Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kärpässienen vaporisointi?

Poissa Lakkahillo

    • Viestejä: 21
    • Karma: 0
    • Profiili
Vapoon heittelen näitä [kärpässieniä]. Vaikutukset tulevat nopeammin ja kestävät lyhyemmän ajan. En osaa vahvuutta kommentoida, koska ei tonne pesään mahdu kuin joku 1/10 sientä kerralla. Toimii köyhän miehen korvikkeena pilvelle jotenkin.

Kärpässienten syömisessä vaikeinta on se, että ne oikeesti maistuu aika tajuttoman paskalle, kun niitä tarpeeks syö. Asiaa ei auta se, että varsinkin ilman pilveä ne tosiaan tekee vähän huonon olon varsinkin nousuissa. Vaikka laatta ei lennäkkään, niin ei kuiteskaan viitsi latoa sitä mullalta ja märältä koiralta maistuvaa sientä alas. Jos sais jostain niitä isoja täytettäviä kapseleita ja täyttäis ne silputulla kärpässienellä ois aika jees.

Tervehdys!

Millaisia kokemuksia teillä on taikasienten vaporisoinnista? Ilmeisesti ainakin Undrin on sitä harrastanut; millä välineistöllä, ja oletko kokeillut muuta kuin kärpässientä?

Terveisin Lakkahillo, kirjoittamassa tänne ensimmäistä kertaa!  :)
---
EDIT 12.11.2011: Vaihdoin otsikon (ent. 'taikasienten vaporisointi') kuvaamaan paremmin ketjun sisältöä.


Undrln

  • Vieras
Arizer V-Towerillahan minä vapottelen. Todella hieno värkki ja ei maksa ihan hirveitäkään. Olikosse 169€. Realiajassa näyttää lämpötilan, ei kärtsää ollenkaan ja naurettavan helppo puhdistaa. Myös elinikäinen takuu itse laitteistolla.
http://www.vaposhop.com/images/resize/large/arizer_v_tower_1.jpg

En ole sienistä kokeillut mitään muuta kuin kärpässientä. Olen huomannut, että jos vapoon tunget pienen palan kuivaa kärpässientä ja hyvin vähän pilveä perään, niin saat samat vaikutukset kuin olisi koko pesä täys vihreää. Ihan hyvät kokemukset, vaikka vaikutukset ei ole kuin sen 30min. Hyvin toimii illan istujaisiin telkkaria katsellessa, jos ei löydy vihreää, tai kaljaa.


Poissa Lakkahillo

    • Viestejä: 21
    • Karma: 0
    • Profiili
Mainiota, mainiota!

Olenkin jo ehtinyt tässä haaveilla josko stashista kuivattua amanitaa olisi vihreän jatkeeksi, jälkimmäisen saatavuus kun vaihtelee. No tietysti amanitan saatavuus vaihtelee sitäkin enemmän... :D

Paljonko tuon Arizerin pesään mahtuu? Tai voitko jotenkin havainnollistaa miten pieni on "pieni" pala? Itselläni on (mm.) Iolite, vetäisiköhän sen pesä max 0.5g...


Undrln

  • Vieras
Nää suhdanteet on aina oman maun mukaan ja se on oma taiteensa aina annostella sitä pesäänsä. Milloin on liikaa, että ilma ei kulje kunnolla ja millon liian vähän, että saa aina olla täyttämässä. Jotain 0.7-1g sinne menee jos keuhkot kestää imeä vähän rivakkaammin sen materiaalin läpi. Itse heitän kärpässientä suhdanteella, että 3/4 sientä ja 1/4 pilveä. Tai sit jos tuntuu oikein härskiltä niin 50/50. Nää Iolitet on kyllä vähän onnettomia värkkejä. Itselläni oli sellainen ja se teki enemmän savua, kuin höyryä. Saattoi myös olla viallinen malli.


Poissa Lakkahillo

    • Viestejä: 21
    • Karma: 0
    • Profiili
No niin, nyt alkaa olla kuivattua punakärpässientä jo vaatimaton mutta kuitenkin jonkinlainen stashi kasassa.

Olen ymmärtänyt, että vaikuttavat aineet piilevät nimenomaan lakin pinnassa tai hivenen sen pinnan alla. Tämän vuoksi olen kaavaillut, että voisin viipaloida lakin pinnasta pieniä, vajaa sentti x sentti kokoisia, muutaman millin paksuja lastuja vaporisointikäyttöä varten. Kuulostaako järkevältä, vai tuleeko mieleen jotain suositeltavampia tapoja?

Toinen pohdintani liittyy toleranssiin vapottamisen yhteydessä; millä tahdilla tolet nousevat? Ainakin psilosybiinitryffelien kohdalla olen ymmärtänyt että aika vauhdilla, lieneekö muskimoli käyttäytyvän kovinkin samalla tavalla? Tästä varmaan saisin vielä kaiveltua tietoa lisääkin, mutta erityisesti tuo vapotusnäkökulma kiinnostaa, siitä onkin vähän haastavampi löytää infoa.

Tärkeimpänä vinkkelinä ehkä se, että yritän hahmottaa millaista nippua materiaalia aion varastoida ensi syksyä odotellessa, päällimmäinen fiilis on että noita löytyy tuolta metsistä ihan niin paljon kuin jaksaa kerätä & kuivatella...


Poissa Lakkahillo

    • Viestejä: 21
    • Karma: 0
    • Profiili
Kärpässienen vapottamisesta ja/tai polttamisesta löytyy yllättävän vähän tietoa netistä.

Alkaa melkein olla pakko kokeilla itse ja tehdä pioneerityötä raportoinnin saralla...joudun olosuhteista johtuen kokeilemaan erittäin erittäin varovaisella annostuksella tosin.


Poissa Lakkahillo

    • Viestejä: 21
    • Karma: 0
    • Profiili
Taste like potato chips...eli ensimmäinen kokeilu suoritettu.

Laitoin muutaman palasen, ehkä peukalonkynnen verran tavaraa Iolite-vapon pesään (ehkä neljäsosan pesän koko vetoisuudesta) ja hiisailin menemään muutaman henkosen kahteen otteeseen. Kyllä siitä jotain tapahtui, mutta varsin hienovaraista. Hyvä niin, tilanne ei olisi ollut suotuisa millekään megapärähdykselle muutenkaan. Vastaava määrä kannabista olisi ollut jo ihan riittävä annos omiin tarpeisiini, ainakin pariksi tunniksi. Eli veikkaisin, että vapottamalla ei övereitä ainakaan ihan ilman yrittämistä pääse tapahtumaan.

Maku oli ihan miellyttävä, ja toimituksesta lähtenyt tuoksu olematon. Tästä on hyvä jatkaa, tupla-annoksella sitten huomenissa... :)

Kukkaa sekoittelen mukaan vasta kun olen saanut jonkinlaisen otteen kuivatun kärpän vapovaikutuksista yksinään.

Ja nyt on taas motivaatiota kasvattaa stashin kokoa. Hyvä niin, sillä melkoisia roiskeläppäpitsoja tuolla pyörätien reunoilla tänään pullistelikin!


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Itse olen poltellut ihan reilustikin kärppäriä (monia sätkiä, ja älystä useita hittejä putkeen), ja en oikein osaa sanoa vaikutuksista mitään. Liekö vaikuttavat aineet palaneet pois korkeissa lämpötiloissa? Vaporisoiminen voi olla hyötysuhteeltaan paljon parempi vaihtoehto. Mutta sen verran uskallan sanoa, että laita vaan ihan reilusti enemmän sientä pesään kuin mitä laittaisit pajaria, eli pesä täyteen, ja uutta pesää putkeen vaikkapa 10-15 min päästä ensimmäisestä pesästä. ;)

Ps. Mun mielestä kärppäri maistu jollekin kalalle, tai jollekin vähän...suolaiselle. Joo, no ehkä vähän perunalastuille. :D
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Lakkahillo

    • Viestejä: 21
    • Karma: 0
    • Profiili
Eilen illalla laitoin tupla-annoksen pesään, ja tein ns. perushiisauksen (Ioliten yksi lämmityssykli, sitten virta pois, minkä jälkeen laite lämmittää vielä 3 kertaa; yhteensä 4-5 imaisua). Taas tapahtui jotain, mutta edelleen varsin hienovaraista. Tuntuu kuin olisi vähän piristänyt ja ehkä rentouttanut. Voipi olla plaseboakin.

Tänä aamuna tuuppasin pesän täyteen tavaraa, ja vapottelin menemään vartin verran. Samat "efektit", hieman voimakkaampina vain, hieman kuin olisi pumpulissa, ajatus kyllä pyöri ihan normikirkkaana koko ajan. Ei epämiellyttävä fiilis, ei mitenkään erityisen miellyttäväkään. Noin viiden tunnin kuluessa vaikutukset lähtivät hiljalleen pois. Maku hyvin lähellä Taffelin Raffel-sipsejä  :D

En siis usko että on pelkkää plaseboa, mutta ei kyllä erityisen päräyttävääkään. Kenties isompi pesä ja hitusen kovemmat lämmöt (tuo vehje lämpenee 190'C asti) ehkä auttaisivat...ehkä eivät.

Myöhemmin tänään, tai ainakin viikonlopun aikana tulee sitten kokeilu pienellä määrällä vihreää + loppupesän täydeltä punaista. Toiveissa on edelleen että tuota voisi käyttää yrtin jatkeena. Haittapuolena se, että kun vapotetun matskun uusiokäyttö (esim. alkoholiin liuottamalla kuten tähän mennessä tehnyt) monimutkaistuu ... tai siis tuottaisi kertaluokkaa tripauttavampaa uutetta  ;)


Poissa Lakkahillo

    • Viestejä: 21
    • Karma: 0
    • Profiili
Eilisen kokeilun perusteella kärppä tuntuisi voimistavan, ja samalla jotenkin hassusti vakauttavan pilveä. Ei lainkaan epämiellyttävää! Kirjoitan pidemmin (ja linkitän joitakin löytämiäni kirjoituksia ja muita matskuja) kunhan ehdin.

Yksinään kärpästä ei ainakaan minun välineistölläni hirveästi vaikutuksia vapottamalla saa.


Poissa Lakkahillo

    • Viestejä: 21
    • Karma: 0
    • Profiili
Se toimii sittenkin!  :D  :D  :D

Myöhemmin pidemmin


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Se toimii sittenkin!  :D  :D  :D

Myöhemmin pidemmin
Odotan tätä raporttia, ja etenkin tekniikkaa ja laitteistoa, jolla savun sisääsi imit. 8)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Lakkahillo

    • Viestejä: 21
    • Karma: 0
    • Profiili
Disclaimer: tämä saattaa olla plaseboa.

Laitteistona siis Iolite -vapo.

Sunnuntaina puolen päivän maissa hiisailin sisuksiini vajaan neljäsosapesällisen (kuva pesästä tuossa: http://www.iolitereview.com/wp-content/uploads/2011/05/Iolite-Chamber.jpg) vihreää, ja loput kärppää.  Erinomainen pilvi; sekä korkealentoinen, mutta kuitenkin varsin stabiili; pystyin toimimaan normaalisti, jopa varsin ripeästi, ja pilvelle tyypillistä "häh, mitäs olinkaan tekemässä" -sekoilua ei mielestäni ollut.

Vaikutukset kestivät voimakkaina noin kolmisen tuntia, mutta päälle jäänyt yleinen hyvä fiilis & hyvinvointi vallitsivat vielä illalla kymmenen maissakin. Arvelen, että jotain siinä kärpässä täytyi olla mikä toisaalta boostasi mutta toisaalta vakautti olotilaa.

Mitenkään erityisen tripauttavana en tuota kokenut, pikemminkin päin vastoin. Pilvi höystettynä annoksella tietynlaista "vakautta" - vaikea ehkä kuvata tarkemmin tällä kokemuksella. Kysymyksiä voi toki esittää!

Pidän pari päivää taukoa, sitten kokeilut jatkuvat!  ;D


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Kokeile pelkällä kärpässienellä?  :o Kun tuossa talvella hiisailin monta monitusta pesää älystä kärppäriä, en oikein saanut mitään vaikutuksia. Ja alattelinkin, että määrien pitäisi olla todella järkyttäviä ennenkuin kärpässienten polttaminen olisi järkevää. Ellei sitten tuli tuhoa vaikuttavat aineet.. :-[

Sulamispiste muskimolilla on n.185 celsiusastetta. http://en.wikipedia.org/wiki/Muscimol
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Lakkahillo

    • Viestejä: 21
    • Karma: 0
    • Profiili
Olin jo aikaisemmin kokeillut vapotella pelkkää kärppää; pari kertaa vajailla, ja kerran täydellä pesällä. En niistä juurikaan kostunut, pikkuisen tuli pumpulissa oleva olo useammaksi tunniksi; melko hienovarainen tuntemus kuitenkin.

Tosin tässä on huomioitava, että Iolite speksin mukaan nousee 190 asteeseen, eli aika pienestä voi jäädä kiinni. Tällä hetkellä minulla ei ole muunlaista vapoa ulottuvillani, omistan kyllä sellaisen joka nousee 400'f asti (eli yli 200'C, en muista tarkalleen miten paljon) mutta se on lainassa...

Muistelisin, että en ole netistä penkomalla löytänyt menestyksekkäitä raportteja pelkän kärpän polttamisesta tai vapottamisesta, useampi myönteinen kertomus vihreän kanssa miksaamisesta tosin kuitenkin löytyi.

EDIT - joitakin linkkejä alla:
http://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Cat/0/Number/5687642
http://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Cat/0/Number/6158260
http://forum.grasscity.com/recreational-marijuana-use/160284-reccomended-mj-fly-agaric.html