Minulle psilosybiinisienten tärkeimpiä vaikutuksia on ollut se, että niiden aiheuttamat kokemukset ovat kannustaneet minua tekemään käytännön muutoksia arkielämääni - pysyvästi. Sienten aiheuttama päihtymystila on lyhytkestoista, mutta sen innoittamana on mahdollista saattaa psykedeelisiä piirteitä jokapäiväiseen elämään pitkäjaksoisemmin.
Tähän viestiketjuun voisimme siis listata parhaaksi kokemiamme sienten vaikutuksia ja tapoja, joilla olemme näitä vaikutuksia saavuttaneet muin keinoin ilman sienipäihtymystä. Voin näyttää esimerkkiä:
Ajatteleminen laajemmassa perspektiivissä
Sienet ovat auttaneet minua näkemään asioita sekä laajemmassa että myös yksityiskohtaisemmassa mittakaavassa. Tämä on helpottanut kokonaisvaltaisesti koko elämäni ylläpitämistä, sillä näkökulmiin liikaa kiinnittäytymättömänä on helpompi reagoida asioihin maltillisemmin ja siten saavuttaa vakaammin tavoitteitaan.
Tätä vaikutusta olen saavuttanut selvin päin pääasiallisesti meditoimalla, eli istumalla/makaamalla hiljaa paikallani. Meditaatio on auttanut irtautumaan tavanmukaisista ajattelumalleista ja vapauttanut mieltäni kiinnittymään mielenkiintoisempiin vaihtoehtoihin.
Vahvuudentunne kehossa
Sienet ovat saaneet minut usein havahtumaan ihmetykseen siitä, kuinka eriskummallinen työväline ihmiskehoni onkaan. On tuntunut häkellyttävältä, kuinka suurella voimalla voinkin vaikuttaa ympäristööni pelkästään itselläni.
Tätä tunnetta olen saavuttanut vielä paljon vahvemmassa muodossa sillä, että olen aloittanut säännöllisen kuntoilun. Pyöräily, leuanvedot, punnerrukset, vatsalihasliikkeet, venyttely, jooga, uiminen, vaeltaminen, juokseminen ja monet muut harjoitteet ovat kaikki osaltaan tehneet hämmästyttävän vaikutuksen minuun sen suhteen, kuinka uskomaton voima kätkeytyykin elimistööni. Omalla kuntoilullani uudelleenmuodostan kehoani jatkuvasti parempaan suuntaan sekä toiminnallisesti, että myös kauneudellisesti.
Rauhoittuminen
Elämme aikaa, jolloin ärsyketulva on suurten kaupunkien ja sähköisen median johdosta moninkertaisesti suurempaa, kuin edelliselläkään vuosisadalla. Tämän johdosta ihmisissä esiintyy entistä enemmän piirteitä, joita tulkitaan keskittymishäiriöinä. Kaupunkilaislapsena sain suurta lohtua sienistä, kun niiden vaikutuksen alaisena koin jo ensimmäisten kokemusten aikana äärimmäisen poikkeuksellista tyyneyttä ja mielenrauhaa, jollaista en tiennyt olevan olemassakaan.
Tätä olen saavuttanut äärimmäisen tehokkaasti ilman sieniä kummallakin aikaisemmissa esimerkeissä mainitsemillani toimintatavoilla: liikuttamalla ja liikuttamatta kehoani. Kuntoilu ja meditaatio toimivat täydellisinä tasapainottajina toisilleen, kun tarkoituksenani on löytää kehollista tasapainoa.
Koen näiden tapojen tervehdyttäneen minua ihmisenä helpottaen toimintaani nimenomaan arkisessa aherruksessa pitäen minut äärimmäisen onnellisena. Koen näin oloni paljon kokonaisemmaksi.
Parasta tässä on se, ettei laskuja ole luvassa, vaan tämä sisäsyntyinen päihtymystilani on paljon pysyvämpää, kuin yksikään sienitrippini.
Oletko sinä tavoitellut sienten positiivisia vaikutuksia selvinpäin? Jos olet, niin miten? Jos et, niin miksi et? Olisi mukavaa jos tästä aiheesta syntyisi keskustelua edes kommenttien muodossa, joten nyt rohkeasti naputtelemaan viestiä, jos tämä herätti jakamisen arvoisia ajatuksia!