Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kärpässienen käyttö.

Vieras · 22 · 39189

Poissa harhakuva

    • Viestejä: 82
    • Karma: 3
    • Profiili
Mä keräilin noita punasia viime syksynä jonkun verran ja ei ne oikeen pärähtäny... tuli uni vaan paremmin ku normaalisti... ekan kerran kuivatin ihan ilmavassa tilassa ja tokalla kerral kuivasin joku 8 lakkii uunis 12 tuntii  ei oikeen toiminu :( ... miten noi saa skulaa?? mä oon ajatellu et jos keittämällä ja juomalla sen liemen et futaaks se?
Kyllä 8 lakin pitäisi jo toimia! ??? Kuinka kuumassa uunissa lakkeja kuivattelit?

Aiemmin tässä ketjussa on ollut jo juttua, että lakkeja voi liottaa kuumassa vedessä, lueskelepas kaikki viestit läpi vielä kertaalleen. ;)

Oliskohan ollu jotain 50-60 astetta muistaakseni ja sen punasen nesteen mä laitoin takas niiden lakkien päälle sit ne lakit mä murskasin ihan silpuks ja laitoin lämpimään veteen (ei kuumaan) ja sitruunaa ja sokerii päälle. Lievästi rauhallinen ja levollinen olo noista tuli ja heti tuli uni ku meni maate,mitään pahoinvointia ei ollu.


Poissa KooWee

    • Viestejä: 45
    • Karma: 5
    • Profiili
Täällä kun on puhuttu tuosta veteen liuottamisesta ja Klonkku taisi mainita myös jotain liuoksena säilömisestä niin itse lähdin vain pohtimaan, että kuinkahan pitkään nuo myrkyt säilyisivät vedessä?

Kuvittelisin ainakin itse että hapon ja veden välillä vallitsisi ainakin jonkinlainen protolyysireaktio, jossa vesi toimisi emäksenä ja tätä jatkuisi kunnes saavutettaisiin jonkinlainen tasapainotila. Orgaanisena happona iboteenihappo on kyllä varsin heikkoa mutta jotain mahtaa silti vesiliuoksessakin tapahtua ajan kanssa.

Vesiliukoisten myrkkyjen luulisi liukenevan myös alkoholiin mikä voisi olla säilyvyyden kannalta parempi vaihtoehto, mutta alkoholi on myrkyllisyytensä vuoksi hieman epäsuositeltavampaa. Onkohan kärpässienet + alkoholi kovinkin paha yhdistelmä sellaisenaan? Laskisi vaikka 4dl viinaksia johon liuottaisi aineet 20 - 40 lakista ja tekisi 0.4dl tattishotteja jotka vastaisivat noin yhtä reissua? :D


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Joku esitti muistaakseni, että kärpässienten vaikuttavat aineet toimisivat samoissa reseptoreissa kuin alkoholi, joten tästä kaiketi voisi seurata joku voimistumisefekti... Samanlaista turtumista ja sekavuuttahan nuo kärpässienetkin toisille aiheuttavat, alkoholin tapaan.
Psykoosi se siellä vain surisee.


viisauden ystävä

  • Vieras
Hei pitkästä aikaa kommentoimassa vanhaa topikkia, mutta tuli vain tässä taas aiheeksi nuo kärpässienet kun juttelin isoveljeni kanssa, ja mitä hän sanoi jäi mietityttämään.

Isoveljeni tosiaan kertoi mielipiteensä kärpässienistä, hän on tietäväinen päihteistä ja sienistä, itse hyvin kokenut. Paljon tietoisempi kuin minä ja ihailen hänen tietoisuuttaan :D

Hän suorastaan käski minua olemaan käyttämättä kärpässieniä, ehdotti enemmän suippareita kun niitä kerran löytyy niin paljon suomesta, varsinkin lähiöstämme, ja hän nylkee minut jos menen hänen sienestämis- spotillensa :D
MUTTA, hän sanoi että kärpässienet ovat MYRKKYÄ, se haluttu aine muskimoli on myös myrkkyä, joten niitä ei ole suositeltavaa vetää. Hän kertoi kärpässienien aiheuttavan vain paskaa oloa, verrattavissa krapulan paskaan fiilikseen, ja on kuullut joltain kokeneelta psykedeelejen käyttäjältä, että onhan se mielenkiintoinen kokemus, muttei koskaan enää.
Kyllähän minä kait isoveljeäni sitten tottelen, pysyttelen niissä suippareissa kunhan niitä nyt löytyy, mutta se, että onko hän kuinka oikeassa? Kokeneita käyttäjiähän täältäkin löytyy :p


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Noi olot vaihtelee ihmisten välillä suhteellisen paljon. Toisilla tulee känni, toisilla visuaali, jollakin ei tunnu vaikuttavan ollenkaan ja jollakin meno on aivan kamalaa. Määrä ja paikkakin toki vaikuttaa. Isoveljesi on aivan oikeassa siitä, että olo on hyvin toisenlainen kuin suippumadonlakilla, eikä siksi monien mielestä ole suositeltava aloittelijoille. Mutta siitä en mene mitään sanomaan kenellekään, että mitä kannattaisi vetää, vai kannattaisiko mitään. Mutta ollaan kuitenkin hyvin erilaisten sienien kanssa tekemisissä.

Myrkkähän tuo psilosybiinikin on, vain vähän toisenlaista myrkkyä, jolla toisenlaiset vaikutukset.
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Tuli mieleen tämä ketju, kun törmäsin pitkästä aikaa vanhaan kunnon lycaeum tietokantaan. (Painotus sanalla vanhaan, etenkin tietoa koskien)
Informatiivisesti nämä ovat aika yksitoikkoisia ja kapeita, mutta sallitaan se.

Tässä toinen samasta tietokannasta ja samasta aiheesta.

Hauska huomata, näitä lukiessa, miten netin päihdetietokantojen ja sivustojen ilme (okei tottakai) ja tekstin tyyli on muuttunut.


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Lainaus
Kärppäreitä voi käyttää teen tavoin, ja tämä on ehkä miellyttävin tapa käyttää kärppäreitä. Ja ryöppäyksen aikana tosissaan vaikuttavat aineet häviävät sienestä, mutta jäävät veteen (lähes sama efekti saadaan hauduttamalla teen tapaan).

Näppärämpi luonnonystävä tekee teen jälkeen vielä lakeista pataa. 15min ryöppäyksen pitäisi riittää irrottamaan kaikki tarkoituksellinen veteen ja sen jälkeen kävisivät hyvin ruokasieninäkin.
http://honest-food.net/2011/12/24/eating-santas-shroom/
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson