Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Pohdinnat/ideat/tajuamiset/valaistuminen sienien ansiosta

Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
:D Eheheh.. kosminen ja valaistuminen alkaa olla kutittelemassa chakroja kun alat epäillä tajuntakemikaaliesi kaaliisi välittämää suttuista sotkukuvaa selvin päin. Tai sinnepäin. Seuraavaksi alat epäillä onko tuntija sinä itse vai joku muu... ja kun lopulta tajuat olevasi tyhjyyttä kuten maailmankin ymmärrät takertumisen turhuuden.

.. ja lopulta ymmärrät kaiken.


Poissa Kukkis

    • Viestejä: 37
    • Karma: 0
  • Pinch of psychedelic
    • Profiili
Hauska topic siitä että nää oivallukset ja havainnot on mulla tosi hauska ja oleellinen asia jokasta matkaa sienissä.

''-Hei jos tän meijä beissin laittais vaik grinderii''
''-Ei vittu tästähä tuli iha pientä''
''-Eimut.. Eiks se oo hyvä?
''-Joo, sehä palaa paremmi. Sikshän muute yleensäkki grindataa! ''
Tuli tosi voittosa olo kun tajus että beissin kannattaa krindailla piippuu ni palaapi paremmin, saattaa tuntuu tosi yksinkertaselta oivallukselta mut kyseisellä tripillä jossa ei todellisuudentajusta ollu minkäälaista havaintoo tuntu se aivan helvetin hienolta :D


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Eräällä tripillä menin parvekkeelle luurit päässä polttelemaan tupakkaa nousuissa. Kuuntelin Pendulumin Wichcraftia. Katselin horisonttiin ja huomasin kuinka puut + muu luonto työntäytyy rakennusten ja kaiken ihmisen "luoman" välistä. Huomasin luonnon tunkeutumisen musiikin tahtiin ensin takaa kaukaisuudesta ja pikkuhiljaa havainnoin puita ja pensaita lähempänä ja lähempänä itseäni, lopulta huomasin, että kaverillani kasvaa jukkapalmu jopa sisällä ruukussa! Mindfuck. ??? Luonto koittaa ikäänkuin taistella ihmistä vastaan ja puu saattaa kasvaa jopa asfaltin välistä. Toisaalta ihmisetkin haluavat, että pihoilla ja koristekukkina kasvaa mitä erilaisempia kasvustoja. Vähän kakspiippuinen juttu. :-\ Ehkä kaupungistuminen ei tarkoita eroa luonnosta, vaan sopusointua luonnon kanssa ihmisen asettamin ehdoin. Jos homma menee överiksi, niin kyllä luonto osaa panna vastaan. We will see. ;)


                      "Omnom..."
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Tästä on tullut mulle kova pähkinä purtavaksi. Koska sienet & kannabikset ovat aiheuttaneet hyvää oloa niin en vaikutuksen alaisena en osaa aina sanoa onko tunne aito vai aineen aiheuttamaa.
Ystäväni, miten tunne vois koskaan olla olematta aito? Se on sun tunteesi. Se tapahtuu sussa. Mä en käsitä miten mikään elämys vois olla pelkästään aineen vaikuttamaa, koska ei se aine vaikuta yksinään - se ei tee mitään ilman vuorovaikutusta sun hermostos kanssa.

korjasin sun jälkimmäisestä postauksesta rikkinäisen quoten :>


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Kiitos Ilviselmä perusteluista! :) Olipa kauniisti sanottu. Näinhän se on. Mutta kauneimmat tunteensa on kokenut joko teini-iässä tai psykedeeleissä. Se euforia on usein hienompaa kuin orgasmi. Harmittaa ettei yhtä voimakkaita tunteita voi kuitenkaan tuntea yhtä helposti selvinpäin. :(

Ps. Verratkaapas pieniä lapsia ja itseänne tripillä... tunteiden ja tekojen yhdennäköisyys. Suuri osa lapsista näkee hallusinaatioita en muista mihin ikävuoteen asti, mutta kuitenkin. Ollaankohan mekin trippailtu alkuelämämme? Kyllä psykedeelit on laskenu mua "muka aikuisen" tasolta takas "lapsen tasolle", ihmettelemään. Entä jos psykedelia tuntuu sen vuoksi niin tutulta ensikosketuksensa antaessaan?? :o
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Olen joskus toiminut lasten parissa staattisesti pidempiäkin aikoja ja
on se hyväksyttävä, että tajunnanvirta on niissä meiningeissä/piireissä kovin
samankaltaista kuin laajentuneen tajunnan tilassa olevilla henkilöillä. (On toki muistettava, että tarkastelen sitä nyt tästä kontekstista, mutta jos tätä jaksaa aina huomioida ja liikaa antaa sen ottaa valtaa tulee maailmasta ja yhtäläisyyksien luomisesta mahdotonta.)
Välillä tuntuu, kuin lapsilla (puhun nyt n. 1 - 5 vuotiaista) olisi selkeä jatkumo kaikkien
tekojen ja ajatusten välillä.
Nämä lapset eivät myöskään kovin usein tyrmää mitään kovin suorilta käsin, tai jos tyrmäävät (vaikkapa asian C), ovat he muodostaneet omakohtaisen kovin selkeän näkemyksen siitä, miksi he voivat tyrmätä asian C.

Myös se intensiteetti jonka deelit kokenut henkilö (painotan nyt sitä, että henkilö voi myös tajuta/saavuttaa nämä intensiteetit myös ilman akuuttia trippiä, eli oppia) vastaa hymyilyttävällä tavalla sitä intensiteettiä jonka lapset antavat teoilleen keskittyessään. Oli se sitten tanssia, piirtämistä, keskustelua tai vain tuijottelua silmästä toiseen.

Ollaankohan mekin trippailtu alkuelämämme?

Tulee mieleen, että lapsena esim. kuumehoureet olivat tosi intensiivisiä ja OOB-kokemuksiin vittaavia.. Ne ovat ainoat selkeät jutut joita (varhaisesta)lapsuudesta nyt muistan.
Tuntuu, kuin ne ajat olisivat oma aikansa (ok myönnyn tässä kontekstissa ajatukselle, että ne vastaavat todella paljon sitä, kun muistelee trippejä ym. laajentuneita kokemuksia) tai tarkemmin, paremmin sanottuna;
Oma maailmansa.

Samankaltaisia tiloja en ole lapsuuden jälkeen kuumeessa kokenut. Toki on mainittava, että en ole hirveästi kuumeessa ollut :)

Pink Floydin Confortably Numbissa kuvataan sitä ainakin minuun aika hyvin osuvalla tavalla
"When I was a child, I had a fever. My hands felt just like two balloons. Now I’ve got that feeling once again. I can’t explain, you would not understand. This is not how I am."

. Suuri osa lapsista näkee hallusinaatioita en muista mihin ikävuoteen asti, mutta kuitenkin.

Kerro/kertokaa tästä mielellään lisää jos näin on.



Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Suuri osa lapsista näkee hallusinaatioita en muista mihin ikävuoteen asti, mutta kuitenkin.
Tosi vaikee kyl sanoo onks lapsilla esim. mielikuvitusystävät tosiaan jotain hallusinaatioita, vai onkse sit kuitenkin jotenkin tietoista leikkiä oman tarinan kanssa. Mutta se on joka tapauksessa semmonen juttu joka on musta aikuisenakin hyvä.

Niin pitkältihän me kuitenkin koostutaan tarinoista joita itellemme kerrotaan. Me ollaan myyttisiä olentoja.


Poissa Normijätkä

    • Viestejä: 30
    • Karma: 1
    • Profiili
Tuli kerran oivallettua että mä oon se, joka on aina nähnyt kaiken ja tulee olemaan mukana kaikessa kivassa ja kaikessa paskassa aina. Tätä oivallusta seurasi mahtava lämmön ja sympatian tunne itseä kohtaan, huomasin että olin unohtanut miltä rakkaus tuntuu. Tämän jälkeen elin nykyhetkessä melko täysin seuraavat 2-3 tuntia. Joka ikinen hetki kuihtui saman tien kun oli syntynytkin ja uusi (sama) hetki oli jo tilalla.


Poissa Hypnagogic

    • Viestejä: 250
    • Karma: 14
    • Profiili
Säästelin hetken ketjua, ja tänään sitten makeaa mahan täydeltä. <3
Saanen ojentaa hieman vihtaa lauteille.

Tuli tarve jakaa omia tunemuksia aiheesta:
--
vaikutuksen alaisena mietiskellyt eri asioita ja löytänyt niistä jotakin uutta, jonkun syvemmän totuuden. -- mieluisimmat trippi- tai polttelukokemukset --
--
Ja koska täydellisessä rakkaudessa ei ole 'toista' on vain ON.
--
Lopetan kuvauksen koska en usko pääseväni tämän lähemmäksi todenmukaista kuvausta siitä mitä koin.
--
Kokemuksen kautta olen löytänyt Jumalan johon uskon ja olenkin tutkinut mm. raamattua ja spiritualisitisa asiaa käsitteleviä kirjoja.
[x] Kiinnostaa.
Leikkikaveri yksityisviestien hiekkalaatikolle. 8) Love -->

Sienet (ja miksei kannabiskin) ovat demonstroineet kouriintuntuvasti mikä ero on asioiden järkeilemisellä/tajuamisella verrattuna asioiden sisäistämiseen/tuntemiseen.
--
Onko esimerkiksi liikunnan jälkeinen hyvänolontunne aitoa vai vain "pelkkä" kemiallinen reaktio?
Fanitan. <3 Allekirjoitan.

Ollaankohan mekin trippailtu alkuelämämme? Kyllä psykedeelit on laskenu mua "muka aikuisen" tasolta takas "lapsen tasolle", ihmettelemään. Entä jos psykedelia tuntuu sen vuoksi niin tutulta ensikosketuksensa antaessaan?? :o
Jälleen kerran avaat puheeksi erinomaisen inspiroivan teeman. Kiitos koko ketjusta, Klonkku! Tuo Pendulum-luontoinvaasio oli melkos huikea kanssaelää.

Olen joskus toiminut lasten parissa -- tajunnanvirta on niissä meiningeissä/piireissä kovin
samankaltaista kuin laajentuneen tajunnan tilassa olevilla henkilöillä. --
Myös se intensiteetti jonka deelit kokenut henkilö -- vastaa hymyilyttävällä tavalla sitä intensiteettiä jonka lapset antavat teoilleen keskittyessään. -- tanssia --
esim. kuumehoureet  --
Tuntuu, kuin ne ajat olisivat oma aikansa -- vastaavat todella paljon sitä, kun muistelee trippejä --
Oma maailmansa.
Lunastit juuri ensimmäisen karmasi kulkemalla lähtöruudun kautta. apatin +1

Ystäväni, miten tunne vois koskaan olla olematta aito? Se on sun tunteesi.
Juuri näin. Kokemuksesi todellisuudesta on useimmiten merkittävämpää kuin todellisuus. Ja hahmotusta helpottavista määritteistä hellitettäessä epätodellista ei lopulta edes voi olla olemassa. Kokemus on todellisuutta.
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Ollaankohan mekin trippailtu alkuelämämme? Kyllä psykedeelit on laskenu mua "muka aikuisen" tasolta takas "lapsen tasolle", ihmettelemään. Entä jos psykedelia tuntuu sen vuoksi niin tutulta ensikosketuksensa antaessaan?? :o
Jälleen kerran avaat puheeksi erinomaisen inspiroivan teeman. Kiitos koko ketjusta, Klonkku! Tuo Pendulum-luontoinvaasio oli melkos huikea kanssaelää.
Olkaapa hyvät! Olisi tämä ketju varmaan jossain vaiheessa tänne tullut ilman minuakin, mutta koin vain tarpeelliseksi luoda tänne ketjun jossa keskustellaan sellaisista asioista, joista itse keskustelen omien ystävieni kanssa hyvinkin usein...ja teistä, arvon foorumilaiset, on tullut yhdenlainen kaveripiirini myös, jaan täällä paljon asioita, mitä en muista/osaa kertoa edes parhaille ystävilleni (olen huono puhumaan, parempi kirjoittamaan). ^-^ Kiitos teille! :-*

Tulee mieleen, että lapsena esim. kuumehoureet olivat tosi intensiivisiä ja OOB-kokemuksiin vittaavia.. Ne ovat ainoat selkeät jutut joita (varhaisesta)lapsuudesta nyt muistan.
Tuntuu, kuin ne ajat olisivat oma aikansa (ok myönnyn tässä kontekstissa ajatukselle, että ne vastaavat todella paljon sitä, kun muistelee trippejä ym. laajentuneita kokemuksia) tai tarkemmin, paremmin sanottuna;
Oma maailmansa.

Samankaltaisia tiloja en ole lapsuuden jälkeen kuumeessa kokenut. Toki on mainittava, että en ole hirveästi kuumeessa ollut :)

Pink Floydin Confortably Numbissa kuvataan sitä ainakin minuun aika hyvin osuvalla tavalla
"When I was a child, I had a fever. My hands felt just like two balloons. Now I’ve got that feeling once again. I can’t explain, you would not understand. This is not how I am."
Kaveri kerran rupesi miettimään tripillä, että "ehkä kuume yrittää saada meitä tripille", mutta musersimme hänen ajatusketjunsa selittämällä asian tieteen tavoin (otimme keskustelun videolle, jälkeenpäin ihan hauskoja katseltavia). :D Mutta jokatapauksessa olo kuumeessa on muuttunut iän myötä jotenkin siitä pilvisestä ja jäykästä, vetämättömästä olotilasta ahdistavaksi ja kuristavaksi, lähes sietämättömäksi oloksi. :( Kuumeen psyykkisyys on jotenkin hävinnyt ja ikäänkuin siirtynyt rasittamaan kehoa. Entä jos kaverini olikin edes osaksi oikeassa yhdistäessään kuumeen ja psyykeen?

Ps. apatin: Mä luin ton lapsien hallusinoimisen Terapia -lautapelistä, kun käyn kaverin luona pyörähtämässä katselen peliä lisää mm. tekijöiden osalta. Ja varmaan lisäinfoa löytyisi kirjastosta psykologian kirjoista.. Netti nimittäin pullottaa tyhjyyttään asian tiimoilta. :( Psykerokin sanoitukset on nannaa!
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Ps. apatin: Mä luin ton lapsien hallusinoimisen Terapia -lautapelistä, kun käyn kaverin luona pyörähtämässä katselen peliä lisää mm. tekijöiden osalta. Ja varmaan lisäinfoa löytyisi kirjastosta psykologian kirjoista.. Netti nimittäin pullottaa tyhjyyttään asian tiimoilta. :( Psykerokin sanoitukset on nannaa!

Ei hätää. Olkaamme avoimia ja uteliaita.


Poissa Samuli

    • Viestejä: 111
    • Karma: 7
    • Profiili
Olin jo yli kymmenen vuotta sitten urautunut päivärutiineihin. Töihin, kotiin, ruokaa, lenkille, sauna, telkkari jne. miten milloinkin ja tuntui, ettei mikään oikeastaan enää herättänyt kiinnostusta tai tuonut mielihyvää.

Sienillä leikkiessäni ymmärsin asian, että en ole sidottu mihinkään tai pakotettu elämään elämääni kuten elin. Toki ymmärsin tämän selvinpäinkin, mutta psykedeeli toi oudon syvällisen merkityksen asioihin ja mieleni rauhoittui. Aloin nauttimaan enemmän arkipäivästä.

Kun tekee jotain tiettyä työtä ja on hyvä siinä, palkka nousee vuosien myötä ja sitten kun kyllästyy hommaan, niin on äärimmäisen vaikeaa (ainakin minulle oli) luopua hyvästä toimeentulosta ja turvallisuuden tunteesta, jonka tuo tullessaa taloudellinen riippumattomuus. Lisäksi asuinalueellani asui ystäviä ja tuntui turvattomalta lähteä pois heidän luotaan, kuin repäisisi itsensä irti muistoista.

Niinpä elin edelleen samoissa ympyröissä ja päihteilin sienillä silloin tällöin ja lopulta näin mahdollisuuteni, enkä enää pelännyt astua ulos oravanpyörästä. Säilytin sillat takanapäin, jotta en olisi aivan tyhjän päällä - ratkaisua en ole katunut.

Se mitä nuo sienet minulle antoivat oli lähinnä sitä, että tunsin elämässäni enemmän tyytyväisyyttä ja avasi ajatustottumuksiani.

Luulen kuitenkin, että olisin päätynyt ilman sieniäkin samantapaiseen ratkaisuun.


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili

--

Se mitä nuo sienet minulle antoivat oli lähinnä sitä, että tunsin elämässäni enemmän tyytyväisyyttä ja avasi ajatustottumuksiani.

Luulen kuitenkin, että olisin päätynyt ilman sieniäkin samantapaiseen ratkaisuun.


Mukava lukea tälläistä demystifioitua ja todellista tekstiä.
Kovin samankaltaista olen kokenut Sienten minulle opettaneen.


Tuntuu siltä, että valitettavasti toinen ajoittain suosimani päihde Cannabis sumentaa ja vie näitä opetuksia pois. Onneksi nämä Sienten opetukset ovat usein ihanan yksinkertaisia. Joten olen vähentänyt - ja vähennän.
Tosin huomaan, että tämä riippuu kohdillani vuodenajoista, arjen sosiaalisuuden tasosta ja aktiviteettien määrästä. Suuntaan ja toiseen.


Sienet ovat myös opettaneet minulle rikkomaan ajattelukierteitä jotka saattavat kulkea seuraavaa rataa:

tapahtuu hyvä/kiva/kaunis/miellyttävä asia -> harhallisen `karma`-ajattelun myötä -> hyvän jatkumo ei voi jatkua -> ontologinen(tms.)ahdistus.

Sienet ovat auttaneet ratkomaan tälläisiäi yksinkertaisia, mutta valtavan merkityksellisiä solmuja. Ne ovat tuoneet selväjärkisyyttä.


Poissa Samuli

    • Viestejä: 111
    • Karma: 7
    • Profiili
---
Sienet ovat auttaneet ratkomaan tälläisiä yksinkertaisia, mutta valtavan merkityksellisiä solmuja. Ne ovat tuoneet selväjärkisyyttä.

Tämän sanoit hyvin. Jotain tällaista koitin löytää sanottavaksi. Kuten aikaisemmin kerroin koin turhautuneisuutta arkipäiväisestä elämästäni, mutta sienet tavallaan avasivat solmuja ja koin "selväjärkisyyttä" näkemällä asian toisin, tasapainoisemmin ja positiivisesti.

Olen yhä vakuuttuneempi, että psilosybiini, niin kuin muutkin psykedeelit, voisivat todellakin olla hyödyllisiä mm. ammattimaisessa terapiakäytössä. Olen aikani kuluksi lukenut noita 60-luvulla tehtyjä psykiatrisia terapiakokeiluja. Mielenkiintoisia kaiken kaikkiaan.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Täytynee taas jakaa teidän kanssanne:

Viimeisimmällä matkallani tuli ajateltua evoluutiota kun käppäilin metsän keskellä ystäväiseni kanssa. Jäätiin katselemaan sammaleita ja tutkiskeltiin niitä lähempää.. Sammalhan on periaatteessa sieni, mutta luokitellaan kasviksi; lisääntyy itiöiden avulla ja näyttää läheltä katsottuna joltain kanttarellin tapaiselta (siis esim. se vaalea sammal). Eli; kasvien kehitys on alkanut SIENISTÄ seuraavan teorian mukaan: on ollut jokin bakteeri, josta on kehittynyt yksinkertaisin seuraava mahdollinen muoto, jokin sienentapainen merisienibakteeri, sienilaji on elänyt vedessä ja siitä on alkanut tulla erilaisia leviä, jotka ovat alkaneet levittäytyä maalle ja kasvaa pikkuhiljaa maalla. Tästä maalla kasvavasta levästä on kehittynyt enemmän kasvimainen muoto: sammaleet. Sammaleista taas on kehittynyt saniaisia ja kaisloja ja sen sellaista sammaleen seuraavaa muotoa; itiökasveja. Jossain vaiheessa kasvit ovat alkaneet kasvaa suuremmiksi ja suuremmiksi ja ilmasto on sallinut tälle eliöjoukolle tosi paljon monimuotoisuutta ja mutaatioita. Lopulta itiöt ovat muuttuneet pikkuhiljaa siemeniksi jonkin mutaation kautta ja tällä hetkellä olemme tässä tilanteessa että meillä on jo puita ja kaiken maaliman huumehita. Mistä jollain tapaa vapaana elävä eliö on alunperin muodostunut? Kai jokin bakteeri/virus on mutaatoitunut ja pikkuhiljaa on kehittynyt jotain planktonia, josta on muodotunut meren eläviä, jotka ovat totutelleet maan elämään, ja tässä ollaan ME. Toisinsanoen bakteerit/virukset ovat ensimmäisiä evoluutioon tarvittavia öttimöntiäsisiä, joista lähtee liikkeelle kaikki tämä (tosin siihen tarvitaan tosi paljon niitä sukurutsaribakteereja, jotta saadaan mutaatioita)! Ja mä nään sen/tän kaiken kehityksen mun ympärilläni! Helvetin hienoa! ??? Euforiaa ja valaistumista...

Spongle Spores Evolution Music Video Turn up The Silence
Vaikka asian on joskus kuullut ja tajunnutkin, niin sitä ei vaan oo sisäistänyt täysin, kyllä kaikki opit tulee jokatapauksessa "kantapään kautta" parhaiten perille. :)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.