Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Mietitään yhdessä mihin maailma on menossa.

Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Siitä asti, kun joku itsekäs sika keksi rajat, ja piti "vallassaan" kaikkea sitä mitä viivat pitivät sisällään, alkoi ihmiskunnan alamäki, ja täsä me nyt olemme. Ihmiskunta. Olemme vallanneet maata häikäilemättömästi vieden KOTEJA muilta IHMISILTÄ. Olemme TAPPANEET TOISIAMME. Olemme pitäneet IHMISIÄ ORJINA. Suunnittelemme ja teemme pahoja asioita MUILLE IHMISILLE. SATUTAMME MUITA IHMISIÄ. Näitä kaikkia asioita on ainakin ollut. Onko näistä asioista mikään muuttunut? ::)

Puhutaan RAUHASTA, mutta onko oikeasti paikkaa, jota edes joku ihminen ei haluaisi TUHOTA? Mitä päässämme on oikein tapahtunut (evoluution tuloksena prbl)?

Pelkään. En tunne olevani turvassa täällä muiden ihmisten keskellä. Haluan usein pois täältä, mutta en vain löydä tietä.

Olen lähiaikoina katsonut muutamia uusia elokuvia. Ja aivan kuin useimipen elokuvien sisällä olisi piiloitettu viesti: "Maailma on menossa väärään suuntaan, se täytyy estää. Aukaiskaa silmänne!" Tällaisia elokuvia ovat mm.:

- How to train your dragon
- Liisa ihmemaassa
- Avatar
- Prinsessa Mononoke (jo vuodelta -97)
(Ja näitä on aivan vitusti lisää... Lisäilen kun keksin/löydän.)

Erlaiset taiteilijat pyrkivät tuomaan totuuksia esille, mutta taiteilijan vaikeus tuoda asia esille on tulkinnanvaraisuus, ja siihen se homma tyssääkin.

Miksi ihmiset, jotka ymmärtävät tilanteen vakavuuden, eivät vain kerää porukkaa, ja käy taistoon ja auta muitakin tajuamaan?? Kertomaan SELVÄSTI kuinka asiat ovat. Suunnitelmia on, ja ollut; eduskunnan kahviautomaattiin LSD:tä, + muut hippiliikkeet/, -tapahtumat ja -ideat (kuinka toimivia ideat olisivat, sitä en tiedä). Ja onhan meillä sananvapaus! Mutta me tarvitsisimme jonkun keulahahmon, joka osaa organisoida ja tehdä asiasta maailmanlaajuisen ReHippies -liikkeen. Tällä en kuitenkaan tarkoita sitä, että hipit olisivat ainoa vaihtoehto, vaan mahdollinen vaihtoehto.

Muunmuassa minun vanhempani (nykynormaali rahan perässä juokseva eliölauma) eivät tienneet (eivätkä varmasti enää edes muista) psykeleeleistä, ja niiden "vaarattomuudesta" ja mahdollisuuksista ihmiskuntaa auttavina lääkkeinä, ennen kuin kerroin heille asiasta. Psykedeelit ovat useimmille ihmisille PAHA KAMALA TAPPAVA HUUME! >:( siinä, missä pirikin. Huume kuin huume, ja kun laki sanoo niin ihminenkin sanoo. Tottelemme sokeasti lakia, emmekä kyseenalaista onko jokin laki väärin vai ei. Kaverini selitti armeijassa, saaneensa huumevalistusta. Valistuksen aikana kankaalle lävähti dia: Sienet. Armeijaheebo oli alkanut kertoa korvasienistä ja niiden myrkyllisyydestä! Että "ei ne edes nouse päähän ja niistä tulee vain huono olo" ??? Olisipa siellä ollut edes kärpässienistä juttua niin olisivat vähän oikeammilla jäljillä.

Armeijasta tulikin mieleeni, että kuinka väärin sekin on. Ihminen pakotetaan johonkin palvelukseen, kuluttamaan elämästään vähintään puolivuotta muiden pompoteltavana, tai vuoden jossain siviilipalveluksen hommissa, eli keskimäärin kulutat vähintään 1% KOKO ELÄMÄSTÄSI johonkin, mihin et sitä välttämättä haluaisi kuluttaa.

Taiteilijasieluni tulkitsee asiaa seuraavalla tavalla:

                  Tauti
Joku päätti, minä en.
Minun elämäni, joku päätti.
Enkö saa tehdä mitä haluan?.
Eikö maailma olekaan leikkikenttäni?
Enkö voi elää niinkuin toivoisin?
      Eikö tätä järjettömyyttä,
                   tautia,
                   virhettä ihmisaivoissa voi enää korjata?
Toivon, että herään tästä painajaisesta.

-Klonkku


(Vaikka kerroin tekstin aiheen eräille kaveruksilleni, he eivät ymmärtäneet, mutta toivottavasti täällä teksti saa herätettyä enemmän tunteita)

Toivon, että jokainen jolla on ajatuksia, siitä, onko maailma menossa huonompaan/parempaan suuntaan, voisi kertoa oman mielipiteensä asiasta tässä viestiketjussa.


Ajatuksia, joita olen kirjoitellut aiemmin ja jotka antavat toivottavasti vaihtoehtoista perspektiiviä joillekin:

"Mikään ei ole nopeampi kuin mielikuvitus, se on määrittelemättömän lyhyessä ajassa galaksien tuollapuolen, joten käytetään sitä kulkuvälineenä: Kuvittele maailmankaikkeutta avaruudesta. Kuvittele miltä kaikki näyttää sieltä. Noniin, kuvittele hetki. Lennä kauemmas ja kauemmas, voit lentää niin kauas kuin haluat, avaruus on loputon... Pysähdy kuitenkin jostain kohtaa katselemaan elämää sieltä... Sukella sitten avaruudesta takaisin maan pinnalle ja siihen, missä sinä nyt olet, ja mieti asiaa uudelleen. Pystytkö sanomaan molemmista perspektiiveistä katsottuna, että "tapahtuu miten on tarkoitettu"? Eikö kauempaa katsottuna maailma näytä vain...kulkevan radallaan ilman mitään sen kummempaa merkitystä ja "ilman aikaa", sillä niin se on aina (kai) ollut ja tulee olemaan, kun taas täällä maan päällä, siinä ruutua tuijottaessasi kaiken pystyy helposti, tai anakin helpommin, kuvittelemaan kohtaloksi, joksikin jolla on kohtaloksi nimitetty määränpää ja jokin tarkoitus. Mutta tarkoitus mille? En varsinaisesti halua olla osa kohtaloa, mutta eihän sitä koskaan voi tietää.."

"Miksiköhän minä aistin että maailmanloppu on suhteessa aikaan aika pian.. Tosin jäähän tänne elämää ydinsodankin jälkeen, mutta se on vain hyvin erilaista. Ja kehitys jatkuu taas alusta. Evoluutio alkaa joistain sitkeimmistä hyönteisistä. Entä jos jotenkin näin on jo joskus aikoinaan käynyt? Jos elämä ja kehitys on yksi vitun iso sykli. Ihminenhän on luonnostaan vallanhaluinen peto ja kun valta saa ihmisestä ohjat, ihminen tuhoaa kaiken, samalla itsensä. Jos joskus aikoinaan on keksitty laite, joka tuhoaa kaiken elollisen pieniksi hiukkasiksi ja sinkoaa nämäkin hiukkaset avaruuteen. Laite ei ole vain osannut pilkkoa ihan kaikkia bakteereja, ja siitä kehitys, jossa mekin olemme nyt mukana, on alkanut. Entä jos tämä kaikki saavutettu on jo tapahtunut joskus? Jos ihmiskunta on ollut tässä kehityksen vaiheessa joskus ja on pian taas tiensä päässä?"

This is my opnion:
Elämän tarkoitus on tehdä mitä haluaa, satuttamatta toisia.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Hypnagogic

    • Viestejä: 250
    • Karma: 14
    • Profiili
No nyt on laaja yksittäinen topic. En ainakaan tältä istumalta referoi näkemyksiäni maailmantilasta, mutta kommentoin lyhyesti noita aiempia tekstejäsi (aloitusviestin kaksi viimeistä pitkää kappaletta). Lähinnä jaan pari näkökulmaa virikkeeksi.

Avaruusperspektiivi.
Kysyin kerran - odottamatta tyydyttävää vastausta - eräässä kristillisessä opetustilaisuudessa luennoitsijalta, miksi älyllisesti näin kehittynyttä elämää olisi vain maapallolla, kun kerran maailmankaikkeus on niin valtava - ja täydeksi hämmennyksekseni sain tyydyttävän vastauksen. Luennoitsija sanoi tieteen eri osa-alueiden näyttävän pitkälti kehittyvän niin, että mitä kauemmas avaruutta saadaan tutkittua, sitä "kauemmas" hiukkasten rakenteeseen samalla päästään. Keskinäisessä balanssissa makro- ja mikrotutkimus löytävät vähitellen yhä suurempaa ja pienempää, ja arvatkaapa mikä näyttää jatkuvasti pysyvän tämän etäisimmästä havaitusta tähdestä pienimpään riisinjyvän kvarkkiin kulkevan mittanauhan keskipisteenä? Ihminen.
Luomakunnan kruunu, jolla on vapaus ja vastuu hallita maailmaa. Ja vituilleenhan me asiat organisoimme, kuten Klonkku ketjun aloittaakin.
PS. On täällä myös hyvää. <3

Syklinen ihmishistoria.
Olen löytänyt tämän teorian vain kerran aiemmin - kuunnellessani Kingston Wall:ia vaikutteissa. Tuolloin kyllä räjähti tajunta sopivasti. (Henkilökohtaisesti en usko teoriaan, mutta se inspiroi aivan erityisellä tavalla tätä Kaiken pohdiskelun rikkautta.)
"Could it be so that / we have been here before / Could it be so that / this all happened before"
Vie miellyttävän syvälle: Lyriikat.


EDIT: En vielä allekirjoittaisi allekirjoitustasi, mutta sen perusteella väittäisin sun korjanneen virheen omissa ihmisaivoissasi ja täten ratkaisevimmalta osin heränneen Taudissa kuvailemastasi painajaisesta. Itse olen kirjoitellut viime aikoina elämänfilosofista pamflettia, joka pyrkii herättelemään ihmisiä juuri tahdon valtaan todellisuuden muodostumisessa.
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~


Poissa audionaama

    • Viestejä: 11
    • Karma: 0
    • Profiili
Sori nyt kun nostan tän ylös, mutta vähän on pakko omia näkemyksiä jakaa.

Valheet tulee aina paljastumaan.
Rakkauden voima ilmenee anteeksi antamisena hyvin voimakkaasti.

Rahamarkkinatalous on näkemykseni mukaan modernia orjuutta. Ne kenellä on rahaa, on valtaa.
Raha on niukkaa. Ne kenellä sitä vähiten on, joutuu eniten töitä sen eteen tekemään. Ne kenellä sitä on, hallinnoi sitä, mitä ne tekee joilla rahaa vähiten on. Pääomalla voi siis saada haalittua kasaan lisää vaihtokaupan välinettä, tekemättä järjestelmään konkreettista työtä. Miten tällänen on voitu kuvitella kestäväks? Silkkaa kusetusta.
Ja nimenomaan tää kusetus tulee mun näkemyksen mukaan paljastumaan, koska valheet ei pysy ikinä pinnan alla loputtomiin. Ennenkaikkea nykyinen maailmantila on juurikin tän kusetuksen takia menossa päin helvettiä. Jos ihmiskunnan tiedostuneisuus tästä järjestelmän mahdottomuudesta ala kasvamaan, ollaan menossä aivan jäätävään kriisiin.

Katson myös ihmistä soluna, osana isompaa organismia. Ihmiskunta toimii kuin vioittunut solu, joka tuhoaa ympäröivää solukkoa. Väärä dieetti ikäänkuin.
Uskon siihen, että tämä solujen käytös tulee muuttumaan "oikean laiseksi". Oikeana nään sellaisen toiminnan, jossa elämä pystyy olemaan ylittämättä ympäristön luomia rajoitteita.

Kriisistä joka mahdollisesti on tulossa, näen vain parantuneiden "solujen" selviytyvän. Tai paremmin sanottuna, pidän todennäiköisenä, että ympäristönsä rajoitteiden mukaan toimivat solut/organismit selviytyvät.

Pidän myös epätodennäköisenä, että ihmiskunta häviäisi.

Niin ja sitten sananen "totuuksista". En usko minkään asian laidan olevan absoluuttinen, asioiden luonnetta voidaan vain kuvailla "todennäköiseksi" tai "epätodennäköiseksi", enemmän tai vähemmän.


Poissa Runoilija

    • Viestejä: 31
    • Karma: 5
    • Profiili
Hieno meininki teillä, mutta kaivakaa toki syvemmältä, ammentakaat itsestänne, kertokaa lisää kokemaanne -rakkaudella runoilija.
//...nämä pöydät eivät ole meitä varten...\\


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Hieno meininki teillä, mutta kaivakaa toki syvemmältä, ammentakaat itsestänne, kertokaa lisää kokemaanne -rakkaudella runoilija.
Kuin myös! ;)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Runoilija

    • Viestejä: 31
    • Karma: 5
    • Profiili
Miksi miettisimme mihin maailma on menossa? Ketä se sellainen apaattinen eksistentialisen tuskan kokeminen miellyttää? Huomaatko olen pahalla päällä? Kyynisyys taas vallannut kehoni, mieleni eikä minulla ole energiaa sinulle - minullahan on jo kaksi lasta. Minä siis olen onnellinen***EDIT CUT TOO FUCKING HARSH*** ja mitä se minua lopulta hyödyttää teidän kanssa miettiä mihin maailma on menossa? Mitä se sellainen voi minulle antaa. Aina olen itse kaikki paskani selvittänyt, oikein muiden esimerkkiä välttänyt ja nyt anno perkeleen domini, netti on täynnä teikäläisiä ja yllättäen kaikilla on vittu ajatuksia ... JEE!***CUT BACK IN***

. ..No lol, pitäiskö forumille ottaa spoileri-tägit käyttöön, just for fun. I did it just for fun.

Maailmastako me siis lopulta kaiken reflektoimme, minämme kuvamme, ikonimme. Kulttuuriko sen sitten sanelee mitä me olemme? Nääh, kauheeta pauketta, tuskaa, kun yritän olla avoin ja osaan vain olla avoimesti välinpitämätön.

Kysymykseni, mitä te oikein haluatte? Lisää tietoa, lisää tuskaa? Onko tämä hauska leikki vai tuliko kaikesta yhtäkkiä vakavaa?

Minä en pidä vakavasta. Minusta leikkiminen on luovaa. Mietitään yhdessä maailman paskoja - viillelläiskö muuten ranteita samalla kun nussitaan lapsia? Oisko sulla parempaa tarjota, sillä mä alan vajota. Vien rakkauteni piiloon maailmalta, meikäläisiltä vittu ikuisilta ajattelijoilta. Haluaako kukaan edes enää oppia, tuhlaanko tässä troppia, kun ei ota kukaan koppia.

En haluaisi näin vuodattaa, rintaani se satuttaa, paska saa kuitenkin valua sillä reittini se vain on kuljettava. Pyydän anteeksi, alussa minulla oli ideani. Tyhjensin tuossa hieman itseäni jotta kykenisin taas liihoittaa lailla feenix linnun. Prosessi jäi kesken *VITTU PERKELE SAATANA, siinäpä vasta kauniita sanoja, kuinka paljon tätä paskaa pitää oikeasti lukea, ennen kuin voin sinua tukea ja jälleen rakastaa lailla saappaan ympäröiden sielusi, kuin villa sukkasi jalkasi näin lämpimästi pitää oikein ottaa....*
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Dualismi, meissä kaikissa - se tapahtuu aivoissa ainoissa. Synnyt kukkaan kaiken sen kokemaan vain heittämään sen hukkaan, kuin vanhan rakkaan mielikuvat, jotka muistoissasi haalistuvat ne tapetit mitkä levitit onnesi kotiin, mieleesi sotiin kauniisiin.
.
.
Kiitos, olen pahoillani.








//...nämä pöydät eivät ole meitä varten...\\


Poissa audionaama

    • Viestejä: 11
    • Karma: 0
    • Profiili
Pitäski keskittyy enempi tähän nykyseen ja tekemiseen. Mutta mutta, eikö sitä joudu miettimään tulevaa jos aikoo kantaa vastuunsa ja välttää itsekkyytensä kun nykyhetkessä päätöksiä ja tekosia tekee? Eikös myös ole kuitenkin aika selvää, että jos sama meno jatkuu tällä pallolla, tulee meijän tuleville sukupolville aika paskat oltavat täällä?
Että eikun kadulle herättelee jengii kulutushysteriasta ja systeemin korruptoituneisuudesta. Kyl täs mun mielestä pitää usein aika vakavana olla, varsinki näinä aikoina ku tuleville sukupolville jätetää ainavaan kaoottisempi yhteiskunta alle.
Helvetin itsekästä ja vastuutonta jossei tähän muailman menoon aleta nyt kimpassa puuttumaan jollakin konkreettisella tasolla.

Niin, ja kyllä sitä pystyy hauskaa pitelee ja rakastaa ja leikkii vaikka asioita vakavasti puntaroisikin. Ei ainakaan itsellä estä "negatiivisten" asioiden pyörittely "positiivisten" asioiden pyörittelyä. Pikemminkin "negatiiviset" asiat vaikuttaisi itseeni paljon voimakkaammin jos niitä vähemmän käsittelisi.. Nykyään pidän kuitenkin asioita pääpiirteittäin neutraalina. Jonkinnäköisiä tunneyhtymiä syntyy jokatapauksessa ympäristöä vastaanottaessa.


Poissa Runoilija

    • Viestejä: 31
    • Karma: 5
    • Profiili
Ach vitun sieni-poliitikot, just tämmösen turhanpäiväisen paskanjauhamisen vuoksi se alkuperäinen sieni.infokin meni ihan vituralleen joskus 2007 kesällä.

Olen puhunut. Kiitos seurasta ja toivottavasti löydätte ratkaisunne.
//...nämä pöydät eivät ole meitä varten...\\


Poissa Dubbu

    • Viestejä: 58
    • Karma: 10
  • Semikuoseis..
    • Profiili

Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Henkilökohtaisesti olen enemmän kiinnostunut tulevaisuuden rakentamisesta kuin sitä koskevasta spekulaatiosta ja postaankin vain seuraavan aiheen tiimoilta:

just tämmösen turhanpäiväisen paskanjauhamisen vuoksi se alkuperäinen sieni.infokin meni ihan vituralleen joskus 2007 kesällä.

Mikä oli sieni.info? Miksi se tarkalleenottaen meni päin mäntyä?


Poissa Runoilija

    • Viestejä: 31
    • Karma: 5
    • Profiili
Mikä oli sieni.info? Miksi se tarkalleenottaen meni päin mäntyä?

Viittasin alkuperäiseen trippi infon taikasieniforumiin. Mun on vaikeaa tehdä näistä omista tuntemuksistani eksakteja sanajonoja, jotka tyhjentävästi vastaisivat hetkellisen ymmärryksen vaativaa sisältöä, joten pyydän tätä sinulta anteeksi Matyas - sillä minä rakastan sinua :)=<3
//...nämä pöydät eivät ole meitä varten...\\


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Mun on vaikeaa tehdä näistä omista tuntemuksistani eksakteja sanajonoja, jotka tyhjentävästi vastaisivat hetkellisen ymmärryksen vaativaa sisältöä, joten pyydän tätä sinulta anteeksi Matyas - sillä minä rakastan sinua :)=<3

Ei tarvitse pyytää anteeksi, sillä yhdessähän tähän foorumille kirjoitetaan nimenomaan paremman yhteisymmärryksen saavuttamiseksi. Arvostan silti lempeyttäsi ja huomaavaisuuttasi.

Osaatko sanoa, millaista keskustelua toivoisit, jos tämän viestiketjun sisältöä pidät turhanpäiväisyyksinä?


Poissa Runoilija

    • Viestejä: 31
    • Karma: 5
    • Profiili
Osaatko sanoa, millaista keskustelua toivoisit, jos tämän viestiketjun sisältöä pidät turhanpäiväisyyksinä?
'

En toivo mitään keskustelua, kävin toivottamassa hyvät fiilikset, kun minut haastettiin mukaan leikkiin. Päräytin sitten omat mielipiteet ilmoille, jotka saivat vastakaikua - mutteivat ymmärrystä. Pidättäydyn jatkossa näin helpoista täkyistä, enkä käyne vieheisiin viekkaisiin, kun näin kerta aiheutan omilla toimillani huomiota ja ilmoitan voivani pahoin jotta emme kuitenkaan puhune näissä asioissa totta. Tätä en halua edes sinulta, Matyas Maa ;)
//...nämä pöydät eivät ole meitä varten...\\


Poissa audionaama

    • Viestejä: 11
    • Karma: 0
    • Profiili
Henkilökohtaisesti olen enemmän kiinnostunut tulevaisuuden rakentamisesta kuin sitä koskevasta spekulaatiosta .....

Erittäin samoilla linjoilla. Mutta tulevaisuutta rakentaessahan on spekuloitava mitä tämä rakentaminen aiheuttaa tulevaisuudessa, välttääkseen paskat rakennelmat. Tällänen tulevaisuuden miettiminen siltä kantilta, että mihin mennään nykymenolla, on minunkin mielestäni lopulta täysin turhaa, kun vastaus on päivän selvä.
Missä keskustelet aiheesta "tulevaisuuden rakentaminen"? Vai rakennatko sitä vain yksilötasolla?


Poissa mansikkapelto

    • Viestejä: 46
    • Karma: 0
    • Profiili
maailma ei ole menossa minnekään, ei misään on maailma. maapallo on menossa kohti uutta välikuolemaa. Alku tulee oletko valmis? ei tartte!
termodynamiikan näkökulmasta maailma on menossa kohti täydellistä entropiaa...

Runoilija, kiitos! En oo vähään aikaan bordia lukenu, mutta luulen että tolasta meininkiä tarttettais täälläkin. meinaan siis sitä että Ilmaistaan niitä mielipiteitä! koska se on helvetin kehittävää. ja sitäkin hauskempaa. ennen kaikkea hauskempaa.

Ja sitten viel yhteenvetona ON. Ollapa siis olematta!
life's a piece of shit and when you look at it
life's a laugh and death's the joke it's true
you see it's all a show keep 'em laughin as you go
just remember the last laugh is on you.

always look at the bright side of life.
and always look at the bright side of life.