En ole itse saanut aikaiseksi nukahtaa matkalla vielä koskaan. Kerran kokeilin niin, että otin puoli grammaa cubensiksia, poltin hatsit ja lähdin metsään tutkailemaan luontoa luurit päässä. Tarkoituksena oli mennä nukkumaan muutaman tunnin kuluttua. Paukku kolahti aivan eri tavalla kuin normaalisti, ja kai sitä tavallaan oli hieman unimaisissa fiiliksissä kädet levällään sammalkankailla. Raukeana hymyillen. Visuaalit jäivät silloin aika vähäisiksi, mitä nyt pientä kontrastin voimistumista ja värien kirkastumista. Mitään "ylimääräistä" en huomaanut missään tapahtuvan, vaikka koitin kovasti laittaa luonnon...no, tiedättehän, elämään.
Jossain vaiheessa kuumottelin, että pienen metsätien päässä olisi karhu tai ihminen koiran kanssa odottamassa MINUA, mutta tarkemmin tutkittuna se olikin vain kaatunut puu, joka on ollut siinä aina.
Kun saavuin lankiltäni ja menin nukkumaan, olo oli kyllä mukavan rento, mutta aina kun olin kiipeämässä valveilla olosta unen rajan tuollepuolen, jokin voimakas suhahdus(se oli tunne, eikä ehkään niinkään ääni) vetäisi minut voimakkaasti takaisin alkupisteeseen, silmät auki ja hereille. Tätä jatkui varmaan puoli yötä, ja nukuin sen yön todella huonosti.
Toisella yrityskerralla matka alkoi mennä aivan liian diipiksi ja koin olevani muille matkaajille siinä tilassa tosi huonoa seuraa. Niimpä yritin nukkua, mutta kun suljin silmät, alkoi päänsisäinen matka värikkäässä ja sekavassa psykedeeliputkessa, josta kumpusi mm. pelottavia videonpätkiä tulevasta elämästä, jossa olisin menettänyt todellisuudentajuni täysin. Sitten jossain vaiheessa kun heräsin ihmeellisen hektisestä ikuisuudestani, en vain yksinkertaisesti halunnut nukkua, sillä olin elämäni kunnossa, MÄ OLIN ELOSSA ENEMMÄN KUIN KOSKAAN!! Niimpä menin ystävieni nukkuessa tekemään KAIKKEA USKOMATTOMAN HAUSKAA JA MUKAVAA MITÄ VAIN IKINÄ MIELEEN PILKAHTI auringon noustessa pikkuruisen järven vastarannan takaa. Väsymyksestä ei ollut tietoakaan. Unta en saanut kuin vasta seuraavana iltana, mutta olin kyllä silloin todella väsynyt ja painuin ennen kymmentä pehkuihin.
Olen kuullut kyllä tuttaviltani, että he olisivat ottaneet sieniä joskus liian väsyneenä, nukahtaneet tripillä ja heränneet tripillä. Kuulemma hieman outo tuntemus "herätä tietoisuuteen" ollessaan jo valmiiksi tripillä.
Pitäisi siis onnistua. Luulisi joidenkin substanssien edesauttavan asiaa (mm.benzot).