Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Nukkuminen vaikutuksen alaisena

Poissa Normijätkä

    • Viestejä: 30
    • Karma: 1
    • Profiili
Onko kukaan kokeillut ottaa kevyttä annosta sieniä ennen sänkyyn menoa? Miten toimivat ja kannattaako kokeilla?


Poissa Joonas

    • Viestejä: 56
    • Karma: 2
    • Profiili
Mitä sieniä? Amanitojen kans nukkumaan meneminen taitaa olla osa trippiä.

Psilosybiinisienet taas ei annakaan salli mun nukahtaa sitten millään, ja kaveri väittikin joskus että psilosybiini vaikeuttaa nukahtamista aika paljon, tosin en tiedä sitten pienistä annoksista.


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Mulla ihan se tieto että oon ottanu psykedeeliä tuntuu vaikeuttavan unensaantia. Yks frendi oli joskus syöny ihan tujun annoksen tatteja ja sit menny nukkumaan, ja oli herätessään kokenu tosi vaikeeks käsittää, että on olemassa jotai erilaisia mielentiloja niinku uni- tai valve- tai psykedeelinen. "Oonks mä hereillä, mitä se tarkottaa". Oli kuulemma ollu pelottavaa.


Poissa Normijätkä

    • Viestejä: 30
    • Karma: 1
    • Profiili
Joo sori, unohdin mainita että psilosybiinisieniä tarkoitin.

Hmm, joo voisin kuvitella että saattaisi alkaa ahdistamaan jos heräisi kesken kaiken muistamatta miksi on siinä tilassa kuin on. Mietin vain että olisiko mahdollista että pienen määrän ottaminen hyvin väsyneenä stimuloisi kehoa tuottamaan normaalia enemmän endogeenisia "visionäärikemikaaleja" (dmt, bufoteniini ym.) univaiheen aikana.


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Mietin vain että olisiko mahdollista että pienen määrän ottaminen hyvin väsyneenä stimuloisi kehoa tuottamaan normaalia enemmän endogeenisia "visionäärikemikaaleja" (dmt, bufoteniini ym.) univaiheen aikana.
Miksi näin tapahtuisi?


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Komppaan vielä sitä, että psilosybiini vaikeuttaisi unensaantia. Päässä pyörii silloin sellanen määrä ajatuksia, ettei nukahtamisesta ole toivoakaan.
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Ehkä kannattaisi ennemmin ottaa maltillinen määrä jotain MAOi:a ja yrittää muuttaa mahdolliset unet lucideiksi. Ja MAOlaisuus kannattaa pitää mielessä seuraavana päivänäkin, ruokavalion kannalta.


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
MAOI nukkumiseen, minusta tuntuu siltä että silloin ei ainenkaan muista mitään unistaan koska jos oikein ymmärrän... unet johtuvat aivojen tuottamasta DMT:stä jonka aivot laukaisevat päälle kun aivot menevät unitilaan, josta unet sitten johtuvat.

Toisinsanoen MAOI + DMT :) Ja jos ymmärsin niin unia ei muista jos aivot tuottavat paljon DMT:tä.
Mutta jos nukkumaan mennessä ottaa MAOI + Calea zacatechichi (uni yrtti, näkee lusidisia unia jos nauttii ennen nukkumista) niin pitäisi olla AIKA päräyttävät unet.. etenkin kun Calea zacatechichi auttaa muistamaan unet.
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
unet johtuvat aivojen tuottamasta DMT:stä jonka aivot laukaisevat päälle kun aivot menevät unitilaan, josta unet sitten johtuvat.
Tätä ei ole todistettu tieteellisesti.

Toisinsanoen MAOI + DMT :) Ja jos ymmärsin niin unia ei muista jos aivot tuottavat paljon DMT:tä.
Voitko täsmentää? En ymmärtänyt miten nämä asiat liittyvät toisiinsa. Varsinkaan kun mitään näyttöä tuosta DMT:n tuotosta unien yhteydessä ei ole. Mistä tämä informaatio on peräisin?
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Flux laittoi toiseen threadiin:

Lainaus
"Rick Strassman on esittänyt käpyrauhasen erittävän dimetyylitryptamiinia eli DMT:tä, joka on vahva hallusinogeeni. Sisäsyntyistä DMT:tä on tutkittu 1960-luvulta asti. Keho pystyy tuottamaan kemikaalia monissa eri elimissä, Strassman vain olettaa käpyrauhasen olevan tärkeä DMT:n tuottaja muun muassa sijaintinsa takia. On muitakin nykytutkijoita, jotka ovat kiinnostuneita vähän selvitetystä aiheesta.Sisäsyntyisenä DMT:n on arveltu vaikuttavan osallisena muun muassa unien näkemisessä sekä kuolemanrajakokemuksissa. Teoria ei ole kuitenkaan toistaiseksi saanut tieteellistä vahvistusta.Strassmanin johtama tutkimussäätiö kehittää kuitenkin parhaillaan parempia metodeja sisäsyntyisen DMT:n mittaukselle kehosta ja aikoo soveltaa niitä koehenkilöihin erilaisissa luonnollisissa muuntuneissa tietoisuudentiloissa."
http://fi.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4pyrauhanen

Kyseessä on siis vahvistamaton teoria, koitan etsiä teoksen mistä luin ns. "väitteeni", teos käsitteli myös suht paljon sitä että miten esim ruohokin sisältää DMT:tä.

Vahvistaako MAOI DMT:tä?

Lainaus
Voitko täsmentää? En ymmärtänyt miten nämä asiat liittyvät toisiinsa. Varsinkaan kun mitään näyttöä tuosta DMT:n tuotosta unien yhteydessä ei ole. Mistä tämä informaatio on peräisin?

Anteeksi kirjoittelin kun päässä juoksi tuhat asiaa samaa aikaan mutta siis...
Elikkä tuohon käpyrauhas teoriaan nojaten ja teokseen jota en löydä tähän hätään mistään, suuri DMT annostus = muistin pätkiminen, vähän sama kuin psilosybiinissä suurimmilla annoksilla, en välttämättä muista kaikkea tripistä (katkonaisia kuvia vähän niinkuin unetkin tuppaa olemaan).
Painotan että itselläni ei ole kokemusta DMT:stä, ainoastaan luettua, joillakin on tiedettävästi mustia kohtia DMT tripissä
Eli jos tehostetaan tuota käpyrauhasen tuottamaa DMT annosta MAOI:lla ennen nukkumaan mennessä, tehostaako tämä unta? Tämä on vain teoria.
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Miksiköhän unesta kertovissa dokumenteissa ei kerrota tai edes mainita mitään DMT:stä.. Jonkun aikaa sitten sellainen tuli joltain ylen kanavalta.

Ja sienissä nukkuminen ei onnistu. Olen monesti ottanut sieniä väsyneenä, koittanut ottaa nokkaunet ennen kuin trippi puskee päälle, mutta ei voi. Eikä uni tule ennen kuin trippi on loppu. Pitää kokeilla joskus valvoa niin pitkään kuin pystyy, ja nakata tatit sisuksiin. ???
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Tuli tuossa otettua 0,6g cubensista, napattua budit taskuun ja lähdettyä yksin lenkille metsään joksikin tunniksi. Psilosiinin vaikustusta en missään vaiheessa huomannut kunnolla visuaalisesti, hyviä lisäviboja pilvi kylläkin sai ja mm. tanssin onnellisena pitkin kankaita. Kun menin nukkumaan (noin sanotaanko 3 tuntia sienen syömisestä, olo oli hieman sekava pilvestä, mutta indicaisen raukea, ja tuntui että uni tulee helpolla. Kuitenkin unen ja tietoisuuden rajalla ilmeisesti psilosiini käski minut takaisin hereille, ja yritin KAUAN saada itseni tietoisuuden puolelta unimaailmaan, mutta turhaan.. Ihan säikähdin joka kerta kun "se jokin" ei antanut minun vaipua uneen. Aivankuin jokin olisi muljauttanut mieleni pois paikoiltaan ja takaisin, kuin polven tai kyynärpään. Jossain vaiheessa, luultavasti tuntien päästä olin nukahtanut.. :(
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa suklaasammakko

    • Viestejä: 43
    • Karma: 17
    • Profiili
Minäkin olen useamman kerran yrittänyt mennä nukkumaan muutamaa tuntia sienten syömisen jälkeen saamatta unta. Vaikuttaisi siltä että itse en saa ainakaan kuuteen tuntiin unta jos olen sieniä ottanut, vaikka olisikin veltto ja raukea olo tripin loputtua. Voin kyllä hyvin makailla sängyllä lepäilemässä mutta jotenkin uni ei vaan tunnu tulevan.


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Oma teoriani on että nukahtaminen onnistuu siinä vaiheessa kun uni/valvekeskus aivoissa vapautuu liioista psilosiineistä ja alkaa taas toimia normaalisti, tosin ainakin mulla unista tulee jotenkin täyteläisimpiä, värikkäämpiä ja mukana on koko aistikirjo - "tunnen" unta kosketuksineen jne. Unet tuntuvat jäävän myös mieleen paremmin ehkä juuri tähän täyteläisyyteen liittyen.


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Mä oon pohtinu, et aivot on vaan niin kierroksilla kaikesta informaatiosta ja vastaavasta, ettei rauhoittuminen todellisuudessa onnistu, vaikka olisi rento olo.

Olisi siistiä testata jotenkin, että herääkö koehenkilö, jos hän saa jotain psykedeeliä nukkuessaan, tai hän nukahtaa ennen kun se alkaa vaikuttaa. Tämä voitaisiin toteuttaa esim LSD:llä, joka pienten vaadittavien pitoisuuksien ansiosta voitaisiin ehkäpä muiluttaa koehenkilön kitaan unenkin aikana (esim. nestetippoina tai pikku-pillerinä).
Toinen vaihtoehto olisi herättää joku kesken unien, antaen juoman ja päästäen takaisin petiin. Homman ei pitäisi vaan tällöin jännittää koehenkilöä, jotta hän nukahtaisi kätevästi.
Tietenkin sairaalaolosuhteissa tipalla voitaisiin annostella päihdettä unenkin aikana.
Psykoosi se siellä vain surisee.