Oon viimeaikoina löytänyt itseni hypistelemästä kaikenlaisia supefood-pussukoita niin kauppojen hyllyiltä kuin netistäkin. Siihen ehkä isoimpana syynä on yhen tärkeen ihmisen intoilu näistä jutuista, ja huomaan hurahtavani mukaan huomaamattani. Tää intoilu liittyy siis vahvasti muutenkin ravintoon/ruokaan, ei pelkästään näihin superfoodeihin.
Aiemmin syömiseni on ollut tosi epäsäännöllistä "ihan mitä sattuu millon sattuu"-asenteella, mut nyt nyt kun oon useampia kuukausia syönyt säännöllisesti tuoreista raaka-aineista itse tehtyä ruokaa, oon huomannut ihan selkeän eron olossani. On paljon helpompi ja terveempi olo, ja aiemmat sairastelut on tiessään!
Enkä nyt tietenkään sano, et tää olis se ainoa oikea tapa ravita kehoaan, vaan tosiaan omaa kroppaa kuunnellen, kyl se kertoo mitä syödä ja millon. Ja tää toimii mulle ihan superhyvin!
Isoimmat muutokset on oikeestaan ollu vaaleen pastan/riisin vaihto täysjyvään, huomattava tuoreiden kasvisten monipuolinen lisääminen (yritän vetää päivittäin mahollisimman värikkäästi kasviksia), säännöllisyys ateriarytmiin ja sit noi superfoodit, erityisesti raakakaakao, chaga, ashawagandha, spirulina ja maca (josta kylläkin oon nyt tauolla, krhm, libidoani hillitäkseni
).
Mahdollisuuksien mukaan hankin ruokani läheltä ja luomuna, mutta opiskelijabudjetilla täytyy tosiaan kattoa aika tarkasti sen ruokakorin hintaa.
Ainiin, ja tuo siitepöly, ihan mahtava energiapommi! Maku vaati mulla aika kauan totuttelua, mut oih voih nam! Ihan mahtavaa tavaraa ku mieli tekee makiaa!