Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Suklaata ja sieniä

Poissa Rubus

    • Viestejä: 10
    • Karma: 0
    • Profiili
Voiko maito tosiaan ottaa noin paljon potentiaa sienistä???
vai voiko raakakaakolla olla joku osa tässä?

Tosta maitojutusta vielä.. Itse oon ainakin lukenut jotain maidon psilosybiiniä blokkaavista vaikutuksista, mutta erityisesti olen ne omakohtaisesti kokenut. Maitotuotteet, erityisesti maito mutta myös sopivaan aikaan syötynä jopa pitsan juusto heikentää voimakkaasti tai jopa kokonaan blokkaa sienten toiminnan. Jostain muistelisin lukeneeni suosituksen että 12h olisi ilman maitotuotteita ennen matkaa, mutta itse olen huomannut vähemmänkin riittävän, tyyliin 8h. Useaan otteeseen olen unohtanut tämän varoajan ja joutunut ihmettelemään, miksi isokin kasa silokkeja tuntuu niin heikolta. Joskus tuli tehtyä kunnon moka ja juotua lasi maitoa ja syötyä murokulhollinen (maidolla tietty) tuntia ennen sienten syömistä, ja vaikutus jäi nollaan. Myös 20g P. Atlantis-tryffeleitä (jotka muutenkin olivat kyllä aika farssi) lähes nollaantuivat kun menin syömään ne oikein juustoisen pitsan välissä.

Tässä siis omat kokemukseni maidon ja psilosybiinin yhteisvaikutuksesta, suklaaseen en osaa sanoa mittään, joten anteeksi, slighty offtopic.
Jatkumoita ja sillai...


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Suklaako MAO-inhibiittori?

"Nuorena kehomme erittää enemmän neurotransmittereitä: mm. serotoniinia, dopamiinia, noradrenaliinia, adrenaliinia, minkä vuoksi koemme enemmän innostusta, iloa ja seikkailunhalua. Tietyt aivojemme entsyymit (MAO A ja MAO B) käyttävät ja kierrättävät näitä kehomme tärkeitä välittäjä-aineita. Ikääntyessämme näistä entsyymeistä tulee agressiivisempia ja ne kierrättävät neurotransmittereita turhankin nopeasti, mikä laskee välittäjä-aineiden tasoja aivoissamme. Alhaiset neurotransmitteritasot on linkitetty vanhenemisen lisäksi, epämiellyttävään olotilaan ja masennukseen. Idea näiden välittäjä-ainetasojen pitämistä korkeina on johtanut siihen, että tietyissä huumausaineissa ja mielialalääkkeissä käytetään synteettisiä MAO-estäjiä, jotka pitävät kyseisten välittäjä-aindeiden tasot korkealla. Tällaisia MAO-inhibiittoreja löytyy kuitenkin myös luonnosta (mm. ayahuacha ja tupakka). MAO-inhibiittoreiden tiedetään aktivoivan aivojemme tuntemattomia osia, joissa piilee yli 90% aivojemme kapasiteetista, jota emme normaalisti käytä. Raa'an kaakaon sisältämistä mahdollisista MAO-inhibiittoreista ei ole tutkimustietoa, mutta vallitsevan uskomuksen mukaan raaka kaakao sisältää myös näitä ainesosia."
Lähde: http://www.superfoodit.com/kaakao.html

Onko suklaan boostaavuus sienien kanssa sittenkään höpönlöpöä? Hmm... ::) Uskomus on kuitenkin vain uskomus. Ihme ettei asiaa ole tutkittu enempää..  :-[
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
No, kaakaossa on hyvin paljon katekiineja. Katekiineista ainakin osa toimii kannabinergisesti ja MAO(B)-estäjävaikutteisesti.

Tämän lisäksi kaakao sisältää jonkin verran kversetiiniä, jolla on todettu MAO(A)-inhibitorisia vaikutuksia.

Se on vielä toteamatta, miten voimakasta vaikutusta näillä ainesosilla todellisuudessa on in vivo. Valistunut arvioni on, että ne vaikuttavat jonkin verran, joskaan ei kovin huomattavasti. Ei se ainakaan olisi kovin tavatonta, ottaen huomioon, että jopa kahvi on lievästi MAO-estäjä.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher