Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Psilosybiinisienten erot

Vieras · 21 · 16911

zacharias

  • Vieras
Eli tällästä ajattelin että onko porukka huomannut jotain eroja esim. cubensiksien ja silokkien välillä vaikutuksissa? Eli onko esim. silokit visuaalisempia tahi toisinpäin.

Myös tryffeleiden vaikutuksista voisi keskustella.

Ymmärrän että bubensiksissa ja silokeissa on sama vaikuttava aine, muttamutta, olen itse ollut huomaavinani eron visuaalisuudessa. Tietysti cubensiksien kokeilusta on niin kauan että on vaikea tehdä selkoa ja set&setting on ollut täysin eri.

Kaikki keskustelu aiheeseen tervetullutta, kiinnostaisi myös nämä tryffelit ja muut psykoaktiiviset lajikkeet, kärpässienet ymsymsyms...!!!

-Zac


Poissa Malchievous

    • Viestejä: 110
    • Karma: 6
    • Profiili
Näistä on niin vaikea mennä sanomaan yhtään mitään ilman todella kattavia kokemuksia. Itselläni ja kavereillani on havaittu niin suuria eroja trippi kerroissa vaikka set & setting on ollut sama ja nautittavat sienet samoja (tasalaatuista jauhetta ja sama annosmäärä).

Silokeissahan kyllä saattoi olla joku muu ehkä vaikuttava aine (mitä en muista, viisaammat korjatkoon), mutta en muista nähneeni siitä mitään varmistuneita juttuja taikka tietoa siitä onko sillä oikeasti mitään merkitystä.
“Only the madman is absolutely sure” -RAW


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Minun mielestäni on mukavampi ajatella niin, että jopa Cubensiksien alalajitkin poikkeavat toisistaan vaikutusten osalta. Ja kun sen painaa alitajuntaan, niin kyllä ne antavatkin erilaisia kokemuksia. Esim. GT(goldenteacher) antaa pehmeän ja kuplivan tripin, kun taas Amazon tuo pistävänkulmikkaan ja tracerien täytteisen kokemuksen näin visuaalista puolta ajatellessa. Silokkikokemukseni ovat taas sitten mystisiä verrattuna huurumadonlakkien rennompaan ja lapsenmaisempaan meininkiin. Altajunnastahan ne visuaalit, niinkuin käsitykset vaikutuksistakin tulevat..
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Lara_H

    • Viestejä: 22
    • Karma: 1
    • Profiili
Dodiin.

Kysymys kuluu oletteko te huomanneet eroja kasvatetusta sienistä ja luonnosta poimitulta?

(sorry jos kirjoitettu suomenkieli on ihan perseestä, se ei oo mun äidinkieleni)

Meinaan siis enemmän sellaista että tuntuuko että esim. tunneyhteys luontoon on kovempi luonnon sienistä? Tai saatko enemmän "henkistä tietoa" niistä? Ovatko kasvatetut sienet enemmän hauskan pito sieniä? Vai onko niissä eroja?

Onhan sienissä tietysti eroja vahvuuksissa ja hallucinaatioden määrässä, mutta mietin enemmän nyt semmosia "subtle" effektejä. Olis ihan kiinnostavaa verrata ja miettiä näitä.

Olen ite vaan syönyt tähän asti sisätiloissa kasvatettuja, joten kiinnostais tietää että kannattaako etsiä näitä myös ulkosalta. Olen tosiaan yrittänyt pari kesää mutta en vielä mitään löytänyt. Ehkä tänä syksynä sitten :)


Mode: Yhdistin viestin aikaisempaan viestiketjuun, joka käsittelee samaa aihetta. -Mikkis


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Jos meinaat tilannetta Suomessa, niin on niissä ainakin eri vaikuttavat aineet. Semilanceatassa on pääosin psilosybiiniä (mikä muuttuu psilosiiniksi) ja baeokystiiniä. Kotona kasvatetuilla tarkoittanet cubensista, missä on psilosybiiniä ja psilosiiniä, mutta vain hyvin vähäinen määrä baeokystiiniä. Psilosybiini on psilosybiiniä ja psilosiini on psilosiinia. Maanläheisyys on minun mielestä käyttäjän mielen tuotetta ("todellista" silti) ja erot sienten vaikutuksissa esim. eri cubensislajikkeiden välillä johtuvat tästä.

Kannattaako poimia luonnosta? En kehoita rikkomaan lakia, mutta jos rikkoisit joka tapauksessa, niin silloin kannattaa ehdottomasti! Sienten etsiminen ja löytäminen luonnosta on sakramentti. Tuntuu uskomattomalta, kun tyhjien reissujen jälkeen törmäät niihin silokkeihin ja ihmettelet, että tässä näitä nyt sitten on. Ovatpa ne kauniita silloin!  :)
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa Lara_H

    • Viestejä: 22
    • Karma: 1
    • Profiili
Aah kiitoksia. Muistan lukeneeni että näinhän oli asia, pitäis kyllä päästä kokeilemaan.

Jotenkin niitten poiminimen poimiminen... miten se nyt kirjoitetaan alan olla väsynyt...

niin että poimiminen luonnosta olisi minusta vähän laillisemmalta vaikuttavaa puuhaa kuitenkin kun kotona piilossa kasvattaminen.


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Pampula: Haluaisitko vähän avata tota baeokystiini-juttua jossain päin foorumia. Moisesta aineesta ei pikahaun mukaan ole koko foorumilla kirjoitettu laisinkaan, enkä ole siitä muutenkaan ennen tätä koskaan mitään kuullut, eikä sen vaikutuksista ole mitään kummempia tutkimuksia.

Lisäksi haluaisin huomauttaa, että semilanceassakin on varmasti ihan järjestään psilosiinia, ennen nauttimistakin, koska keräämisen jälkeen alkaa ymmärtääkseni jo luonnostaan psilosybiinin muutos psilosiiniksi. En tiedä, onko cubensiksissa psilosiinia juuri tästä syystä.

Minusta on hieman hämäävää puhua eri vaikuttavista aineista, koska pääosin kummankin madonlakin vaikutus liittyy enimmäkseen juuri psilosybiini-psilosiini-akselille, joka sekä ulko- että sisälajikkeita yhdistää.
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Joo tuo baeokystiini juttu tarvitsee kyllä nyt vähän, ja vähän enemmänkin avaamista. Wikipedian mukaan sitä on psilosybiinisienissä, mutta hyvin hyvin vähän. Ja onko tällä aineella merkitystä? Onko tällä aineella yksinään minkäänlaista käyttöpotentiaalia? (offtopic)

Ja psilosybiini metabolisoituu kehossa psilosiiniksi, joten vaikuttavana aineena voimme pitää vain psilosiiniä. Psilosiini on vain niin herkkä hapettumiselle, että se häviää kuivausprosessin aikana tuoreesta sienestä.

Vaikutuksista kuitenkin: En varsinaisia eroja luonnon ja terran tuottamilla sienillä ole itse huomannut esim. silmät kiinni, mutta jos ajattelee alitajuisesti että ne on erilaisia, niin eroja löytyy. Esim. itse ajattelen luonnosta löytyvien sienten olevan mystisempiä ja jotenkin tuntemattomampia kuin omat rakkaudella kasvatetut pienokaiseni, jotka tunnen jo ennestään. Itse kasvatetuilla meininki tripeillä on yleensä aika rentoa, kun taas luonnon sienillä homma saattaa olla hyvinkin jännittävää. Vaikutus on kuitenkin aivan sama loppujenlopuksi. Se on kiinni vain fiiliksestä. ;) En voi olla korostamatta: Itsesuggestion voima on valtava!
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Mielenkiintoista, tästä voisi etsi hieman lisää informaatiota.

Lainaus
Baeocystin is a mushroom alkaloid and analog of the psychedelic hallucinogenic drug psilocybin, a tryptamine derivative. It is found as a minor compound in most psychoactive mushrooms together with psilocybin, norbaeocystin, and psilocin. Little information exists with regard to human pharmacology, but in the book Magic Mushrooms Around the World, author Jochen Gartz reports being aware of a study in which "10 mg of baeocystin were found to be about as psychoactive as a similar amount of psilocybin."

http://en.wikipedia.org/wiki/Baeocystin


Mode-edit: Baeokystiinistä tehtiin oma viestiketju. -Mikkis
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Kun puhun pitoisuuksista, niin tarkoitan käytännössä näitä arvoja:

http://en.wikipedia.org/wiki/Psilocybin_mushroom (kohta "Dosage")

Ne ovat ilmeisesti kokoelma eri vuosien varrella tehtyjä mittauksia, eli tieto on otettu täältä:

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_info4.shtml

Lainaus
Please note that these do not represent average values for widely sampled populations. Just because a mushroom species has some samples that show high or low concentrations does not mean that all mushrooms of that type have levels matching those in this chart.

Kovin on hajanaista... Nuo ovat kuitenkin niitä harvoja referenssiarvoja, mitä meillä on käytössämme, joten paremman datan puuttuessa täytyy vain uskoa niihin. Semilanceata sisältää 0.98% psilosybiiniä, 0.02% prosenttia psilosiinia ja 0.36% baeokystiiniä. Jos vertaillaan hiukan noiden prosenttiosuuksien suhteita, niin minä ainakin teen sellaisen huomion, että psilosiinin osuus silokeissa on mitätön verrattuna psilosybiiniin ja baeokystiiniin. Sitä itse asiassa tukee muutama käytännön havainto silokeista: 1) Ne eivät menetä juurikaan tehoa kuivauksessa (psilosybiini on suhteellisen stabiili) ja 2) ne eivät kovin paljon sinisty (sinistymisen arvellaan olevan merkki psilosiinin hapettumistuotteista).

Cubensis sisältää 0.63% prosenttia psilosybiiniä, 0.25–0.60% psilosiinia ja 0.02–0.025% baeokystiiniä. Jotain sellaista voisi edellisen kappaleen päätelmien hengessä ja käytännön todisteisiin nojautuen odottaakin, koska cubensis 1) menettää huomattavasti tehoaan kuivauksessa (psilosiini hajoaa epästabiilina) ja 2) cubensis myös sinistyy varsin huomattavasti (hapettumistuotteet). Eli toisin sanoen psilosiiniä pitäisi olla enemmän kuin silokeissa (sinistyy enemmän) ja lisäksi sen määrän pitäisi olla psilosybiinin kanssa samaa luokkaa (tehon lasku). Käytännön tulokset tukevat loogisella tavalla teoriaa, mutta olen avoin vastaväitteille.

Kuten sanoitte, tuosta beokystiinistä on aika vähän tietoa tarjolla. Mädi jo tuossa taisikin linkata tärkeimmän siitä vähästä. Minun (ja Mädin) huomio kiinnittyi tähän:

Lainaus
...but in the book Magic Mushrooms Around the World, author Jochen Gartz reports being aware of a study in which "10 mg of baeocystin were found to be about as psychoactive as a similar amount of psilocybin."

Jos semilanceatassa on tuota baeokystiiniä todellakin se 0,36% ja jos baeokystiini on yhtä psykoaktiivinen kuin psilosybiini, niin sen merkitys psykoaktiivisuuden kannalta voi olla hyvinkin merkittävä.

Lainaus
Lisäksi haluaisin huomauttaa, että semilanceassakin on varmasti ihan järjestään psilosiinia, ennen nauttimistakin, koska keräämisen jälkeen alkaa ymmärtääkseni jo luonnostaan psilosybiinin muutos psilosiiniksi.

Ei muuten ala, ei ilman hapon lisäystä (sitruunamehu). Vähäinen psilosiini vain hajoaa sinisiksi hapettumistuotteiksi.

Ugh.
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa Celphos

    • Viestejä: 31
    • Karma: 12
    • Profiili
Olen tullut siihen tulokseen omien kokemusten perusteella, että jokaisella kannalla on ollut hyvin selvä ja luonteeltaan yksilöllinen trippi. Hiljattain oivalsin että jokaisella kannalla on oma henkensä, ja mieleeni välittömästi kuvittui hahmoja eri kannoista joiden ulkomuodosta saa viitteitä heidän luonteensa.

Mietin onko muilla samanlaisia kokemuksia? Johtuuko tämä luonne ero tripillä pelkästää set&setting? Miten selität että sama kanta eri setting tullut luonteeltan samanlaisia matkoja? Onko ennakkoluulomme kannasta tekijänä tripin luonteelle?

Jotain keskustelua voitaisi aiheesta synnytää, ja ehkä jos yhtäläisiä kokemuksia on eri kannoista voisimme kokeilla kasata jotain listaa, niin voi halukkaat valkkailla kantansa riippuen mimmosta kokemusta lähtee etsiin.

Omia kokemuksia;
KSSS
-Sellanen hieman ilkikurinen jekuttaja, joka trippi nousut tuntuu siltä että koko ajan yrittää saada mut mukaan johonki leikkeihinsä, ja aina ei ole tarkoitus hyvä. Kyllästyy kun huomaa ettet mene lankaan jekkuihin, ja onkin todella visuallinen ja mindfuck kokemus. Ehdottomasti villeintä kantaa jota maistanut. Tripin luonteet olleet samat doset ja setting riippumatta.

Golden Teacher
-Mukava, lempee, rauhallinen. Tuntuu että johdattelee kädestä pitäen kohti oivalluksia, opettaa ja antaa mennä omaa tahtia. Viisaan ja kaikenkokeneen oloinen henki. Ei kiireile.

Indian Orissa
-Selvästi feminiini henki. Jotenki äidillinen, pitää sylissä ja kokee ittensä rakastetuks. Turvallinen ja lämmin. Myös melko rauhallinen ja hyvä henkinen.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Olen tuntenut välillä jokseenkin samanlaisia fiiliksiä, mutta eri lajikkeilla ei taida olla kemiallisesti ainakaan mitään sen kummempaa eroavaisuutta muuten kuin mahdollisesti tryptamiinipitoisuuksissa (niihinkin vaikuttaa monet eri tekijät).

Eri trippikertojen vaikutukset ovat vaihdelleet niin suuresti, että en millään pysty laittamaan minkään yksittäisen lajikkeen vaikutuksia yhtiin raameihin. Pidän itse mahdollisena sitä, että jokainen sieni on yksilö ja yksilöiden väliset erot voivat vaihdella suurestikin. Perustelen hypoteesini niihin tapauksiin, joissa olen nauttinut vain pari sientä. Toisilla kerroilla vaikutus on ollut voimakkaampi kuin toisilla.

Kloonatessa vaikutuksen voisi siis saada "tasattua" (klooni on siis geneettinen kopio, eli tryptamiinipitoisuudetkin ovat samat kuin "isäntäsienessä"), mutta itiöistä kasvatettaessa sienten geneettiset ominaisuudet vaihtelevat aivan kuten millä tahansa elävällä organismilla. Esimerkiksi saman kannabislajikkeen kaksi eri kasvia voivat olla täysin erilaisia vaikutuksiltaan ja jo kannabiksenkin kanssa set&setting vaikuttaa.

Jos eroihin kuitenkin uskoo ja tunnistaa ne, on mahdollista tehdä sienienkin maailmasta hyvin jännittävä ja kiinnostava. Itse haluan uskoa. ^-^
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Swamiツ

    • Viestejä: 60
    • Karma: 4
    • Profiili
Kiinnostava aloitus! :) Itsellä ei ole tähän vielä juurikaan annettavaa, mutta lukisin mielellään toisten vastaavista kokemuksista ja itse ainakin haluaisin uskoa sieni henkiin! ;D
"When you want something in life, you just gotta reach out and grab it."


Poissa ziuziu

    • Viestejä: 102
    • Karma: 23
    • Profiili
Aina eri tyyppi nauttii, niin kokemuksetkin vaihtelee.
Suurin muuttuja joka löytyy on taas se aina eri tyyppi, minä itse.
Jotenkin noin koen.

Kannoissa on eroja varmasti ja henkiä on heittelemässä siinä,
ehkäpä en itse niitä niinkään erota, kun tuntuu että matka käy johonkin kaikille yhteiseen.
Sinällään itsetutkiskelu taitaa onnistua kaikilla kannoilla.
Henkiä kunnioittaen.<3
Sekä Ding että Dong.


Poissa Ranki

    • Viestejä: 55
    • Karma: 7
  • Näe kokonaisuus.
    • Profiili

Indian Orissa
-Selvästi feminiini henki. Jotenki äidillinen, pitää sylissä ja kokee ittensä rakastetuks. Turvallinen ja lämmin. Myös melko rauhallinen ja hyvä henkinen.

Söimme tyttöystävän kassa Hollannissa tryffeleitä, ilmeisesti jotain Hawaijilaista strainia. Molemmat koimme "henkien" läsnäolon, ja näimme naisten profiileja piirtyvän seinille. Itse koin jossain vaiheessa keskustelevani usean naisen/tytön kanssa, joita hetken kuluttua alkoi voimakkaampi hahmo äidillisen lempeästi torumaan.

Toisista lajikkeista ei ole tullut vastaavia henkikokemuksia. B+ mielestäni taas vetää aika syvälle viidakkoon, vähän kuin Jumanji ilman Van Peltiä. Ainakin toistaiseksi ilman, ja hyvä niin.