Tällaisen kokemuksen läpikäyneenä voisin sanoa että benzojen käyttö sienitripillä on kuin laittaisi ketsuppia savulohen päälle. Joka sekin olisi vielä hyvää verrattuna tuollaiseen kokemukseen. Eihän se trippi siitä täysin katkea, siinä olet oikeassa, mutta puhtaan tripin kanssa sillä ei ole enään mitään tekemistä. En itse suosittelisi edes pientäkään annosta benzoja sienien tai muidenkaan deelien kanssa. Jos jotain suosittelisin ensikertalaiselle joka moista asiaa pohtii niin olisiko vaikkapa aloitus mikrodosella meditoinnin merkeissä ja siitä hiljalleen ylöspäin nouseminen.
Sanoisin että se on juurikin se pelkäävä ego joka ylipäätään haluaa tällaisia kapuloita heitellä sinne psykedeelien rattaisiin jottei trippi pääsisi niin suoraan kosketukseen sen kanssa. Jotain pehmoista ja villaista väliin. Jos tällaiselle linjalle lähtee niin puhtaat kokemukset jää varmuudella kokematta. Jos jossain asiassa voisi suositella puhtautta niin juurikin psykedeelien kanssa. Itse ainakin huomannut loppupeleissä juuri sen että kun jätti kaiken muun pois niin trippien kirkkaus ja kokemukset muuttui sitä kautta hiljalleen aika radikaalisti. Se ero mitä joskus ennen oli satunnaisten puhtaiden ja epäpuhtaiden trippien välillä, joka oli silloinkin jo kuin yö ja päivä, muuttui vielä huomattavasti suuremmaksi kun jätti muut aineet pois kokonaan.
Vaikuttaa siltä, että olet hyvin ehdoton tulkinnassasi. Näiden ehtojen asettaminen on melkoista
gatekeepingiä – määrittelemäsi rajan takana on psykedeelien puhdas puoli.
Onko sinusta tervehenkistä sanoa esimerkiksi epilepsian vuoksi bentsoja syövälle, että hänen trippailunsa ei ole riittävän puhdasta, jos hän ei lopeta käyttöään? Tai kipupotilas, joka käyttää vaivoihinsa opioideja – sanotko hänelle, ettei hänen kannata yrittää sienten syömistä, kun ei hän siitä hyödy kuitenkaan? Ei sinun ole tarpeellista määritellä ihmisten kokemusten laatua heidän puolestaan.
Vaikka ahdistus on psyykkinen oire, sille on hyvin usein myös elimelliset vastineensa, joille ihminen ei näin vain voi mitään. Ahdistushäiriön selättäminen vaatii vakavaraista psyykkistä työskentelyä, eikä ole järkeä vaatia sairautensa vuoksi lääkettä tarvitsevalta minkään mielivaltaisen puhtausvaatimuksen täyttämistä.
Yleistät oman kokemuksesi kattamaan myös kaikkien muiden kokemukset. Pyydän ottamaan huomioon, että päinvastaisiakin anekdootteja löytyy. Olen itse hyötynyt henkilökohtaisessa traumaterapiassani psykedeeli + bentsodiatsepiinikombolla käydyistä tripeistä.