Tattinen,
Mä mikroannostelin 1,5-2 kuukautta. Sitten totesin, ettei vaikutus enää tunnu samalta kuin aluksi, ja vedin loput sienet naamariin.
Silloin aluksi tuntui varmaan muutaman viikon ajan hyvältä, ihan kuin joku olisi laittanut valot päälle mun pään sisäiseen maailmaan. En enää jatkuvasti pyöritellyt asioita, joille en voi mitään ja joiden kelailu vain tuottaa ahdistusta ja stressiä. Ja jos tuli haastavia tilanteita vastaan, en kilahtanut tai romahtanut niin herkästi ja voimakkaasti. Ihan kuin siis jokin tunnemaailman tulehdustila olisi hellittänyt; enää en ollut niin yleiskireä, ahdistukseen taipuva ja räjähdysaltis. Aloin puhua lapsilleni enemmän ja lempeämmin, eli taisin alkaa myös olla enemmän läsnä.
Diagnoosi mulla on keskivaikea masennus ja toistuva masennus. Alkujaan olin 15-vuotiaana kotiolosuhteiden sairastuttamana psyk.osastolla, kun mulle iskettiin mielialalääkkeet, psykoosinestolääkitys ja rauhoittavat käteen - ja likka kotiin, koska mun vanhemmat halusivat mut pois osastolta.
Söin yhteensä noin kymmenen vuotta ssri-ryhmän lääkkeitä, efexoria, neuroleptejä, rauhoittavia. Kaiken muun sain lopetettua paitsi ssri-lääkkeet, jotka tuntuivat pistäneen mun aivot ihan sekaisin näin lyhyesti kuvaillen. Viekkarit eivät menneet ohi kuukausienkaan kärvistelyllä, minkä olisin itse voinut vielä kestää, mutta musta tuli niin hirveä äiti, että aloitin lapsen vuoksi aina uudelleen jossain vaiheessa.
Lopulta pääsin kaikista lääkkeistä irti, mutta sen jälkeenkin on usein yhä hankalaa mielialojen kanssa. Mulla piisaa kohtaamattomia tunteita, käsittelemättömiä traumoja jne. Onnekseni oon löytänyt itselleni sopivia keinoja niiden käsittelyyn, eli näkyy jo valoa ja paljon on päästy eteenpäinkin jo. Toi psykedeeliterapia olis tosi mielenkiintoista kyllä.
Sori överipitkä sepustus.