Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

trippaaminen ja intti

Vieras · 25 · 9170

Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
kolme vaihtoehtoa linna,intti tai sivari!! kuka sitä on mitään arvostelemaan minkä noista kolmesta kukakin valitsee. Mielummin ite "retkeilin" ulkona kun pyyhin vanhusten takapuolia tai mökötin arestissa linnassa koska " En mä haluuu-uuu"

Minä ainakin olin ihan kotona/reissussa ja retkeilin missä huvitti, olen vapautettu palveluksesta. Enkä ole kuullut kenenkään kaverini pyyhkineen takapuolia sivarissa. Eikai edes kaksi eri ihmistä voi saada vastaavaa kokemusta vaikka molemmat olisivat intissä. En vaan halua tukea moista systeemiä pelkän kokemuksen takia, tai että vanhemmat pakottaa tai kaverien / minkään muunkaan painostuksesta. Kokemuksia saa kyllä muualtakin. Eiköhän minun mielipiteeni tullut selväksi..
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Hassua, ku mulla kaikkien näiden vuosien ja psykedeelien jälkeen on tullu lähinnä semmosia fiilistelyjä, että intti vois olla just siisti juttu. Jos en siis ois jo käyny sivaria. Voiskohan sivarin peruuttaa näin jälkeenpäin, ja mennä sittenkin inttiin?

Kai siinä jotain semmosta on, että mä koen vapaaehtoisen ulkoisista vapauksista luopumisen määräajaksi voimistavan suhdetta omiin sisäisiin vapauksiin. Samasta syystä esim. Vipassana-meditaatioretriitti tiukkoine sääntöineen oli musta hiton siisti kokemus.

Ei kukaan pakota olemaan intissä. Ite sen valitsee, ja jos kerran valitsee ni miksei sit yrittäis ottaa siitä kaikkea irti - kasvattavana kokemuksena?


Poissa mansikkapelto

    • Viestejä: 46
    • Karma: 0
    • Profiili
joskohan tulis pian se neljän kuukauden palvelusaika niin, voisin sen käydä alta pois. sivariin en menis todellakaan. joko linnaan tai inttiin, ja jos linnan tahdon välttää niin painun maailman merille 8) :D
life's a piece of shit and when you look at it
life's a laugh and death's the joke it's true
you see it's all a show keep 'em laughin as you go
just remember the last laugh is on you.

always look at the bright side of life.
and always look at the bright side of life.


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Voiskohan sivarin peruuttaa näin jälkeenpäin, ja mennä sittenkin inttiin?

Kysyit varmaankin osittain läpällä, mutta tiedän kertoa, ettei sivarin peruuttaminen onnistu missään vaiheessa: kerran valittuasi siviilipalveluksen, ei inttiin ole enää asiaa. Näin kuulin kertausharjoituksessa korkea-arvoiselta ammattisotilaalta. En tiedä, onko tuo sitten niin järkevää, mutta noin se kuitenkin käsittääkseni menee.

Ei kukaan pakota olemaan intissä. Ite sen valitsee, ja jos kerran valitsee ni miksei sit yrittäis ottaa siitä kaikkea irti - kasvattavana kokemuksena?

Näin. Tällaisilla foorumeilla kulutetaan välistä turhankin paljon energiaa tällaisista asioista vääntämiseen. Täällä löytyy varsinkin inttiä vastaan niin vahvoja mielipiteitä, että kiihkoton keskustelu tuntuu olevan välistä mahdottomuus. Samalla lisäämme maailmankaikkeuden kokonaisentropian määrää ja kuljemme kaikki kohti lämpökuolemaa.

Jos on viettänyt pääosin koko elämänsä lähinnä tietokoneen kanssa seurustellen (ehkä kulunut argumentti, tiedetään) ja ystäväpiirikin on ollut enemmän tai vähemmän homogeenista, niin voi olla tosi rakentava kokemus joutua 12 tuntemattoman jätkän kanssa samaan tupaan. Ja vähintään täytyisi se 6kk jotenkin selvitä. Se voi tehdä "pojasta miehen", kun on pakko oppia ottamaan toisetkin huomioon. Siinä samassa voi  löytää myös sen, että kyllä niitä ystävyyssuhteita internetin ulkopuolellakin voi solmia pienellä rohkeudella. Kunto nousee, ja ehkä saa sitä kautta pysyvän liikuntainnostuksen, kun löytää sen elämänlaatua parantavan vaikutuksen. Voi senkin jälkeen päättää, ettei sitä liipasinta koskaan suostu painamaan.

Zacharias tuossa aikaisemmin kertoi omasta asenteestaan intin ja trippaamisen suhteen. Todella raikkaasti sanottu! Ajattelen vähän samalla tavalla. Intin jälkeen (kohta kymmenen vuotta) ovat asenteet muuttuneet ja näen asiat hieman eri valossa. Silloin nuorena miehenä kysymys oli kunnia-asiasta ja en paljon sitä pidemmälle miettinyt. Edelleen olen käynyt kertausharjoituksissa, ja varmaan käyn myös tulevaisuudessa. Jos tilanne tai mielipide jossain vaiheessa muuttuu, niin tiedän mitä teen. Jotkut taitavat olla hieman sitä mieltä, että psykedeeliharrastus ja varusmiespalvelus eivät voi mahtua saman henkilön maailmankuvaan. Kaikki kunnia sille mielipiteelle, mutta me ollaan yksilöitä kuitenkin ja jokainen kokee asiat omalla tavallaan.
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa LadLiS

    • Viestejä: 98
    • Karma: 2
    • Profiili
Aikalailla tasan vuosi sitten olin just sillä leirillä armeijassa joka hajotti mut. Sen hienouden minkä olin saanu just kasattua ennen armeijaa.
Sen minkä olin rakentanu niiden raunioiden päälle jotka enismmäinen matka muhun jätti.

Lähin armeijaan innolla ja vittuuntuneena. Innoissani kokemaan ton rakennelman kestävyyttä ja vittuuntuneena koska se miten sen toteutin
oli mun käyttöjärjestelmää vastaan.

Pääsin armeijaan ja pitkään kaikki meni niinku pitikin. Olin siellä onnellinen ja oli kiva kokeilla omaa fyysistä kestävyyttään ja omia rajojaan.
Oli kiva nauraa vituuntuneilla tupakavereille ku itellä ei vielä vituttanu. Koin itteni jollain tasolla erilaiseks. Hyväks. Mä olin tosiaan rakentanu
jotain toimivaa! Mä ihan odotin että millon se todellinen koettelu alkaa!

Sitten.
Leiri jota nimitettiin: "ITSARI" muutti kuitenki kaiken. MÄ hajosin. Sen jälkeen olin kuin muutki. Se sama vanha minä jonka luulin tuhonneeni
ja taakse jättäneeni. Heikko. Luisumas takas sinne minne olin sillon 3 vuotta sitten menos.

Mut onneks intti loppu puolessa vuodessa. Sinä aikana en kuitenkaan saanut psykeilystä oikeen mitään irti. Täysin mitään sanomattomia matkoja.
Toisaalta tiedän kyllä mitkä kaikki asiat sen aiheuttivat.

Nyt olen jälleen sillä polulla jolla rakastan itseäni ja muita kanssa eläjiä. Entistä ehompana ja toivottavasti myös kestävämpänä. Onnellinen. Minä.


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
Jos on viettänyt pääosin koko elämänsä lähinnä tietokoneen kanssa seurustellen (ehkä kulunut argumentti, tiedetään) ja ystäväpiirikin on ollut enemmän tai vähemmän homogeenista, niin voi olla tosi rakentava kokemus joutua 12 tuntemattoman jätkän kanssa samaan tupaan. - - - Se voi tehdä "pojasta miehen", kun on pakko oppia ottamaan toisetkin huomioon. Siinä samassa voi  löytää myös sen, että kyllä niitä ystävyyssuhteita internetin ulkopuolellakin voi solmia pienellä rohkeudella.

Ei toi mun mielestä ole argumentti laisinkaan. Kehen tässä viitataan? Tuntuu, että olet luonut mielikuvan inttiä vastustavasta arkkityypistä, mutta esimerkiksi tuntemani sivarit ja totaalit ovat kaikkea muuta kuin tuollaisia. Intissä näki myös paljon vittuilua, sorsimista ja muuta typerää kiusaamista. Kohteena yleensä juuri tuollaiset "nörtit". Että tämänlaisia "miehiä" siellä oli kasvamassa. Ei heistä koko palvelusaikana kyllä sen järkevämpiä tullut, korkeintaan muuttuivat entistä typerimmiksi.

Oliko LadLis tuo itsari sama asia kuin ilmatorjuntaharjoitus? Ainakin minun patterissani oli juuri saman niminen leiri.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Shiron: Pieni oikaisu on ehkä paikallaan, koska tuntuu että missaat minun pointin. Ehkä minulla tosiaan on aivojeni perukoilla mielikuva inttiä vastustavasta arkkityypistä. Jos haluat kuulla jotain ominaisuuksia, niin esimerkiksi rastat, kannabiksen käyttö, kasvissyönti, vihreä/vasemmistolainen poliittinen kanta, ateismi (tai joku muu mystiikka, mitä puolustetaan henkeen ja vereen) jne.

Samalla kun listaan noita asioita, niin ymmärrän, että tuo on tosiaankin vain minun arkkityyppini. Eikä se vastaa välttämättä todellisuutta. Myös minulla on ystäväpiirissäni sekä totaalikieltäytyjiä, että siviilipalveluksen suorittaneita/suorittavia. On varusmiespalveluksen keskeyttäneitä, on reservin upseereita. Se "nörtti", joka kuitenkin on mennyt inttiin, ei luonnollisestikaan voi kuulua arkkityyppiini. Niin, ja vittuilua, sorsimista ja muuta typerää kiusaamista näkee myös esimerkiksi kouluympäristössä. Pojasta mieheksi ei minun maailmassani merkitse toisten alistamista, vaan huomioon ottamista, vastuun kantamista omista teoistaan ja niin edelleen.
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
Niin, ja vittuilua, sorsimista ja muuta typerää kiusaamista näkee myös esimerkiksi kouluympäristössä. Pojasta mieheksi ei minun maailmassani merkitse toisten alistamista, vaan huomioon ottamista, vastuun kantamista omista teoistaan ja niin edelleen.

Olen täysin samaa mieltä. Armeijaan kuitenkin hyvin usein liitetään tuo mieheksi kasvaminen, mutta todellisuudessa homma toimii siellä loppupeleissä samalla tavalla kuin koulussa tai työelämässäkin. Joskus näkee tämänkaltaisen mystiikan puolustamista henkeen ja vereen. (varmistukseksi: en viittaa sinuun)

Mainitsemasi ominaisuudet luultavasti osuvat moniin armeijaa vastustaviin, mutta yhtälailla myös moniin asepalveluksen suorittaviin. Minun on vaikea ymmärtää tämänkaltaisiin yleistyksiin nojaamisen tarpeellisuutta.

En tarkoittanut sivuuttaa viestisi muuta sanomaa. Tartuin vain jotenkin nyt näihin pointteihin.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


Hiipivä Anoppi

  • Vieras
Lainaus käyttäjältä: Ilmiselvä
Ei kukaan pakota olemaan intissä. Ite sen valitsee, ja jos kerran valitsee ni miksei sit yrittäis ottaa siitä kaikkea irti - kasvattavana kokemuksena?
Itse olin 362 vuorokautta. Viihdyin kovin, ja onnistuin asennoitumaan niin että siitä oli minulle itselleni mahdollisimman paljon hyötyä.

Minulla oli aiheeseen ja aikaisempiin kommentteihin liittyen pitkähkö tarina näppäiltynä kun kone yllättäen sammui ja kaikki kirjoittamani meni "vuorten taa". Kokeilen lähipäivinä uudestaan mikäli sen vielä relevantiksi koen.

Tässä vaiheessa tyydyn toteamaan että parista muusta jutusta olisi paljonkin purettavaa, ja mahtavaa päätyä kerrankin tämmöiselle foorumille missä EGOt eivät taistele. Musta tuntuu että meistä voisi tulla vielä hyviäkin kavereita. :)


Poissa LadLiS

    • Viestejä: 98
    • Karma: 2
    • Profiili
Oliko LadLis tuo itsari sama asia kuin ilmatorjuntaharjoitus? Ainakin minun patterissani oli juuri saman niminen leiri.

Kula. Missä sä kävit intin?