Mahtavaa kun te Gurut jaatte täällä tietämystänne. Arvostan suuresti!
Luulen muuten löytäneeni tänään taas muutaman reunuskirjoheltan. En kehtaa laittaa kuvia tunnistettavaksi ennen kuin näen printit, koska luulen osaavani nyt erottaa printtien perusteella toisistaan nurmi- ja reunuskirjoheltan. Enkä siis halua laittaa tänne nurmikirjohelttojen kuvia ja nolata itseäni teidän viisaiden edessä
Ilman printtiä en voi sanoa, että erottaisin noita toisistaan, koska niiden ulkonäkö vaihtelee sen verran paljon.
Täytyy muuten sanoa, että kun näin ensimmäistä kertaa reunuskirjoheltan printin, niin tuli vähän samanlainen ahaa-elämys, kuin silloin kun löysin ensimmäisen silokkini. Ennen sitä näki monissa sienissä silokin piirteitä, mutta sen jälkeen on ollut lähes itsestäänselvää mikä on silokki ja mikä ei...
Ja edellä mainittuun liittyen, olisiko jollain teistä hyviä kuvia suomalaisten sienten printeistä? Mielestäni joko tänne tai itse reunuskirjoheltta-aiheeseen olisi hyvä saada kuvat printeistä vierekkäin. Ainakin reunus- ja nurmikirjoheltan printit, mutta miksipä ei myös oliivikirjoheltan. Auttaisi varmasti monia tunnistuksen tekemisessä.
Kiitos jo etukäteen!