Aivot ovat niin valtavan voimakas psyykkinen työkalu, että ne osaavat kaivaa jopa muistoja silmiesi eteen tiettyjen ärsykkeiden/harjoittelun avulla. Alitajuntamme muistikapasiteetti on hurjan suuri, vaikkemme sitä useimmiten tiedostakaan. Muistot voivat olla hyvinkin elävän tuntuisia. Takaumat (flashbackit) voivat tulla joko hieman hallitsemattomana tai hallittuna. Hallitsemattomana ne kestävät(, itselläni ainakin silloin kun niitä eka trippien jälkeen oli,) vain hetken ja ovat jotain hieman vainoharhaisen aistiharhan tapaisia, hallittuna "fläsärit" voivat kestää vaikka kuinka pitkään. Itse olen huomannut pystyväni hieman psyykkaamaan itseäni ns. "takaisin tripille" siinä määrin, että mm. näköaisti alkaa poiketa hieman normaalista saaden vaikkapa taulun maiseman liikkumaan tuulessa tms. Kun aikaa alkaa tripistä olla, fläsärit feidaantuvat pikkuhiljaa pois.
Pajari voimistaa suht voimakkaiden fläsärien mahdollisuutta todella paljon, ja jopa alkoholin vaikutus on saanut aivan uusia mausteita sienikokemusten jälkeen. Pajarin vaikutus on itseasiassa joskus jopa niin psykedeelinen, että se on hyvin lähellä trippiä, ellei sitä jo trippaamiseksi voisi kutsua. Luulisin tämänkin johtuvan siitä, että aivot ja minun haluni muistavat millaista tripillä oli ja yhdessä yritämme saada tripin sitten aikaiseksi.
Tajunta laajenee sienitrippien myötä ihan arjessakin: kaikki on kauniimpaa ja kaikella on enemmän merkitystä. Ottakaamme muutokset vastaan hyvillä mielin; onhan se mukavampaa, että kaikki on kokoajan hieman siistimpää.
Hymyillään kummallisuuksille.
Mieli+kuvitus=mielikuvitus. Kaunis sana.