Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Takaumat, eli flashback-tripit

Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Onko foorumilaisilla kokemuksia sienten (tai muiden niihin rinnastettavien psykedeelien) aiheuttamista flashbackeistä, eli näin kotoisammin takaumista, itsellään tai läheisillään? Kiinnostaisi tuo mahdollisuus, että vaikutuksiin verrattavia oloja syntyisi jälkeenkinpäin.

Itse olen yrittänyt (ehkäpä hieman epäterveellisesti) ajaa itseäni lähemmäksi tätä tilaa muistelemalla kokemuksia, psyykkaamalla itseäni lähemmäksi noita fiiliksiä ja hakeutumalla samoihin tilanteisiin ja paikkoihin, kuin tuolloin. Ainoa tulos tähän mennessä oli, kun kirjoitin ensimmäisestä tripistäni raporttia. Kesken kirjoittamisen valtasi tunne, joka esti keskittymästä yhtään mihinkään. Täydellinen kyvyttömyys keskittyä mihinkään. Vielä en ole varma, oliko kyseessä väsymys tai jokin muun tekijän aikaansaama oire, vai muisteluiden aiheuttama palautuminen tripin aikaisiin tiloihin.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

[Otsikkoa muutettu hieman tiedon löytämiseksi. -Ylläpito]
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa Lgo

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 2
  • Shamanisti
    • Profiili
Tää on vähän hankala kysymys vastata, koska oikeastaan kaikki tapahtuu just nyt, joten flashbackit sinänsä on käytännössä niin vaikea määrittää miksikään yksittäiseksi asiaksi. Kokemus paluusta johonkin aikaisempaan ei myöskään liity pelkästään psykedeeleihin, jolloin on vaikea määrittää mitä flashbackilla oikeastaan tarkoitetaan.

Itse olen kokenut lähinnä vahvoja Deja Vu -fiiliksiä, jotka voisi ehkä luokitella flashbackeiksi, koska olen muistanut sillä hetkellä että olen kokenut tämän kokemuksen jo aikaisemmin.

Sitten on myös unitilassa tapahtuneet psykedeeliset kokemukset, lasketaanko ne flashbackeiksi ? Entäs jos nauttii vaikkapa kannabista sienitripin jälkeen, lasketaanko tämä flashbackisi vai sienitripin vahvistamiseksi? Entäpä jos nauttii kannabista viikon päästä sienitripistä ja kokee tryptamiinien vaikutukset ?

Muutoin en ole itse kokenut flashbackia, jois noita ylläolevia määritelmiä ei lasketa flashbackiksi.


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Tässä ketjussa itse lähdin määritelmästä, että flashback olisi kokemus, jossa aiempien päihteiden aiheuttamien tuntemusten koetaan palautuvan verrattain pitkän ajan kuluttua päihteen akuuttien vaikutusten jälkeen. Ehkäpä määritelmä olisi lähempänä sitä, millä ihmisiä aina psykedeeleistä puhuttaessa pelotellaan...

Tuossa määritelmässähän on kyllä aukkoja parillekin karsinalliselle, joten yritetäänkös vaikka mennä sillä linjalla, että kerrotaan, että tämän olen kokenut flashbackiksi ja tunsin sen aikana tätä ja tätä. Subjektiivisuus lienee aina tällaisista asioista puhuttaessa turvallisin tie.

Ongelmia tuottaa toki se, että kun olet kokenut jotakin selvinpäin, sitten sama kokemus on tullut päihtyneenä, ja sitten koet sen jälleen selvänä, onko kyseessä flashback? Psykedeliaa voi kokea selvinkinpäin, ja syy-seuraussuhdetta ei voi näiden tuntemusten välillä muuta kuin olettamuksena havaita...
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa Dancingbéar

    • Viestejä: 26
    • Karma: 1
    • Profiili
Itselleni ei ole sienitripeistä tullut mutta lsd tripin jälkeen näitä on alkanut tulemaan, sinällään itsellä ainakin ei toivottu vaikutus... Usein ihan normi tilanteissa tulee pelon tuntemuksia ja silmät kiinni härpäkkeitä + näkökentän reunalla olevat asiat muistuttavat joskus jotain aivan muuta kun todellisuudessa ovat. Noh jospa ne ajan myötä katoaisivat....


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Noh jospa ne ajan myötä katoaisivat....

Kyl ne katoaa, no worry :) ole kuukaus ilman psykedeelejä niin pitäs alkaa helpottamaan, itse koin samanlaista, näkökentän reunoilla olevat esimerkiksi tummat limsapullot näyttivät kissoilta ja muutenkin vähän vainoharhainen olo kunnes sitten pidin paussia.
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Joonas

    • Viestejä: 56
    • Karma: 2
    • Profiili
Mulla on sellanen tunne, että mun värinäkö on muuttunu sienten popsimisen myötä. En oikein osaa sanoa tarkalleen miten, tuntuu että ehkä vähän tarkentunu näkö, erotan värejä ja sävyjä paremmin.

Myös ensimmäisen sienitripin jälkeen olen "nähnyt" joka yö unta, eli siis herännyt siinä unen vaiheessa, että muistan unen. Tai sitten olen alkanut vaan muistaan unet, heräsinpä sitten missä tahansa vaiheessa. En tiedä, joka tapauksessa olen nyt kohta vuoden nähnyt unia silleen, että veikkaisin, että alle 10 päivänä en ole tiennyt, mitä unta näin yöllä.

Jos jollakin on kumpaankaan noihin aiheeseen liittyvää infoa / teorioita / vastaavaa, niin kiinnostas tosiaan. Etenkin tuo unihomma.


ppenkki

  • Vieras
Etenkin tuo unihomma.
Joe Rogan on Hemp, Marijuana and DMT
3:29 alkavassa kohdassa Joe Rogan höpisee jotain unesta, että sen jälkeen ei muisteta mitään siitä, koska tajunta (conscious mind suomeksi?) yrittää suojella siltä. Jos sun trippailut olis saanu sen suojauksen pois päältä?



Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Itselläni on myös ilmeentynyt "flashbackkejä". Töissä näin sivusilmällä, kuinka koira käveli minua kohti, mutta kun käänsin katseeni koiraan, se olikin imuri. :/ Ja juuri samantyylisiä juttuja ilmaantuu useita kertoja tripin jälkeisinä viikkoina, kuukauden päästä ne vähevät. Autoa ajaessa jumittaa helposti, jää ajatuksiinsa ja ympäröivä maailma hämärtyy, joten joskus pelottaa että olen vaaraksi liikenteelle.. :( Itseään on helppo psyykata "tripille" esim. sängyssä tuijottaen kattoa ja keskittyen; olen saanut katon lainehtimaan ja olon kuin tripillä..
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Silo-P

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 267
    • Karma: 25
    • Profiili
Pisti silmään tuossa etusivulla yhtäkkiä. Viimeksi tänään ja eilen pari kertaa ollut semmonen fiilis jotka kestänyt muutamista sekunneista kymmeniin et ois nauttinut psykedeelejä. Sitten ne pienet ''valovilahdukset'' ja pienet visuaalit kuuluvat juttuun. Sama homma ekan lsd tripin jälkeen. Nää on semmosia asioita mistä pidän kovasti :)
''Nauti siitä mistä eniten sä pidät!''


cnuum

  • Vieras
Etenkin tuo unihomma.
Joe Rogan on Hemp, Marijuana and DMT
3:29 alkavassa kohdassa Joe Rogan höpisee jotain unesta, että sen jälkeen ei muisteta mitään siitä, koska tajunta (conscious mind suomeksi?) yrittää suojella siltä. Jos sun trippailut olis saanu sen suojauksen pois päältä?

Tämä nyt on ihan täyttä hakuammuntaa, mutta ilmeisesti hankaluus unien muistamisessa johtuu paljolti aminergisten (monoamiinien välittämien) hermoratojen toiminnan vähenemisestä (nuo psykologiset selitykset ei taida enää olla niin kovassa huudossa). Psilosybiini toimii aivoissa monoamiinien tavoin, joten ainakin, jos sitä on elimistössä unen aikana, voisi luulla että aminergiset hermoradat olisi aktiivisempia ja sinänsä parantaisi muistiinpainumista.

Normaalisti kuitenkin monoamiinioksidaasi hajottaa elimistössä olevan psilosybiinin tripin kuluessa, ja aminergisten ratojen pitäisi palautua normaaleiksi. Ehkä ikävät MAO-mekanismit on se suojaus, jonka Joonas on onnistunut ohittamaan :)


Poissa Froggy

    • Viestejä: 10
    • Karma: 0
    • Profiili
[Aihealueet yhdistetty ja otsikkoa muutettu. -Ylläpito]

Terve vaan kaikille, et alotetaan postaus aiheesta poiketen pienellä esittäytymisellä. Kiviä on käännelty elämässä ja iloja ja kokemuksia on etitty milloin mistäkin nautintoaineista unohtamatta päivittäistä/lähes päivittäisistä pilven tuomista iltarentoutuksista. Tyhmistä illoista järkyttäviin downeihin on menty epäsäännöllisen säännöllisesti ja eletty välillä aivan ku millään ei olis mitään merkitystä vedellen yhdeksän nipsun iltoja. Silti ainoo mikä sai koivet vapisemaan oli ajatuskin psykedeelisistä. Syy tähän lähinnä oli kummitteleva menneisyys joka saiki yllättävän käänteen viimevuoden lopulla ku tuntu et mä viimein löysin jollain tavalla itteni uudestaan ja aloin ajattelemaan asioita positiivisemmin ja tän suhteen mä pystyin täysin lopullisesti olemaan sinut kaiken historian kanssa. Frendien sienitrippailuja kateellisena kuunnellen viimeinki päätin että nyt on aika ja sainkin aika nopsaa eräästä linkistä sit 1,4g herkkuam jonka nimeä en tähän hätään muista (blaadeis). Kokeneemmat frendit oli et vituiks menee jollen kiskase kaikkia kerralla, mut ku tiesin eräänkin näistä tyypeistä tavoittelevan joka kerta tyyliin kolmostasoa, ku mulle kelpais se ykkös loikkaus alkuun turvallisuussyistä =P Kuitenki tarkotus oli viel trippailla perus polttelun lisäks yöllä yksin himas et mitään helvettiin ja takaisin kokemusta en sentää havitellu ku ei oo kaveria edes rinnalla. Ykkönen mahassa näin maailman aivan uusin silmin. Se oli kaikkee sitä paitsi enemmän mitä kuvittelin. Muistan aikoinaan 10-vuotta sit ku yks tuttu heitti espalla pari grammaa sieniä nassuun ja tokas siinä mun kysymyksille että ei sitä osaa vaa selittää vaan se pitää kokea.. ja vihdoin tajusin sen. Kyllä tieto oli perillä miten blaadin ja sienien yhteisvaikutuksis saattaa käydä mut vaunnoutuneena blaadaajana se sopii kaiken kanssa omasta mielestä  8) Pakko silti myöntään että päädyin makaamaan sängyn pohjalle aikamatkalle muihin ulottuvuuksiin, ku huitasin ison pesällinen raakaapolttoa valmiiks pilviseen päähän ja sienipörinän kovin vaihe oli päällä. Tiedän että toi olo tohon määrään katsoen voi kuulostaa joillekkin aivan naurettavalta kun oon lukenu 4-6g meisingeistä :D Muistan kironneeni mielessäni että ei enää koskaan ja halusin kaiken vain heti pois. Eräällä frendillä oli tieto kokoajan mun tilanteista ja rupes kokeneempana tyyppinä siinä trippailun pahimmassa vaiheessa neuvomaan mua nousemaan ylös ja lähtemään vaikka kävelylle, tai ettimään jotain positiivista koneelta ja laittaen vaik hyvää musiikkia boonukseks taustalle. Mul oli juuri sellanen olo et olin käyny helvetissä ja ollu siel useemman tunnin, ja olin niin uuvuksissa siitä kaikesta ja rukoilin kaveriltani lupaa laittaa vaan silmät kiinni ja unohtaa kaiken. Olin luonu lähinnä nää huonot tripit itelleni ihan vainottamalla turhia kuten et ku olin eka joka siitä satsista niitä nautti, et entä jos ne oliki oikeesti myrkyllisiä ja mä kuolen nyt, ja sitä mä luulinkin niissä pahimmissa vaiheissa kuitenkin lähtien muissa maailmoissa käymään aina hetkellisesti. Kuitenkin löysin itteni hymykorvissa jossain vaiheessa koneelta maailman paras fiilis päällä. Kun vaikutukset oli laantunu minimiin innostus oli käsinkosketeltavissa. Harmitti sinällään että sitä oli turhaan pilannu hyvän tripin vainottamalla olemattomaa asiaa. Niinpä heitin viimoset 0,4 nassuun toivoen sen toimivan jotenkuten vielä. Olin koneella tekemässä mitä lie ja näin kokoajan sivusilmällä silti kauniita kuvioita leijailemassa ääreinäössä mutta trippi oli tosiaan laantumassa kokonaan pois. Yhtäkkiä kuitenki se 0,4 rupesi potkimaan kunnolla jonka huomasi ku ois lekalla lyöty kun raajat muuttu kumiks ollen tietty äärettömän pitkiä. Sellanen froggy olo josta nimimerkki mm tuleekin. Trippi loppu lähinnä siihein kun repeilin yksin sohvalla kippurassa aikasemmalle itselleni joka pelkäs kuolevansa täristen sängyssä. "Hitto mikä dorka" kelasin ja purskahdin aina uudelleen nauruun. Vaikka pahimmassa vaiheessa kirosin mielessäni että "ei enää koskaan" ja "ei oo todellakaan mun juttu", niin yleisesti kokemus oli niin helvetin avartava ja ikimuistonen että tunsin löytäneen oman juttuni.

Tässä on tosissaan vasta muutamat tripit heitetty sen jälkeen joista viimesestä aikaa n. 1vko. Eilen kävin sit ostaa pahimaan hätään maailman paskinta polttoa varsinkin ku katto hintaa, joka viel paljastu tosiaan himassa et painosta 3/10 siemeniä ja josta lähti lisäkuivatukses 1/6. Tätä shaibaa joutuu siis kiskookki vähän enemmän mut tänää tokaa iltaa tän lajikkeen parissa kolmannen pesällisen jälkeen kävellessäni keittiöön, näkökenttään iskeytyy välähdyksellä suuri pääkallo josta olin täysin et wtf, josta jätku pienet leijailevat psykedeeliset kuviot himmeillä kunnes huomasin kahvia laitellessani että filis on täysin samallainen ku sienien "froggy"-vaiheessa. Jälleen raajat tuntuivat pitkiltä ja kentässä oli hiukan psykedeelisiä. Silti täysin puun takaa ku tällänen tuli varsinkin ku tommonen parin vuoden lähes päivittäinen blaadaaminen on vieny siitä herkusta pelkästään ne semi psykedeeliset efektit multa jo kauan sitten. Tietenkin siinä säikähti helvetisti että mitä vittua, kun kuitenki osas sanoo et en mä sentää niin pihalla oo etten muistais vaa vetäneeni tattei. Kävely oli helvetin pelottavaa näissä varsinki ku rupesin ajattelee et puhkeskohan päästä joku verisuoni jonka johdost mulle jäi joko päälle tällänen ikuisesti, tai sit delaan ens yönä nukkuessani. Taas ku oli saatettu itsensä psykoottiseen pelkoon, tajusin et "Hey wtf dude.." et johan sitä go with the flow meisinkiä on toitoteltu kaveriporukassa jo vuosia, et niistä ne megaeuforiat just saa tai pahimmat olot ku luulee jonkin lyövän yli eikä tajua nauttia menosta. Niinpä naatiskelinkin oloista suhteellisen pitkään, ja varsinkin siinä vaiheessa pientäkään vainotusta ei ollu havaittavissa kun huomas et "sienimäinen" efekti hiipu perus pilven myötä pikkuhiljaa myös pois. Tästä innostuneena uudet hitit otettuani sama meininki jatkui vaikkei suinkaan niin vahvana. Matossa näkyi kuvioita siinä tallatessani jotka hiukan liikkuivat. Ja itseasias nyt pakko mainita kun juuri tuossa muutama lause sit päätin jälleen tankkailla, et kyllä se edelleen lyö ne sieni efektit päälle.. Ja tällä kertaa erittäin vahvasti. Kuvioitakin on vaikkei niin super vahvoina, mut "froggy"-mainen fiilis erittäin vahvasti päällä. Kuulin frendiltä että happojen kanssa tälläiset ilmaiset jälkitripit voi olla mahdollisia just kun blaadaa, mutta ei niinkään olis kuullu että pelkästään sieniä syöneelle..? Onko tuttua kellekkää? Mut nyt pakko lähtee ihastelee kuvioita musiikin parissa sohvalle kun näin pääsi beesaamaan edellisiä sekoiluja.. Set&Setting ei oo todellakaan kohdallaan mut näil mennään..


Poissa VXA

    • Viestejä: 26
    • Karma: 4
    • Profiili
No itellähän ei hatsi edes toiminut psykedeelisesti ennen muutamaa sienitrippiä. Ja hyvin monillahan melkein minkä tahansa deelin kiskominen tekee elämästä psykedeelisempää niin selvin- kuin hatsipäissäänkin.

Mut ei mul kyl mitää hallui tai mitää.


Poissa Froggy

    • Viestejä: 10
    • Karma: 0
    • Profiili
Noi hallut on aika vähäisiä mut tosiaan täs on nyt joka kerta lähteny juuri tuo fiilis päälle jos on sattunu blaadaamaan hiukan tujummat savut.  Tosin huomattavasti vähenemään päin.. Paskinta et siitä kuitenkin puuttuu se ihuna sienien tuoma euforia mäjäys.  :P