Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Sienireseptit

Poissa Arosusi

    • Viestejä: 70
    • Karma: 15
    • Profiili
Miten te nautitte tattinne, tuoreena vai väsäättekö hienojakin ruokia?
Tuolta löytyy paljon reseptejä: http://www.shroomery.org/6226/Mushroom-Recipes
Mutta ois varmaan hyvä jos tänne koottas myös reseptejä suomen kielellä...

Luin joskus jostakin että jos keittelee sienistä teetä niin kannattaa laittaa hunajaa sokerin sijasta, koska sokeri jotenkin vaimentaa trippiä. Pitääkö tää pakkansa?
gate gate pāragate pārasaṃgate bodhi svāhā


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Minua viehättää naapurin sedän kissan tapa nauttia sienet sitruunashottina. Suippumadonlakit lasiin, johon joko puristettua tai kaupasta valmiina ostettua sitruunan mehua niin, että sienet peittyvät. Annetaan liota kymmenisen minuuttia. Sitten kulautetaan sitruunanmehu kurkkuun, minkä jälkeen noukitaan sienet lasista ja syödään sellaisenaan. Tämä paaston tyhjentämään vatsaan.
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Shottilasi, jossa jotain mehua, esim. appelsiini. Sitten kuivat murskat sinne ja kerralla naamariin. Tai sitten kuivina pelkältään. Tai jäätelössä/jugurtissa, mutta silloin nousee hiiiitaasti.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa Oregano

    • Viestejä: 13
    • Karma: 3
    • Profiili
Olen myös suosinut shottilasi + tattimurska + sitruunamehu -komboa. En ole koskaan kokkaillut taikasienistä mitään, vaikka ruokasienistä tykkään kovasti. Tuntuu vaan jokseenkin oudolta syödä siinä samalla jotain muutakin.

Luin joskus jostakin että jos keittelee sienistä teetä niin kannattaa laittaa hunajaa sokerin sijasta, koska sokeri jotenkin vaimentaa trippiä. Pitääkö tää pakkansa?

Olen muistelevinani samanlaista infoa jostakin luettuna, mutta en oikein ymmärrä. Onhan hunajassakin sokeria (vaikka myös muita asioita), miksei hunajan sokerilla olisi sitten samaa vaikutusta kuin normisokerilla?
Guided by the power of Space


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Ompas teillä yksinkertaiset tavat :D voisin tehdä kivan kuva skenaarion kun sato tulee valmiiksi... itse ammennan paljon rakkautta siihen että miten nautin sienet.
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Dubbu

    • Viestejä: 58
    • Karma: 10
  • Semikuoseis..
    • Profiili
Serkkuni-naapurin-sylikummin-serkku tapasi yhteen aikaan syödä sienensä kebab-pizzeriassa..
Sienimatkalle lähdettäessä hän halusi varmistaa ettei nälkä pääse yllättämään joten hän meni ja tilasi pizzan, vaivihkaa lisäsi taskustaan valmiin pizzan päälle kuivattua sienimurskaa ennalta punnitun määrän, mikäs siinä ruokaillessa :p


Poissa Joonas

    • Viestejä: 56
    • Karma: 2
    • Profiili
En ole itse kokeillut reseptiä, mutta rupesin miettimään että kun punakärpässieni on kerran päässyt lääkeainelistalle (mutta käsittääkseni sen sisältämät yhdisteet ovat vielä OK), niin jos kuumottaa säilyttää isompaa läjää sieniä nurkissasi:

Kiehauta vettä kattilassa, siirrä pois levyltä ja anna sen jäähtyä hieman (80-90 astetta ilmeisesti muuttaa iboteenihapon muskimoliksi aika hyvin) ja nakkaa sienet 20 minuutiksi veteen. Tämän jälkeen muskimoli ja kumppanit ovat liunneet veteen, ja teen voi kerätä talteen, ja sienet heittää pois. Teehen suositeltiin myös jossain videossa lisättäväksi (runsaasti?) C-vitamiinia (luonnosta sitä varmaan saa kaikkein parhaiten hankittua havunneulasista). Sitten vaan tee pakastimeen.

En ole varma, mutta jostain sain sellaisen käsityksen, että jos tekniikka menee nappiin, jonkun verran yli 80 asteinen vesi hävittää pahoinvointia aiheuttavat aineet, mutta myös osan vaikuttavista aineista. Lähdettä en muista, mutta jos jollain on jotain tieteellisempää pohjaa tälle teorialle, niin kiinnostaisi kyllä kuulla.

EDIT: Unohin jotain...


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Ompas teillä yksinkertaiset tavat :D voisin tehdä kivan kuva skenaarion kun sato tulee valmiiksi... itse ammennan paljon rakkautta siihen että miten nautin sienet.

Millaisia reseptejä Tattiritari käytät? Kyllä uudet käyttötavat ovat aina kiinnostavia, ja jokainen varmasti hyötyy aina uusista ajatuksista.
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Ompas teillä yksinkertaiset tavat :D voisin tehdä kivan kuva skenaarion kun sato tulee valmiiksi... itse ammennan paljon rakkautta siihen että miten nautin sienet.

Millaisia reseptejä Tattiritari käytät? Kyllä uudet käyttötavat ovat aina kiinnostavia, ja jokainen varmasti hyötyy aina uusista ajatuksista.

postaan kuva skenaarion mahdollisesti (jota ei tallenneta tälle palvelimelle juridisista syistä, mehän emme todistettavasti käytä kasvatuksiamme), herkuttelu ohjeen postaan sitten samalla tänne, kuvat tosiaan toisella palvelimella.
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa mansikkapelto

    • Viestejä: 46
    • Karma: 0
    • Profiili
kuivat menee sellaisenaan. Mutta tuoreita olen usein syönyt lihapiirakan tai leivän välissä. Ei siinä kummempia, teetä pitäisi joskus keittää.
life's a piece of shit and when you look at it
life's a laugh and death's the joke it's true
you see it's all a show keep 'em laughin as you go
just remember the last laugh is on you.

always look at the bright side of life.
and always look at the bright side of life.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Ehdottomasti parhaimmillaan tuoreena, sellaisenaan tai appelsiinimehun ja tumman suklaan kera nautittuna.


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Menikin tatit kuivuriin niin en saanut tehtyä ohjetta... noh heitän jotain siltikkin.


Tatit tuoreena plenderiin, maustamatonta kermaviiliä messiin, pien loraus etikkaa + paljon yrttejä (basilikaa,persiljaa,ruohosipulia), 2 isoa lusikkaa majoneesia joukkoon ja mössöksi koko komeus, ehkä vähän chilitonnikalaa jos tahtoo mössätä, kun mössö on valmis ja miellyttää makunystyröitä, kaavi astiaan missä säilytät. Tarjoillessa ota sienitahnaa pienellä lusikalla ja kauhase hyvän kokoisia nokareita palttoonappiin, tälläsiä psykedeeli snäksejä :) muista että sieniä kannattaa olla suht runsaasti koska tämä sisältää suht paljon rasvaa niin imeytyminen on hidasta.

Juomaksi jotain kevyttä ja raikasta, minimissään 8€ kuiva valkoviini, bon apetit!
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili

happotatti

  • Vieras
Tänne vaan kaikki jakamaan reseptejä ja vinkkejä minkälaisia pöperöitä ja liemiä psilosienistä voi valmistaa, ruokasienireseptit myös tervetulleita.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Jossain Bidget Jones -leffassa taisivat syödä Thaimaassa taikasienimunakasta. :D Oon miettiny, että pitäisiköhän joskus kokeilla.. Taikasienten napostelu ja ruoka ei sinänsä sovi yhteen, sillä vaikutukset eivät ala niin nopeasti kun mahalla on muutakin materiaalia hajotettavana elimistöön kuin sienet.. Ja tarpeeksi kuumentaessa vaikuttavat aineetkin katoavat. (Olikos se 70 astetta tjsp.) Tattiritari taisi entisellä foorumilla miettiä taikasienten "säilömistä" kastamalla kuivattua sientä sulaan suklaaseen. Mikä on mielestäni aika mahtavalta maistuva idea! :P Voisi tehdä vaikka sellasia gramman verran sientä sisältäviä suklaaklönttejä (helpottaa annostelua huomattavasti). Mmmmm...
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.