Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Valokuvaukseni ei onnistu, entä muut

Poissa vescuu

    • Viestejä: 36
    • Karma: 0
    • Profiili
Osoitinkasvit jne sopivat pellolle mutta siellä on vielä lampaita. Pitänee mennä illalla kattomaan ja samalla ajaa vanhalle hevoslaitumelle. Jos vinkit pitää paikkansa niin luulisi jotain löytyvän.


Poissa Jaago

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Morjesta taas. Oon tässä yrittänyt kuudelta eri paikslta löytää kuvattavia sieniä kun foorumeilla nähnyt että jengi on niitä jo löytänyt. Vietettyäni juuri taas 2h etsiskelemässä sieniä turhaan alkaa toivo pikkuhiljaa hiipumaan kun en yhtäkään silokkia ole bongannu :/ Olenko väärään aikaan liikenteessä vai eivätkö kuvauspaikkani ole hyviä?  liitteenä kuvia tämän päivän spotista mikä ei tulosts tuottanut.. (seutuna pirkanmaa)

En tiedä onko tämä oikea ketju tämmöisille kysymyksille mutten muutakaan löytänyt. Ja kiitos viellä etukäteen jos kokeneemmat minua tässäkin pystyis jelppaamaan! :)



EDIT: Siirretty osaksi sopivampaa topicia. --Ylläpito


Poissa Jaago

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Toinen kuva spotista vielä kun ekaan viestiin ei mahtunut.


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Olenko väärään aikaan liikenteessä vai eivätkö kuvauspaikkani ole hyviä?  liitteenä kuvia tämän päivän spotista mikä ei tulosts tuottanut.. (seutuna pirkanmaa)

En tiedä onko tämä oikea ketju tämmöisille kysymyksille mutten muutakaan löytänyt. Ja kiitos viellä etukäteen jos kokeneemmat minua tässäkin pystyis jelppaamaan! :)

Kuvauspaikkasi ovat luultavasti vääriä, koska yritteliäisyydestä huolimatta et ole löytänyt niiltä suippumadonlakkeja. Hyvän oloinen paikkakin voi olla tyhjä - suippumadonlakkeja ei kasva kaikkialla.
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa Taikadal

    • Viestejä: 13
    • Karma: 3
    • Profiili
Jatkan tähän vanhaan lankaan.
Täytyy sanoa, että ihmettelen, miten kukaan löytää näitä pieniä piilottelijoita. Olen käyttänyt etsimiseen ainakin 50+ tuntia, paikat on valittu huolella kaikkien speksien mukaan juuri oikein, mutta saalis on naurettava. Yhdestä paikasta löytyi kahdella eri kerralla yhteensä 16 sientä ja toisesta paikasta kolme. Ympäristö tutkittiin hyvin tarkkaan ilman menestystä. Eikö niitä nyt vain kasva täällä seudulla oikeasti juuri ollenkaan, vai onko vain todella huono satovuosi tai säkä? Pari paikkaa on ollut sellaisia, missä on selvästi käynyt muitakin samoin tavoittein, käännetyistä sienistä päätellen. Alkaa taas usko loppumaan, kun ilma kylmenee ja päivä lyhenee. Paikkana Suomen Chicago ympäristöineen.


Poissa keksimonsteri

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 52
    • Karma: 24
    • Profiili
Jatkan tähän vanhaan lankaan.
Täytyy sanoa, että ihmettelen, miten kukaan löytää näitä pieniä piilottelijoita. Olen käyttänyt etsimiseen ainakin 50+ tuntia, paikat on valittu huolella kaikkien speksien mukaan juuri oikein, mutta saalis on naurettava. Yhdestä paikasta löytyi kahdella eri kerralla yhteensä 16 sientä ja toisesta paikasta kolme. Ympäristö tutkittiin hyvin tarkkaan ilman menestystä. Eikö niitä nyt vain kasva täällä seudulla oikeasti juuri ollenkaan, vai onko vain todella huono satovuosi tai säkä? Pari paikkaa on ollut sellaisia, missä on selvästi käynyt muitakin samoin tavoittein, käännetyistä sienistä päätellen. Alkaa taas usko loppumaan, kun ilma kylmenee ja päivä lyhenee. Paikkana Suomen Chicago ympäristöineen.

Seki on jo hyvin, että oot ylipäätään löytäny kuvattavaa. Monet tuntuu koluavan paikkoja monta syksyä ennen ekoja löytöjä. Tämä touhu vaatii pitkää pinnaa.


Poissa dentti

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 4
    • Profiili
ainakin 50+ tuntia, paikat on valittu huolella kaikkien speksien mukaan juuri oikein, mutta saalis on naurettava. Yhdestä paikasta löytyi kahdella eri kerralla yhteensä 16 sientä ja toisesta paikasta kolme. Ympäristö tutkittiin hyvin tarkkaan ilman menestystä. Eikö niitä nyt vain kasva täällä seudulla oikeasti juuri ollenkaan, vai onko vain todella huono satovuosi tai säkä?

Minullakin ensimmäinen syksy takana ja saldo on samankaltainen: 35 bongattua sientä. Luulen että kun tunnistustaidot on karttuneet ja on ainakin yksi varma paikka tiedossa edellisvuodesta, seuraavana syksynä on helpompi todeta kauden alkaneen omalla seudullasi ja kohdistaa etsinnät oikeaan aikaan (tämä sillä oletuksella että suippumadonlakki on edes jokseenkin paikkauskollinen).


Poissa Liekkisieni

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Itsekin olen aloittelevevana kuvaajana kolunnut läpi läntisen Sipoon heinäpeltoja ja laitumienreunoja montha tuntia tänä syksynä, mutta yhtään sientä ei ole tarttunut linssiin. Vaikuttaa olevan vaikeasti löydettävää tavaraa.


Poissa jkt666

    • Viestejä: 52
    • Karma: 9
    • Profiili
Liekkisieni

Ei kannata etsiä pelloilta jotka on viljeltyjä..Jos autoilee tai istuu bussin kyydissä niin kannattaa jo loppukesästä tutkailla "peltoja" jossa kasvaa ihan luonnon kukkia kuten horsmaa ym. Ennen syksyä ne niittää ne eläinten muonaksi. Silloin kannattaa katsastaa paikka..