Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Auringonkukan siemenet substraattina? Oma mielipide.

Poissa j0rmis

    • Viestejä: 20
    • Karma: 1
    • Profiili
Oletko käyttänyt pelkkää kahvilla ja kipsillä ravittua jyvää kasvualustana, vai oletko ympännyt sen vielä toissijaiseen kasvualustaan? Onko kokemuksia pelkistä siemenistä ilman lisäravinteita verrattuna lisäravittuun settiin?

Yleensä olen ympännyt toissijaiseen subiin mutta nyt on kokeessa siidu PF-tek ja enkä usko että mitään ongelmia on etteikö sienet kasvaisi.
Ei muuta kun dunk&roll

[smg id=5357]

Kokeilin pelkkiä siiduja ja totesin että kasvaa mutta hitaasti. Siksi ajattelin kokeilla kahvia ja kipsiä lisäksi. Sillon alkoi tapahtumaan!



Hip hurraa! No ei vaan! Tänään menin katsomaan mitä kuuluu purnukoille ja yllätykseksi löytyi yhdestä purkista ihka ensimmäinen kontaminaatio. Nyt sitten rikkoutui 100% onnistumisprosentti. Damn!
Vihreäpiru näytti naamansa kun oon hehkuttanut kuinka täydellinen tuote on. Nyt se sitten kostautui.
Uskon että syy mokaan oli vanha nesteviljelmä mitä en ollut säilönyt jääkaappiin vaan oli toista kuukautta valmiina lämpimässä keittiönkaapissa. Nyt vaan odottelen että löytyyko hometta muista 5 purkista mitkä samalla lc.llä inokuloin. Ei ollut vielä mitään näkyvissä kun tervettä rihmastoa. Sormet ristissä!
Tuskin se LC pilalle meni sen takia kun oli keittiönkaapissa, vaan jostain muusta.
Nimim. jyvät vituiksi LC :n takia, jääkaapissa säilöin. Jatkossa kannattaa jättää nesteviljelmät tekemättä, siihen ei voi ikinä luottaa ellei tee testi-inokulaatioita. :)


Poissa esine69

    • Viestejä: 37
    • Karma: 7
  • Extract and level up
    • Profiili


Nimim. jyvät vituiksi LC :n takia, jääkaapissa säilöin. Jatkossa kannattaa jättää nesteviljelmät tekemättä, siihen ei voi ikinä luottaa ellei tee testi-inokulaatioita. :)

Mä en kyllä jätä nesteviljelmä tekniikkaa. Mun mielestä paras ja nopein tekniikka kasvattaa helvetisti matskua mitä sitten käyttää siiduihin.
Yhdestä itiöruiskusta saa helposti 25kpl 10ml nesteviljelmä ruiskua tällä tekniikalla ja yhdestä niistä ruiskusta taas voi kasvattaa toiset samat.
Harvoin teen edes testi-inokulaatiota kun luotan sen verran mitä teen. Vaikka välillä niitä floppeja tulee mutta en kuitenkaan oo pettynyt tekniikkaan.
King Of Things


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Lainaus
Kokeilin pelkkiä siiduja ja totesin että kasvaa mutta hitaasti. Siksi ajattelin kokeilla kahvia ja kipsiä lisäksi. Sillon alkoi tapahtumaan!

Mut meinaakos tämä, ettei tässä siemenet ole varsinainen substraatti vaan enempi väliaine ja kasvu tapahtuu enempikin kahvissa? Siis kasvuahan saa aikaa varmaan kivissäkin jos ne vuoraa kahvilla?
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa esine69

    • Viestejä: 37
    • Karma: 7
  • Extract and level up
    • Profiili

Mut meinaakos tämä, ettei tässä siemenet ole varsinainen substraatti vaan enempi väliaine ja kasvu tapahtuu enempikin kahvissa? Siis kasvuahan saa aikaa varmaan kivissäkin jos ne vuoraa kahvilla?

Ei meinaa!
Kahvi lähtee pois prosessissa kokonaan. Pieniä hippusia kahvia jää mediaan. Suosittelen lukee mun ohjeet mitä kirjoitin AK-siiduista.
Siinä selvitetään mitä tapahtuu. En sanoisi että pelkät siidut olisi edes hitaampia kun rukiinjyvät mutta tällä tekniikalla on noin kaksi tai jopa kolme kertaa nopeampia kolonisoitumaan.
King Of Things


Poissa j0rmis

    • Viestejä: 20
    • Karma: 1
    • Profiili

Mut meinaakos tämä, ettei tässä siemenet ole varsinainen substraatti vaan enempi väliaine ja kasvu tapahtuu enempikin kahvissa? Siis kasvuahan saa aikaa varmaan kivissäkin jos ne vuoraa kahvilla?

Ei meinaa!
Kahvi lähtee pois prosessissa kokonaan. Pieniä hippusia kahvia jää mediaan. Suosittelen lukee mun ohjeet mitä kirjoitin AK-siiduista.
Siinä selvitetään mitä tapahtuu. En sanoisi että pelkät siidut olisi edes hitaampia kun rukiinjyvät mutta tällä tekniikalla on noin kaksi tai jopa kolme kertaa nopeampia kolonisoitumaan.
Pystyisitkö laittamaan jonkintyylistä kolonisoitumispäiväkirjaa, vertailun vuoksi vaikka pari purkkia AK-siiduja ja pari purkkia linnunsiemensekoitusta/rukiinjyviä. Kahvilla tai ilman kahvia.
Tosin onko tällä mitään väliä jos kasvattaa itiöistä? Kertokaa joku kokeneempi..


Poissa esine69

    • Viestejä: 37
    • Karma: 7
  • Extract and level up
    • Profiili
Pystyisitkö laittamaan jonkintyylistä kolonisoitumispäiväkirjaa, vertailun vuoksi vaikka pari purkkia AK-siiduja ja pari purkkia linnunsiemensekoitusta/rukiinjyviä. Kahvilla tai ilman kahvia.
Tosin onko tällä mitään väliä jos kasvattaa itiöistä? Kertokaa joku kokeneempi..

Mä tein kokeen siidut Vs. rukiinjyvät joskus alussa mutta en koskaan kuvannut niitä. Siidut voitti. Nyt vähän harmittaa kun en dokumentoinut.
Kyllä mä voin tehdä koko kattavan vertailun mielelläni. Ei mulla oo kun aikaa. :D

Tämä tekniikka toimii itiöillä siinä missä nesteviljelmä. On se hitaampaa kun nesteviljelmä.
En kyllä oo kokeillut sitä jos raaputtaa koko itiöprintin että kuinka nopeasti kolonisoituu. Käytössä oli ihan tavallinen itöruisku kaupasta.

Jos tätä meinasit kysymykselläsi itiöistä? Vai meinasitko onko kahvilla mitään merkitystä kun kasvattaa itiöistä?
Siihen vastaan että mielestäni kahvi oikeassa suhteessa on nopeuttava vaikutus kaikissa medioissa ja tekniikoissa.

G2g systeemi on kaikkein nopein. Viikossa sain kilon materiaalia kolonisoitua kun kaadoin puolen litran purkillisen valmista sekaan.
Tässä tapauksessa S2S eli siiduista siiduun siirtäminen.
King Of Things


Poissa esine69

    • Viestejä: 37
    • Karma: 7
  • Extract and level up
    • Profiili
Lisää päivityksiä tänne.

Kaivoin purkin kaapista minkä olin laittanut muualle kun muut. Olin unohtanut sen sinne.
Löysin sen tänään ja ajattelin että hieno homma. Ak-siiduja 1,5l oli melkein kolonisoitunut Ps.Azurencens rihmastolla.
Olin iloisesti yllättynyt että sekin tykkää Auringonkukan siemenistä. Nyt sekin on todettu.
Inokuloin sen 16.2 LC.llä ja nyt se on melkein valmis siirtoon puusubstraattiin et sekin oli hyvin nopeaa rihmaston kasvua.
Mulla ei oo koskaan ollut noin nopeaa Azun rihmaston kasvua jyvissä.
Yleensä on mennyt toista kuukautta ennen kun on valmista jyvissä. Jyvät oon todennut hitaimmaksi Azun kanssa.
Yleensä käytän sahanpurua ymppinä missä se on suht nopeaa mut ei mitään verrattuna AK-siiduihin. Eli Ak-siidut vei tässäkin voiton.

[smg id=5371]
King Of Things


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Toivottavasti azusta saadaan printtejä kiertoon täällä Suomessakin.
Ymppi saattaisi olla helpompi. Mutta ensin olisi toki kiva tietää, miten tuloksia saataisi aikaiseksi. Mullakin kun on ollut vuosia mädiltä saatu ymppi, mutta se ei ole vaikuttanut kovin toimivalta. edit Eipäs näytäkään olevankaan enää, kun se on sanonut itsensä irti tässä talven hiljaisina hetkinä..
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa esine69

    • Viestejä: 37
    • Karma: 7
  • Extract and level up
    • Profiili
Erittäin hieno homma :)


Toivottavasti azusta saadaan printtejä kiertoon täällä Suomessakin.

Olis se hienoa saada printtejä liikkeelle. Tarvis saada joskus sisällä kasvatettua sieniemiä ja steriilisti. Ei tarvis aina ostaa jostain mycorestoration boxeja tai läträtä LC.llä. Mun LC satsi meni juuri pilalle. Se alkoi kasvattaa home itiöitä nesteen pinnalle. Ei hyvä.
Mulla on niikun kaikki munat yhdessä korissa tällä hetkellä. Eli jos nyt jotain menee pahasti vikaan niin mulla ei oo enään mitään mihin palata.
Siksi Azun printit olis niin hieno homma. Niitä ei edes myydä missään.
King Of Things