Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Riisitek

Eni · 89 · 31486

Poissa ananas

    • Viestejä: 29
    • Karma: 6
    • Profiili
Aika hyvin tällä onnistuu, 4kertaa tehnyt näin 10kpl pf-tek kakkuja joista 2-3 homehtui luultavasti liian kosteuden takia.

On todella halpaa kuten tuo maissikin paitsi tällä on tullut paljon vahvempia tatteja.
Kun tiedät liikaa tästä todellisuudesta, ei ole enää paluuta "tavalliseksi". Joko kykenet käsittämään, sisäistämään ja hyväksymään sen kaiken, tai sekoat lopullisesti.


Poissa fungos

    • Viestejä: 13
    • Karma: 4
    • Profiili
Aattelin kans koittaa tätä tekniikkaa ja mulla ois nyt 10kpl täyteen kolonisoitunutta riisi kakkua, jotka odottavat fruittaukseen siirtämistä. Tuli mieleen sellainen, että pitäiskö noi kakut dunkata ennen fruittaukseen siirtämistä Ja pitäisikö kakkujen pintaan pistää vermikuliittia vai meneekö ihan noin? Kuumottaa myös toi haarukalla tökkiminen, joten onko siitä varmasti jotain hyötyä?

Kiitos vastauksista jo etukäteen :)


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Dunkkaa ja rullaa vermikuliitissa. Viimeisimpien testien mukaan siten ei tiivisty liikaa pinta.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa fungos

    • Viestejä: 13
    • Karma: 4
    • Profiili
Kiitoksia! Mikäs ois hyvä dunkkaus aika? Sitten vain jännityksellä odottelemaan millaista satoa on tulossa :)


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Neljästä kuuteen tuntia olen itse pitänyt.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Neod

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
On ollut monella tapaa varsin antoisa ketju. Käytin tuota rapsutus tekniikkaa inokuloimiseen ja tosi vauhdilla ovat lähteneet kasvamaan nuo itiöt kun lahjoitit (KIITOS). On muuten tosi paljon kätevämpää kuin ruiskun valmistaminen :D

Haluaisin pitää bulkki substraatin tekemisen yhtä yksinkertaisena kuin tähän asti. Osaatko suositella jotain toimivaa lähestymistapaa? :)


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Olen tehnyt bulkin ihan perus kookos/kahvi/vermikuulitista ja ghettopastöroinnilla tai "kunnollisella" ilman ongelmia. Tuo kookoskuitu, jota olen käyttänyt, on vielä sitä trichodermalla maustettua sorttia.
Imho kannattaa ghettoillessa kaataa reilusti enemmän kiehuvaa vettä matskuun, kuin humyn ohjeessa, jotta koko substraatti varmasti kuumenee. Kannen välistä olen sitten kaadellut ylimääräiset pois ja loput puristanut kumihanskat kädessä kourallinen kerrallaan purkkeihin ladatessa.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Neod

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Ensimmäisessä edellisessä kasvatuksessa kokeilin ghettopastörointia, josta jäi paskan maku suuhun. Ei ollut mitään sopivia kinttaita, kädet paloivat :) Päädyin lopulta pastöroimaan uunissa. Ohje oli shroomeryssä nimellä Easy Oven Pasteurization. Pitänee nyt punnita vaihtoehtoja taas.

Kakut tulen kyllä varmasti tekemään tällä ohjeella jatkossa. Sopivan yksinkertaista. Tuli vielä keitettyä päivällis riisit samalla kertaa :)


Poissa Kortesaani

    • Viestejä: 14
    • Karma: 5
  • Button up and jump to hyperspace
    • Profiili
Tuntuu toimivan aka pinnausta havaittavissa tuolla itänaapurin kissan hissikaverin terraariossa. "Sterilointi" normaalissa kattilassa, jonka pohjalla vettä.


Poissa MaZa1

    • Viestejä: 70
    • Karma: 3
    • Profiili
Tuli vaan mieleen että eikös tässäkin kannattais tehä niinku maissitekissä että valuttaa vedet ja pikasesti kattila viä hellalle et viä poistuis vettä? Vai nappaako liian helposti kattilaan kiinni?


Poissa Elucka

    • Viestejä: 102
    • Karma: 20
    • Profiili
Tuli vaan mieleen että eikös tässäkin kannattais tehä niinku maissitekissä että valuttaa vedet ja pikasesti kattila viä hellalle et viä poistuis vettä? Vai nappaako liian helposti kattilaan kiinni?
Itse en ole viitsinyt riisejä kattilassa hellalla pidellä kun vedet on poistettu. Tuntuu että jäis aika pikaisesti pohjaan kiinni tai puuroutuisi tai jotain muuta ikävää. Tosin riisi tuntuu imevän nestettä aikas paljon, varsinkin jos pidempään keittää. Pakkauksessa taisi olla keittoaika jotain 30 min ja keittelin about 25 min, mutta liian kypäksi kyllä mielestäni meni. Ehkä 15-20 min voisi olla sopiva, ei tulisi niin kosteaa riisiä ja voisi vieläpä irrotakin helpommin toisistaan.


Poissa MaZa1

    • Viestejä: 70
    • Karma: 3
    • Profiili
Mää keittelin max vartin omia ja valutin vedet ja pistin hellalle hetkeks ja sekotin koko ajan, hyvin onnistu ja tuli omasta mielestä sopivan kuivia, ei ollu puuroo vaan ylimääräset söin ni oli pehmeitä mutta silti pureskeltavia :D


Poissa tapionpoika

    • Viestejä: 9
    • Karma: 0
    • Profiili
Kysellääs vähän tyhmiä vielä... Eli kuinka hyvin riisistä näkee rihmaston etenemisen/kolonisoitumisasteen? Aattelin vaan kun rihmasto on valkoista ja riisikin melkein.


Poissa Elucka

    • Viestejä: 102
    • Karma: 20
    • Profiili
Kysellääs vähän tyhmiä vielä... Eli kuinka hyvin riisistä näkee rihmaston etenemisen/kolonisoitumisasteen? Aattelin vaan kun rihmasto on valkoista ja riisikin melkein.
Todella hyvin näkee, sävyero on ihan selvä. Täysjyväriisi on paljon ruskeasävyisempää, ei niinkään puhtaan valkoista kuin rihmasto.


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili

Kyllä tuosta näkee.
"aha"
-PsyKhoZ