Häiritsevää tuollainen, en ole itsetuhoinen 'selvänä' tai pilvessä, psilosybiinin vaikutuksen alaisena kuitenkin oon huomannu seuraavanlaisia ajattelumalleja:
1. En pelkää kuolemaa, voisin ihan vaan siksi tappaa itseni.
2. Pelkään menettäväni kontrollin ja hyppääväni partsilta, tästä johtuen en uskalla mennä tupakalle.
3. Olo on niin sekava etten vaan enää kestä.
Ensimmäinen ajatus on yleensä leikkimielinen, se on kuitenkin ahdistavaa.
Toinen on kaikista pahin, sekoaminen.
Kolmas taas on yhteydessä kontrollin menetykseen, pelkään menettäväni kontrollin niin paljon, että en vaan enää kestä.
Ymmärrän kuitenkin ajatusteni lähtökohdat, viimeaikoina olen miettinyt kuolemaan liittyviä kysymyksiä ja sienet tuo ne aina pinnalle, urbaani tarinoilla on myös omat vaikutuksensa, tuskin ne ihan turhasta tulee.
Sedälläni on skitsofrenia, äitini on luonteeltaan epävakaa (ei kuitenkaan harhainen), nämä nostavat todennäköisyyttä sekoamiseen ja se pelottaa minua. Olen kuitenkin saanut jokaisesta tripistä myös positiivisia muutoksia ja tästä syystä en haluaisi lopettaa trippaamista, onnekseni kannabis toimii kohdallani hyvin sienten kanssa, se on minulle paljon kotoisampaa ja tutumpaa, se rauhoittaa minua ja tuo turvallisemman olon, paremman kontrollin.
Onko muilla esiintynyt vastaavanlaisia ajatuksia? Miten kestätte ne? Ovatko ne loppuneet?
Ahdistavaa ja pelottavaa, vaikka kuolema ei vaikuta niin kauhealta enää, en kuitenkaan haluaisi jättää ruumistani ainakaan vielä, ihan kivaa olla kiinni jossain.