Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Itsetuhoisuus sienissä

Poissa oikeinväärin

    • Viestejä: 25
    • Karma: 3
    • Profiili
Häiritsevää tuollainen, en ole itsetuhoinen 'selvänä' tai pilvessä, psilosybiinin vaikutuksen alaisena kuitenkin oon huomannu seuraavanlaisia ajattelumalleja:

1. En pelkää kuolemaa, voisin ihan vaan siksi tappaa itseni.
2. Pelkään menettäväni kontrollin ja hyppääväni partsilta, tästä johtuen en uskalla mennä tupakalle.
3. Olo on niin sekava etten vaan enää kestä.

Ensimmäinen ajatus on yleensä leikkimielinen, se on kuitenkin ahdistavaa.
Toinen on kaikista pahin, sekoaminen.
Kolmas taas on yhteydessä kontrollin menetykseen, pelkään menettäväni kontrollin niin paljon, että en vaan enää kestä.

Ymmärrän kuitenkin ajatusteni lähtökohdat, viimeaikoina olen miettinyt kuolemaan liittyviä kysymyksiä ja sienet tuo ne aina pinnalle, urbaani tarinoilla on myös omat vaikutuksensa, tuskin ne ihan turhasta tulee.
Sedälläni on skitsofrenia, äitini on luonteeltaan epävakaa (ei kuitenkaan harhainen), nämä nostavat todennäköisyyttä sekoamiseen ja se pelottaa minua. Olen kuitenkin saanut jokaisesta tripistä myös positiivisia muutoksia ja tästä syystä en haluaisi lopettaa trippaamista, onnekseni kannabis toimii kohdallani hyvin sienten kanssa, se on minulle paljon kotoisampaa ja tutumpaa, se rauhoittaa minua ja tuo turvallisemman olon, paremman kontrollin.

Onko muilla esiintynyt vastaavanlaisia ajatuksia? Miten kestätte ne? Ovatko ne loppuneet?
Ahdistavaa ja pelottavaa, vaikka kuolema ei vaikuta niin kauhealta enää, en kuitenkaan haluaisi jättää ruumistani ainakaan vielä, ihan kivaa olla kiinni jossain.  :) 
jos ei elämässä muuta opi, niin ainakin hiljaa kävelemään


Poissa Ameeba

    • Viestejä: 10
    • Karma: 2
  • En seuraa johtajaa, vaan sitä pakenen.
    • Profiili
Itse en kyllä uskaltais moisten tuntemuksien kanssa psykedeeleillä leikkiä..
Kannattaa vakavasti miettiä onko positiiviset vaikutukset sen arvoisia että saattaisit itsesi sienissä tappaa.
Ainakaan omasta mielestä sienten positiivisilla vaikutuksilla ei ole enää paljoakaan merkitystä tuonpuoleisessa.

En käske lopettamaan, vaan vakavasti harkitsemaan antaako sienet oikeasti jotain pysyvää
positiivista vaikutusta. Ja sitä kannattaako niitä syödä jos joka kerta kun niitä nautit ne nostavat kuolemaan liittyviä ajatuksia joita et pysty hallitsemaan.

Jos kuitenkin päätät jatkaa psilosybiinituotteiden käyttämistä, harkitse myös vakavasti trippivahtia.
Luo turvaa erittäin paljon jos lähtee kuolemalooppi tai mikä tahansa "sekoamiseen" liittyvä toiminto päälle.
Itse en nauti yli 3g annoksia ilman että on selväpäinen katsomassa perään.
Omalla kohdallani vahdin ei tarvitse välttämättä edes olla samassa huoneessa,
sillä joskus selvinpäin olevan seura voi ahdistaa tripeillä.
Monesti olen pyytänyt vahtia menemään esimerkiksi makuuhuoneeseen ja tsekkaamaan tilanteeni 15-30 min. välein.

Omista kokemuksista voin sanoa että en kyllä ole pelännyt sitä että tappaisin itseni sienissä.
Mutta kyllä varmasti aika moni on kokenut ja luullut, minä mukaanlukien, että nyt lähtee henki tai että jää pysyvästi siihen tilaan.



Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
oikeinväärin: kuinka herkästi ylipäätään olet tähän mennessä menettänyt kontrolliasi sienten ja muiden päihteiden vaikutuksen alaisena? Psykedeelikokemukset herättävät usein sellaisia ajatuksia, joihin reagoiminen pelolla voi olla hyvinkin tervettä ja estää siten hetkellisten mielihalujen toteuttamista. Jos et pelkää kuolemaa, miksi pelkäät kontrollin menettämistä ja parvekkeelta hyppäämistä?

Olen itse kokenut sekä sienipäissäni että myös selvin päin suurta houkutusta lopettaa itseni. Joskus se tuntuu ainoalta järkevältä ja kauniiltakin ratkaisulta tässä hullussa maailmassa. Jostakin se elämänhimo on vain aina sitten puuttunut peliin ja tässä sitä vielä ollaan. Samapa se on opetella nauttimaan hulluudesta, kun kerran täältä niin hyvät puitteet sille löytyy.


Poissa oikeinväärin

    • Viestejä: 25
    • Karma: 3
    • Profiili
Saatoin antaa hieman ristiriitaisen kuvan pelottomuudestani, toisaalta se on ristiriitainen tunne, en varsinaisesti pelkää kuolemaa, uskon sielun olevan yhtä luonnollinen (ellei jopa luonnollisempi) olomuoto kuin ruumis ja psyykkeemme, jos kuolen uskon syntyväni uudestaan kunnes lopullinen valaistuminen tapahtuu . Olen tyytyväinen elämään jota vietän 'tässä todellisuudessa', minulla on tyttöystävä, muutama kissa ja mieleisiä harrastuksia, pelkään eniten näiden asioiden menettämistä, en kuolemista itsessään(toisaalta eikö kuolemanpelko oo melkeen aina tätä... eihän sitä yleensä haluu elää ellei oo jotain mistä välittää).  Alkoholin vaikutuksen alaisena saatan kadottaa kontrollin osittain, saatan tehdä turhan nopeita johtopäätöksiä, ei sen kummempaa, kannabiksen vaikutuksen alaisena taas kontrollini pysyy hyvin hallinnassani, sienissä taas en saa mieltä hallintaani, joka on ihan hyväkin asia, mutta myös huono johtuen näistä itsemurha ajatuksista. fyysisesti kuitenkin kontrolloin itseäni ihan hyvin, kunhan vaan rauhassa annan kehoni 'herätä', jos oon vaikka maannu sängyssä tai sohvalla, kuseminen on hankalaa mut se kai ihan perus? Mutta tosiaan jos mieli päättää mun nyt tappavani itteni, niin ruumishan sitä tottelee ja se ei olis toivottavaa.
jos ei elämässä muuta opi, niin ainakin hiljaa kävelemään


Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili
Minulla on kerran tullut itsetuhoisia ajatuksia mieleen sienissä. Olin nauttinut 0,5g KSSS:ää (tuon takia en pidä yhtään ko sienistä...) Olin ulkona kaverin kanssa ja aloin vain kokemaan elämän arvottomaksi ja merkityksettömäksi, alla oli muutama olut kuitenkin. Istuimme mattolaiturilla ja jotenkin koin että haluan hukuttaa itseni. :-[ Painotan sitä, että vain muutama olut (3-4kpl), eli ei todellakaan mene humalatilan piikkiin.

Jotain taustaa:
Noin 5vuotta sitten minulla oli selvinkinpäin sellaisia ajatuksia mutta ne menivät ohitse, olen ollut todella elämänhaluisempi jo pitkään enkä tajua mistä moiset ajatukset tulivat sienissä mieleen, tai juurikin KSSS:än seurauksena. ::)

En myöskään pelkää kuolemaa, mutta en halua lähteä liian aikaisinkaan, rakastan todellisuudessa tätä elämää.

Pientä lisäystä vielä:
Nautittuani toisen kerran samoja sieniä noin. 1g verran, olin tuolloin kaverin luona, ja minulle tuli jotenkin sellainen olo myös että millään ei ole mitään merkitystä ja kaikki on surullista ja halusin vain päättää päiväni.. Tuolloin oli syntymäpäiväni ja mieliala oli todella korkealla aikaisemmin joten en tajua mistä tuo saattoi johtua

HUOM!: En siis väitä että kyseiset sienet vaikuttavat kaikilla noin. Omat kokemukseni olivat ikäviä, mutta ehkä sekin johtui jostain muusta kuin juuri kyseisistä sienistä (alitajunnan seurauksena tms).


Poissa mosh

    • Viestejä: 143
    • Karma: 39
    • Profiili
http://www.hs.fi/tiede/a1305708116054?jako=ce847ea4e20280bc3a9fb42aa886793c&ref=fb-share

tämmönen kirjoitus oli tässä parisen päivää sitten.
Tonttu vie mennessään ja tuo tulleessaan,välillä on olleessaan.


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Et ole yksin ajatustesi kanssa. Olet ehkä kokenut jotain tämän kaltaista:

Lainaus
"Existential angst", sometimes called dread, anxiety, or anguish, is a term that is common to many existentialist thinkers. It is generally held to be a negative feeling arising from the experience of human freedom and responsibility. The archetypal example is the experience one has when standing on a cliff where one not only fears falling off it, but also dreads the possibility of throwing oneself off. In this experience that "nothing is holding me back", one senses the lack of anything that predetermines one to either throw oneself off or to stand still, and one experiences one's own freedom.

http://en.wikipedia.org/wiki/Existentialism#Angst

Ota rauhallisesti psykedeelien kanssa. Sienet eivät sinulta mihinkään karkaa, vaan voit ottaa niitä myös asioiden pohdiskelun jälkeen. Kiva kun aloitit ketjun tästä aiheesta.
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Ainakin itse koen sienet enemmän voimaannuttavana lääkkeenä kuin pelkotilojen aiheuttajana. Tai pikemminkin niin että jos koen sienissä pelkoa jostain niin tuo pelko on minussa jo olemassa ennestään sienistä riippumatta, sienet ovat pelkästään nostaneet sen tietoisuuteen ja nyt on tullut aika käsitellä tuo asia. Kuolemaa en nykyään juurikaan pelkää, enemmän pelottaa ajatus niin pahasta vammautumisesta jonkun onnettomuuden seurauksena että olisin jatkossa täysin muiden avun varassa. Hyvässä lykyssä onnistuisin ehkä ajamaan sähkörullatuolini mereen laiturilta tms. Oikeastaan silläkin että pystyin mietiskelemään itselleni tuskattoman tavan lähteä niin halutessani on voimaannuttava vaikutus.

Psykedeelejä ottaessaan kannattaa olla riittävän sinut itsensä kanssa ja tuntea jossain määrin alitajuntansa syöverit. Sellainen itsetietoinen asenne, jolla esim. kokenut purjehtija selviää myrskyisällä merellä, on hyödyksi.


Poissa greta

    • Viestejä: 63
    • Karma: 0
    • Profiili
Ainakin itse koen sienet enemmän voimaannuttavana lääkkeenä kuin pelkotilojen aiheuttajana.

Sama täällä.
Viimeksi, ottaessani suurempaa annosta, jouduin vahingossa tilanteeseen jossa negatiiviset ajatukset ja jopa agressiot nousivat pintaan juuri sienivaikutusten alettua, ja alunperin suunniteltu "setting" meni mönkään. Kiroilin mielessäni että nyt tästä tulee varmasti erittäin huono trippi ja valmistauduin pahimpaan.
Kuitenkin kun rentoutin itseni ja "annoin sienten viedä", täytti kropan ja mielen lämmin tuntemus, sekä jonkinlainen ymmärrys siitä että pelot ja agressiot eivät edes kuulu syvempään sienikokemukseen.
Loppujen lopuksi matkasta tuli erittäin hyvä ellei loistava.

Pienemmillä annoksilla nuo pelot ainakin itse voin ymmärtää. Egokäsityksen muuttuessa voi helposti nähdä itsensä ikään kuin "ulkopuolisena ja outona hahmona itselleenkin". Ja tällaisessa tilassa joskus (leipää leikatessani) mietiskelin, että voisin ihan hyvin lyödä leipäveitsen kädestäni läpi, eikä sillä nyt sen suurempaa merkitystä minkään kannata olisi  ::) No kyllähän sillä tietenkin olisi. Mutta tuollainen tila jossa oma keho tuntuu vieraalta, saattaa hyvinkin altistaa itsetuhoisuudelle, ja etenkin jos ei ole psyykkisesti riittävän ruodussa.

Olen tällä hetkellä siinä käsityksessä ettei "painajaismaisia näkyjä" tai suuria tunnemyrskyjä edes esiinny syvemmissä sienikokemuksissa, mutta olen sienimatkailussa vielä aloittelija ja kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia/mielipiteitä tästä.


Poissa Nakertaja

    • Viestejä: 43
    • Karma: 3
    • Profiili
Olen tällä hetkellä siinä käsityksessä ettei "painajaismaisia näkyjä" tai suuria tunnemyrskyjä edes esiinny syvemmissä sienikokemuksissa, mutta olen sienimatkailussa vielä aloittelija ja kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia/mielipiteitä tästä.

Minunkin kokemukseni viittaavat siihen, että oikein syvässä trippikokemuksessa ei lopulta ole semmoista painajaismaista fiilistä. Mutta itsekin koen olevani vasta aloittelija ja varmasti eri ihmisillä voivat kokemukset olla hyvinkin erilaisia. Mielenkiinnolla itsekin kuulisin asiasta muiden näkemyksiä.

Esimerkiksi tähän asti merkittävimmän matkani aikana olin aluksi hyvinkin ahdistunut, mutta mennessäni tarpeeksi syvälle lakkasin tavallaan olemasta ja sen jälkeen olo oli neutraali tai hyvä. Mutta se vaati sen, että uskalsi ns. päästää irti, ettei taistellut eri tunnetiloja ja näkyjä vastaan vaan antoi niiden lipua ohi kunnes muutuin osaksi ajattomuutta. En tosin väitä, etteikö matkaa olisi pitänyt käsitellä jälkikäteen paljon, mutta koin sen silti positiivisena ja opettavaisena.

Yhdellä huonohkolla, ei niin syvällä tripilläni sain apua ahdistuksen ja itsemurhan ajattelun keskellä niinkin yksinkertaisesta lauseesta kuin "kerkeän miettimään asiaa huomennakin". Lopulta tripistä tulikin ihan eheyttävä.



Poissa ziuziu

    • Viestejä: 102
    • Karma: 23
    • Profiili
Olen tällä hetkellä siinä käsityksessä ettei "painajaismaisia näkyjä" tai suuria tunnemyrskyjä edes esiinny syvemmissä sienikokemuksissa, mutta olen sienimatkailussa vielä aloittelija ja kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia/mielipiteitä tästä.

Mun matkoilla syviin kokemuksiin,
kaikki mahdolliset näyt ja tunnemyrskyt ovat kuuluneet olennaisesti osaksi matkoja.
Toki useammin kauas tripatessaan oppii päästämään irti aina helpommin, kun tietää sen olevan väistämätöntä. Eivätkä aiemmin koetut myrskyt eivät ole enää tyynen tiellä. Silti kohti ajattomuutta mennessään on löytynyt aina uutta ja yllättävää. Tavallaan joka kerta on enemmän nöyrtynyt, jopa hieman säikähtäneenä kokemuksen voimakkuudesta. Vastasyntyneen fiilikset varmaan. :D


Sekä Ding että Dong.


Poissa Kosminen Nauraja

    • Viestejä: 374
    • Karma: 111
  • Narkkinointipäällikkö
    • Profiili
Olen tällä hetkellä siinä käsityksessä ettei "painajaismaisia näkyjä" tai suuria tunnemyrskyjä edes esiinny syvemmissä sienikokemuksissa, mutta olen sienimatkailussa vielä aloittelija ja kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia/mielipiteitä tästä.
Mun matkoilla syviin kokemuksiin,
kaikki mahdolliset näyt ja tunnemyrskyt ovat kuuluneet olennaisesti osaksi matkoja.
Toki useammin kauas tripatessaan oppii päästämään irti aina helpommin, kun tietää sen olevan väistämätöntä. Eivätkä aiemmin koetut myrskyt eivät ole enää tyynen tiellä. Silti kohti ajattomuutta mennessään on löytynyt aina uutta ja yllättävää. Tavallaan joka kerta on enemmän nöyrtynyt, jopa hieman säikähtäneenä kokemuksen voimakkuudesta. Vastasyntyneen fiilikset varmaan. :D

Komppaan ziuziuta. Voimakas trippi on kokemuksellinen kokonaispaketti josta ei voi sanoja vääntelemällä pudottaa mitään tuntemuksia pois muuten kuin paperilla. Viisastelu siitä mikä kuuluu ja mikä ei kuulu "syvään sienikokemukseen" on äärimmäisen feikkiä. Jos hieman kärjistän niin yhtä hyvin voisi sanoa että päihtyminen ei kuulu humaltumiskokemukseen.

Vaikka tripillä saavuttaisikin seesteisen tyyneyden tilan, matkalla sinne ja takaisin tulee väistämättä vastaan myös niitä turbulentimpia elementtejä. Ne kuuluvat siihen täsmälleen samaan trippiin. Voihan ne käsitteellisesti erottaa ja kutsua turbulentteja vaiheita vaikka "nousuiksi" mutta tällainen näpertely ei muuta itse asiaa mihinkään.

Terence McKenna ehdottaa laulamista keinoksi navigoida näissä turbulensseissa ja se kuulostaa itse asiassa hemmetin järkevältä.

http://www.youtube.com/watch?v=Y3LO0iKODR0#
Printtiversio Taika -oppaasta on tilattavissa Tajunta -kaupasta.
Kaikki pdf-kieliversiot nyt Magiska Molekyler Wikissä


Poissa Nakertaja

    • Viestejä: 43
    • Karma: 3
    • Profiili
Vaikka tripillä saavuttaisikin seesteisen tyyneyden tilan, matkalla sinne ja takaisin tulee väistämättä vastaan myös niitä turbulentimpia elementtejä. Ne kuuluvat siihen täsmälleen samaan trippiin. Voihan ne käsitteellisesti erottaa ja kutsua turbulentteja vaiheita vaikka "nousuiksi" mutta tällainen näpertely ei muuta itse asiaa mihinkään.

Olen samaa mieltä. Niin kuin kirjoitinkin jo tuossa aikaisemmin, on trippi saattanut ensin olla ahdistava, mutta ihan sitten syvimmässä vaiheessa se ei (vielä?) ole kertaakaan ollut painajaismainen. Itse ainakin mietin juuri tätä syvintä vaihetta, jossa ei esim. tiedosta olevansa ihminen tai olevansa edes yksilö, että onko se ollut kuinka monella painajaismaista.


Poissa oikeinväärin

    • Viestejä: 25
    • Karma: 3
    • Profiili
Ainakin itse koen sienet enemmän voimaannuttavana lääkkeenä kuin pelkotilojen aiheuttajana.

Pienemmillä annoksilla nuo pelot ainakin itse voin ymmärtää. Egokäsityksen muuttuessa voi helposti nähdä itsensä ikään kuin "ulkopuolisena ja outona hahmona itselleenkin". Ja tällaisessa tilassa joskus (leipää leikatessani) mietiskelin, että voisin ihan hyvin lyödä leipäveitsen kädestäni läpi, eikä sillä nyt sen suurempaa merkitystä minkään kannata olisi  ::) No kyllähän sillä tietenkin olisi. Mutta tuollainen tila jossa oma keho tuntuu vieraalta, saattaa hyvinkin altistaa itsetuhoisuudelle, ja etenkin jos ei ole psyykkisesti riittävän ruodussa.

Tämä tunne on minullakin ollut läsnä, tietynlainen egon erkaantuminen kehosta, ei kuitenkaan egokuolema. Tämä on ehkä se pelottavin osa, jos en ole itse läsnä ruumiissani mikä sitä ohjaa? Joku muu vai valitseeko se van satunnaisia ajatuksia mielestäni, vai hallitsenko sitä sittenkin, jos ajattelen esimerkiksi itsemurhaa, pelkään, että kroppani ottaa tämän komentona (koska ei yhteydessä komentokeskukseen kunnolla suhteessa siihen todellisuuteen joka on minulle tuttu), pelkään, että tapan itseni tai/ja jonkun muun, vaikka se on hyvin epätodennäköistä opitulle luonteelleni.

Viimeaikoina normitilassakin' on tuntunut pientä egon erkaantumista, näen siinä paljon hyvää, mutta kaipaan myös jotain aikaisemmasta.
jos ei elämässä muuta opi, niin ainakin hiljaa kävelemään


Poissa greta

    • Viestejä: 63
    • Karma: 0
    • Profiili
Viisastelu siitä mikä kuuluu ja mikä ei kuulu "syvään sienikokemukseen" on äärimmäisen feikkiä. Jos hieman kärjistän niin yhtä hyvin voisi sanoa että päihtyminen ei kuulu humaltumiskokemukseen.

Höpö, höpö. Oman kokemukseni mukaan suippumadonlakeilla tehty trippi on kokemuksena mahdollista analysoida ja eritellä. Mielestäni trippi koostui erilaisista tietoisuuden tiloista joista kukin vaikutti minuun erilailla. Varsinainen huippukohta oli myös selkeästi havaittavissa, ja se poikkesi tietoisuudentilana selkeästi tripin muista vaiheista.
Kokemuksen parempi ymmärtäminen voi olla mahdollista sen analyysin kautta ja siksi minusta on hiukan idioottimaista väittää tällaista asian tutkimista viisasteluksi tai feikiksi.
Itse ketjun aiheeseen, eli sienien käyttöön ja itsetuhoisuuteen, tripin analysoinnilla osiin voi olla suurikin merkitys, jos esim. yritetään etsiä keinoja joilla ymmärtää ja mahdollisesti muokata kokemusta enemmän toivottuun suuntaan.

Vaikka tripillä saavuttaisikin seesteisen tyyneyden tilan, matkalla sinne ja takaisin tulee väistämättä vastaan myös niitä turbulentimpia elementtejä. Ne kuuluvat siihen täsmälleen samaan trippiin. Voihan ne käsitteellisesti erottaa ja kutsua turbulentteja vaiheita vaikka "nousuiksi" mutta tällainen näpertely ei muuta itse asiaa mihinkään.

Tottahan toki trippiä voi katsella ja sen voi kokea kokonaisuutena. Mutta kyllä se nyt on vain niin moneen kertaan ja monien ihmisten toimesta todettu, herra Kosminen Nauraja, että usein asiain yksityiskohdista löytyy merkityksellisiä seikkoja jotka pelkkää kokonaisuutta karkeammin katsottaessa jäävät helposti huomioimatta.