Voi ystävä rakas, koita kestää siellä!
Tuon on aika harmi juttu kun ei voi 100% varmuudella tietää olisiko kyseessä jokin fysiologinen oire. Me kaikki olemme yksilöitä joten omasta genetiikasta ja mm. aivotoiminnasta ei voi tietää ennen kuin kokeilee.
Tripsterin puolesta en voi puhua mutta asioiden kohtaamisella itse ymmärrän sitä, että yrität selvittää mikä sinussa oireet aiheuttaa ja kohdata sen. What you are aware of, you are in control of. Eli esim. juuri paniikkikohtaus johtuu psyykkisestä "vammasta/viasta" joka ilmenee usein fyysisinä oireina. Kropassa ei ole mitään vikaa vaan mielessä. Se, että selvittää itselleen mikä on se asia mitä pelkään, mikä on se juttu joka kohtauksen laukaisee ja miksi? on erittäin tärkeää.
Uskoisin, että sinulla on sama kyseessä. Jouduit kohtamaan tripillä vanhoja kipeitä muistoja, jotka omien sanojesi mukaan olet halunnut unohtaa. Nyt ne tuotiin jälleen pintaan. Itse haluat ne luultavasti edelleen unohtaa mutta kehopa ei enää suostu sitä kipeää, tunteiden ja kokemusten mönttiä pitämään sisällään. Sut tavallaan pakotetaan kohtamaan ne asiat. Se, että miten ne kohdataan, on aina henkilökohtainen asia. Mikä toimii toisella, ei välttämättä toimi toisella. Ehkä jollekkin ystävälle/tutulle niistä tunteista ja kokemuksista puhuminen voisi auttaa?
Se mikä näistä tekee vaikeaa on juuri se, että yleensä keskitytään oireeseen (paniikkikohtaus jne.) eikä suinkaan -syyhyn-. Tämä nyt on sitä keittiöpsykologiaa josta voi olla montaa mieltä mutta itse uskon, että ratkaisu ongelmaasi löytyy noista muistoista. Voi olla, että tämä on parasta mitä sinulle on tapahtunut pitkään aikaan, vaikka sitä on varmasti mahdoton uskoa juuri nyt.
Paljon voimia ja jaksamista sinulle, elämä kyllä kantaa ja sinä selviät!