Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Apua (jälkitiloihin)

Poissa paranoid

    • Viestejä: 10
    • Karma: 1
    • Profiili
Juuri eilen otin 4.0 g kuivattua psilosieniä, en tiedä mitä lajia... Toinen trippi koko elämässäni. tripistä on nyt mennyt ainakin 20 tuntia ja mulla ois vaikeuksia kävelyn kanssa tai muutenki jotenki outo olo... Kävellessäni tuntuu että kroppa ei pysy tasapainossa vaikka tiedän etten kaadu ja jos pysyn paikalla seisoen niin tuntuu kuin keikkuisin edes takaisin.. Pitäisikö olla huolissaan tästä vai mikä on?


Poissa Istwan

    • Viestejä: 24
    • Karma: 3
    • Profiili
Nuku, syö, juo paljon vettä ja lepää. Kun tuntuu niin käy ulkona kävelemässä. Jos oireet on vakavia vielä huomenna mene lääkärin vastaanotolle. Tuskin kyse on mistään psilosybiinin ominaisvaikutuksesta, saatat olla tulossa kipeäksi tmv.
The tools that we're using to define and describe reality, are inherently unique.
The only way to get to an objective reality is to transcend the use of those tools.


Poissa paranoid

    • Viestejä: 10
    • Karma: 1
    • Profiili
Okei, tässä on nyt mennyt melkein kaksi päivää siitä kun on olo ollut paskana.. Kropan epätasapaino mielestäni pahentunut ja sen lisäksi tullut lisäoireita; väsymystä ja huono olo (pyörtymisen olo / oksetus). Olen puhunut lääkärille ja hän ei ollenkaan tiedä mistä tämä johtuu. Itse olen yrittänyt tietoa googlesta etsiä.. ja päädyin siihen tulokseen että derealization / depersonalization saattaa olla se häiriö mikä mua tällä hetkellä vaivaa, että jos joku oikeasti tietää mikä tässä on nyt kyse niin voisi kertoa, koska tämä ei tunnu hyvältä missään nimessä.


Poissa ananas

    • Viestejä: 29
    • Karma: 6
    • Profiili
Katso googlesta näillä hakusanoilla:
dizzy and nausea after mushroom trip
nausea days after mushroom trip

Jossain noissa epäiltiin hometta, oliko noi sun sienet kunnolla kuivattuja.
Mulla jäi kerran pariksi päiväksi puolksi kuivuneet sienet minigrippiin niin ne kerkesi mennä pilalle tuossa ajassa.
Kun tiedät liikaa tästä todellisuudesta, ei ole enää paluuta "tavalliseksi". Joko kykenet käsittämään, sisäistämään ja hyväksymään sen kaiken, tai sekoat lopullisesti.


Poissa paranoid

    • Viestejä: 10
    • Karma: 1
    • Profiili
Katso googlesta näillä hakusanoilla:
dizzy and nausea after mushroom trip
nausea days after mushroom trip

Jossain noissa epäiltiin hometta, oliko noi sun sienet kunnolla kuivattuja.
Mulla jäi kerran pariksi päiväksi puolksi kuivuneet sienet minigrippiin niin ne kerkesi mennä pilalle tuossa ajassa.

Juu, sienet olivat minun mielestäni hyvin kuivattuja. Ja koska olivat kotikasvatettuja ni eivät ne myrkyllisiäkään voinut olla. Vai olisko se ihan mahdollista että nämä oireeni kuulostaisivat sellasilta, että olisi voinut myrkyllisistä hallusinogeenisistä sienistä saada?
Oireet ovat pahenemaan päin menossa (pyörryttää entistä enemmän ja epätasapainoisuus pahentunut kävellessäni), että en tiedä mitä enää tehdä kuin vain rukoilla epätoivoisesti...
Diapamia olen kaksi 5 mg tablettia ottanut eikä se kauheesti auttanutkaan.
Pitäisikö uudestaan lääkärille mennä vai odottaa vaan kotona ja toivoa parasta?
Ainiin ja kuumetta ei ole kun kehon lämpötila on 36.44 astetta (kaksi kertaa tarkistettu).


Poissa paranoid

    • Viestejä: 10
    • Karma: 1
    • Profiili
Toivottasti et joudu olemaan yksin ton kaiken kanssa. Olis hyvä, jos vaikka pyytäisit jonkun kaverin tarkkailemaan tilaasi ja koittaisit nukkua vaikka sillä diapamilla. Jos olo vaan jatkuu tommosena, niin jotain sille on tehtävä. Pysyykö ajatukset kuitenkin ihan kasassa ja tunnetko olevas kaikesta huolimatta ihan tässä maailmassa? :(
Olo vähän parantunut, pääsin salillekki tänää treenaan, mutta tämä huimaus ja epätasapainoisuus alkaa pikkuhiljaan ottamaan päähän ja pelottaa, että se on ikuista. Olen menossa taas lääkäriin, täytyy nyt kattoo jos tämä lääkäri tietäisi sitten vähän enemmän näistä sienistä ja oireitten hoitamisesta jos sellaisia löytyy. On muuten myös mahdollista, että verenpaineen kanssa jotain ongelmia, koska olen lukenut että nämä sienet alentavat tai kohottavat, en ole ihan varma kumpi se nyt oli, mutta joka tapauksessa se vaikuttaa verenpaineeseen jotenkin ja se huimaus ja huonon olon tunne saattaa johtua siitä.


Poissa Lähiötonttu

    • Viestejä: 117
    • Karma: 12
    • Profiili
Toivottasti et joudu olemaan yksin ton kaiken kanssa. Olis hyvä, jos vaikka pyytäisit jonkun kaverin tarkkailemaan tilaasi ja koittaisit nukkua vaikka sillä diapamilla. Jos olo vaan jatkuu tommosena, niin jotain sille on tehtävä. Pysyykö ajatukset kuitenkin ihan kasassa ja tunnetko olevas kaikesta huolimatta ihan tässä maailmassa? :(
Olo vähän parantunut, pääsin salillekki tänää treenaan, mutta tämä huimaus ja epätasapainoisuus alkaa pikkuhiljaan ottamaan päähän ja pelottaa, että se on ikuista. Olen menossa taas lääkäriin, täytyy nyt kattoo jos tämä lääkäri tietäisi sitten vähän enemmän näistä sienistä ja oireitten hoitamisesta jos sellaisia löytyy. On muuten myös mahdollista, että verenpaineen kanssa jotain ongelmia, koska olen lukenut että nämä sienet alentavat tai kohottavat, en ole ihan varma kumpi se nyt oli, mutta joka tapauksessa se vaikuttaa verenpaineeseen jotenkin ja se huimaus ja huonon olon tunne saattaa johtua siitä.

En suosittele lääkärille menoa. Nuo eivät ole mitään standardi oireita sienien jälkeen, eikä lääkäri osaa tämän vuoksi auttaa. Peruslääkäri ei ole saanut kummoista koulutusta joidenkin eksoottisten huumausaineiden vaikutuksiin ja näin hänestä tuskin on apua. Kohtaaminen voi olla aika jännä eikä välttämättä mitenkään edistä toipumista.

Suosittelisin että otat oireet väliaikaisena ilmiönä, joka menee ohi. Olet jo parissa päivässä toipunut hyvin eli mitään vahinkoa ei selkeästi ole syntynyt. Kyse on todennäköisesti psykosomaattisista oireista, koska tuollaista ilmiötä ei tunneta laajalti vaikka näitä sieniä on syöty melkoisesti. Se että menet luuppeihin tyyliin 2olen vahingoittanut itseäni", "en toivu tästä koskaan" luultavasti vahvistaa noita oireita hyvin paljon kun elimistö menee stressitilaan noiden ajatusten vuoksi. Itse suosittelisin että otat sen asenteen että olet leikkinyt psyykkeelläsi rankemman kerran ja tämä ottaa toipumisaikansa. Relaat, syöt hyvin, käyt kävelyllä ja olet jonkun luotettavan ihmisen seurassa. Voit kirjoitella vaikka päiväkirjaa, katsoa sinulle mieluisia leffoja tai kuunnella suosikkilevyjäsi. Jos matka on nostattanut joitain vaikeita tunteita ja ajatuksia niin pyri vain olemaan niiden kanssa pyrkimättä tukahduttamaan niitä. Viikon päästä olo on jo täysin erilainen.


Poissa Singularity

    • Viestejä: 101
    • Karma: 25
    • Profiili
Mä uskoisin kanssa, että tää on enemmän psyykkistä kuin fyysistä. Sinäänsä en kyllä näe mitään ongelmaa käydä lääkärillä, jos ei muuten niin oman mielenrauhan vuoksi.

Kuten muutkin ovat sanoneet: Anna itsellesi aikaa. Kuulostaa varmaan vaikealta mutta aika -oikeasti- parantaa "haavat". Ja tuo on todella paha looppi jos alkaa kelailemaan, että se jää ikuiseksi/olen pilannut elämäni jne.

Ei varmasti jää pysyväksi enkä usko, että olet pilannut elämääsi.  :) Kuten Lähiötonttu sanoi, ajattele, että olet nyt "kipeä" johon auttaa vain lepo ja aika. Olisin mielenkiinnolla kuullut tapahtuiko sinulle tripillä jotain? Millainen trippisi oli? Sen käsittely voi auttaa. Jos siihen palaaminen tai muutenkin asian märehtiminen ahdistaa, pyri juuri keksimään muuta mielekästä tekemistä.

Itselläni alkoi ilmetä paniikkikohtauksia ja niiden kanssa on oppinut sen miten paljon mieli vaikuttaa (paniikkikohtauksessa tietysti 99% on mielestä kiinni) ja usein ego pyrkii vain pahentamaan asiaa mm. juuri noilla loopeilla.

Älä tosiaan jää yksin, koita löytää joku/jotkut kenelle voit asiasta puhua. Yritä myös "hyväksyä" tilanne sen sijaan, että pyrit kaikin tavoin taistelemaan sitä vastaan.
"If you want to find the secrets of the Universe, think in terms of energy, frequency and vibration." -Nikola Tesla


Poissa paranoid

    • Viestejä: 10
    • Karma: 1
    • Profiili
Mä uskoisin kanssa, että tää on enemmän psyykkistä kuin fyysistä. Sinäänsä en kyllä näe mitään ongelmaa käydä lääkärillä, jos ei muuten niin oman mielenrauhan vuoksi.

Kuten muutkin ovat sanoneet: Anna itsellesi aikaa. Kuulostaa varmaan vaikealta mutta aika -oikeasti- parantaa "haavat". Ja tuo on todella paha looppi jos alkaa kelailemaan, että se jää ikuiseksi/olen pilannut elämäni jne.

Ei varmasti jää pysyväksi enkä usko, että olet pilannut elämääsi.  :) Kuten Lähiötonttu sanoi, ajattele, että olet nyt "kipeä" johon auttaa vain lepo ja aika. Olisin mielenkiinnolla kuullut tapahtuiko sinulle tripillä jotain? Millainen trippisi oli? Sen käsittely voi auttaa. Jos siihen palaaminen tai muutenkin asian märehtiminen ahdistaa, pyri juuri keksimään muuta mielekästä tekemistä.

Itselläni alkoi ilmetä paniikkikohtauksia ja niiden kanssa on oppinut sen miten paljon mieli vaikuttaa (paniikkikohtauksessa tietysti 99% on mielestä kiinni) ja usein ego pyrkii vain pahentamaan asiaa mm. juuri noilla loopeilla.

Älä tosiaan jää yksin, koita löytää joku/jotkut kenelle voit asiasta puhua. Yritä myös "hyväksyä" tilanne sen sijaan, että pyrit kaikin tavoin taistelemaan sitä vastaan.
Toivottasti et joudu olemaan yksin ton kaiken kanssa. Olis hyvä, jos vaikka pyytäisit jonkun kaverin tarkkailemaan tilaasi ja koittaisit nukkua vaikka sillä diapamilla. Jos olo vaan jatkuu tommosena, niin jotain sille on tehtävä. Pysyykö ajatukset kuitenkin ihan kasassa ja tunnetko olevas kaikesta huolimatta ihan tässä maailmassa? :(
Olo vähän parantunut, pääsin salillekki tänää treenaan, mutta tämä huimaus ja epätasapainoisuus alkaa pikkuhiljaan ottamaan päähän ja pelottaa, että se on ikuista. Olen menossa taas lääkäriin, täytyy nyt kattoo jos tämä lääkäri tietäisi sitten vähän enemmän näistä sienistä ja oireitten hoitamisesta jos sellaisia löytyy. On muuten myös mahdollista, että verenpaineen kanssa jotain ongelmia, koska olen lukenut että nämä sienet alentavat tai kohottavat, en ole ihan varma kumpi se nyt oli, mutta joka tapauksessa se vaikuttaa verenpaineeseen jotenkin ja se huimaus ja huonon olon tunne saattaa johtua siitä.

En suosittele lääkärille menoa. Nuo eivät ole mitään standardi oireita sienien jälkeen, eikä lääkäri osaa tämän vuoksi auttaa. Peruslääkäri ei ole saanut kummoista koulutusta joidenkin eksoottisten huumausaineiden vaikutuksiin ja näin hänestä tuskin on apua. Kohtaaminen voi olla aika jännä eikä välttämättä mitenkään edistä toipumista.

Suosittelisin että otat oireet väliaikaisena ilmiönä, joka menee ohi. Olet jo parissa päivässä toipunut hyvin eli mitään vahinkoa ei selkeästi ole syntynyt. Kyse on todennäköisesti psykosomaattisista oireista, koska tuollaista ilmiötä ei tunneta laajalti vaikka näitä sieniä on syöty melkoisesti. Se että menet luuppeihin tyyliin 2olen vahingoittanut itseäni", "en toivu tästä koskaan" luultavasti vahvistaa noita oireita hyvin paljon kun elimistö menee stressitilaan noiden ajatusten vuoksi. Itse suosittelisin että otat sen asenteen että olet leikkinyt psyykkeelläsi rankemman kerran ja tämä ottaa toipumisaikansa. Relaat, syöt hyvin, käyt kävelyllä ja olet jonkun luotettavan ihmisen seurassa. Voit kirjoitella vaikka päiväkirjaa, katsoa sinulle mieluisia leffoja tai kuunnella suosikkilevyjäsi. Jos matka on nostattanut joitain vaikeita tunteita ja ajatuksia niin pyri vain olemaan niiden kanssa pyrkimättä tukahduttamaan niitä. Viikon päästä olo on jo täysin erilainen.
Kiitos vastauksista, vähän niinkuin arvelittekin lääkärillä ei ole yhtään hajua mikä tässä mättää ja on ihan samaa mieltä, että ajan myötä toivun ja eikä tämä voi olla jatkuvaa, mutta jos jostain syystä jatkuu vielä toisenkin viikon niin pitäisi uudestaan hakeutua lääkäriin.
Minulla on todettu muuten O.C.D ja mielestäni minulla oli kesken trippiä paniikkihäiriö(en saanut happea olo). Ja koska minulla on tuo OCD niin en helposti pysty olla ajattelematta tästä ongelmasta. Jos pelaan tai teen jotain mieluisaa niin se negatiivinen ajattelu loppuu väliaikaisesti, mutta sääli että ei kauheasti kiinnosta mitään muuta kuin koneella pelaaminen / salilla käynti, negatiivinen ajattelu sitten palautuu kun ei ole mitään tekemistä.

Jos jatkuu pidempään niin voisiko SSRI lääkkeet auttaa parantamaan ongelman? Olen joskus aikoinaan käyttänyt escitalopramia, mutta lopetin sen käytön koska olin minun mielestäni parantunut.. Mutta mitä mieltä te olette tästä? Reseptin saan ihan helposti.


Poissa Edward Rapu

    • Viestejä: 21
    • Karma: 18
    • Profiili
Ongelman ajattelelemisen vältteleminen tuskin ongelman parantumisessa auttaa, uskoisin juurikin parempana apuna olevan asian käsitteleminen siltä kantilta, että pystyt ongelmasta pääsemään ylitse. Jos kerran liikkuminen kuitenkin sujuu, en näkisi syytä ajatella, että aiempi kokemuksesi tasapainosta on ollut ehdottoman oikea ja nykyinen väärä. Mikäli opit sopeutumaan nykyiseen olotilaan, ongelma luultavimmin ajan myötä häviää.

Keskusteluavusta voisi varmasti olla hyötyä, oli se sitten joku läheinen tai psykoterapeutti, jälkimmäinen varsinkin jos sulla on jo aiemmin muodostunut toimiva hoitosuhde. Ja kuten aiemmin jo sanottiin, mikäli matkalla nousi esiin jotain nytkin hahmotettavia ongelmia, niiden käsittely varmasti kannattaa.

Mikäli tilanne tuntuu pitkittyvän sietämättömästi, voi Escitalopraamista olla apua oireisiin ainakin jos tunsit aiemminkin sen auttaneen, en sitä kuitenkaan suosittelisi ensisijaiseksi ratkaisuksi.


Poissa paranoid

    • Viestejä: 10
    • Karma: 1
    • Profiili
Joo, elikkä aloitan tänään SSRI lääkkeen escitalopramin ottamisen. Ja toivon nyt parasta...


Poissa otukset

    • Viestejä: 45
    • Karma: 3
    • Profiili
Yhtään vähättelemättä tämänhetkistä olotilaasi, musta jotenkin tuntuu, että reagoit tapahtuneeseen vähän liian hätäisesti. Tyypillisesti afterglow-tilat voivat jatkua psykedeelin ottamisen jälkeen joitakin päiviä ja kyseessä voisi olla tähän verrattava psykosomaattinen reaktio. Yritä suhtautua tapahtuneeseen rakentavasti. Omasta kokemuksestani voin sanoa, että mitä enemmän huolestut asiasta, sitä voimakkaammin se tuntuu. Itsesuggestiolla voi olla yllättävän suuri vaikutus, mahdollisesti etenkin sinulle OCD:ta potevana henkilönä. Jos olosi ei ala tasapainottua enintään viikon kuluessa, itse kyllä suosittelen hakeutumaan viipymättä tarkempiin tutkimuksiin, jotta voidaan poissulkea myrkytyksen mahdollisuus. Huomautan vielä, että essitalopraamin vaikutus rakentuu vähitellen niin, että täysi teho saavutetaan vasta noin kaksi viikkoa aloituksen jälkeen.

Eiköhän se siitä helpota  :) Tahtoisitko vielä kertoa hieman tarkemmin sienten kasvatusprosessista ja tripistäsi?
Totuus lienee tarua ihmeellisempi.


Poissa paranoid

    • Viestejä: 10
    • Karma: 1
    • Profiili
Yhtään vähättelemättä tämänhetkistä olotilaasi, musta jotenkin tuntuu, että reagoit tapahtuneeseen vähän liian hätäisesti. Tyypillisesti afterglow-tilat voivat jatkua psykedeelin ottamisen jälkeen joitakin päiviä ja kyseessä voisi olla tähän verrattava psykosomaattinen reaktio. Yritä suhtautua tapahtuneeseen rakentavasti. Omasta kokemuksestani voin sanoa, että mitä enemmän huolestut asiasta, sitä voimakkaammin se tuntuu. Itsesuggestiolla voi olla yllättävän suuri vaikutus, mahdollisesti etenkin sinulle OCD:ta potevana henkilönä. Jos olosi ei ala tasapainottua enintään viikon kuluessa, itse kyllä suosittelen hakeutumaan viipymättä tarkempiin tutkimuksiin, jotta voidaan poissulkea myrkytyksen mahdollisuus. Huomautan vielä, että essitalopraamin vaikutus rakentuu vähitellen niin, että täysi teho saavutetaan vasta noin kaksi viikkoa aloituksen jälkeen.

Eiköhän se siitä helpota  :) Tahtoisitko vielä kertoa hieman tarkemmin sienten kasvatusprosessista ja tripistäsi?

En kauheasti tripistä muista. Olin yksin huoneessani kuuntelemassa liquid dnb:tä ja tripin alku oli muistaakseni ihan kivaa, joskus tunnin / kahden tunnin kuluttua  vanhat muistot mitä halusin unohtaa popsahti mieleen joka sitten sai minut pillittämään kovaa... Hengitys siinä vaiheessa tuntu siltä kuin olisin juuri hukkumaisilla mutta jotenkin saanut hengitettyä... Sen jälkeen kävin kuselle ja matkalla vessaan huomasin, että kävely oli aivan epätasapainoista eli periaatteessa juuri tälläistä mitä koen nytten paitsi, että tämä on paljon lievempää kuin mitä kokesin tripin aikana matkalla vessaan. Sen jälkeen katoin jotain leffaa 20 min, joka vaikutti kestävän tunnilta, mutta tämäkin on ihan normaalia sienten ottaessa ainakin mitä olen itse lukenut. Elikkä sienet hidastavat aikaa. Joskus kahden aikaa aamulla tuli sellanen vähän energisempi olo elikkä trippi oli loppumaisilla ja päätin käydä suihkussa ja matkalla suihkuun huomasin että oli vähän vaikeata vieläkin kävellä eli se epätasapainoisuus tuntu vielä.

Ekan kerran kun trippasin niin ei minulla mitään kävelyn kanssa ollut ongelmia varsinkin epätasapainoisuuden kanssa. Muistan vaan että oli tosi väsynyt olo kun oli sienten nousu vielä päällä, mutta heti kun se efekti loppu niin kaikki oli taas ihan normaalia.

p.s nyt istun sängylläni kirjoittamassa ja päätäni tuntuu särkeävän(myös jotenki tuntuu, että aivoa polttaa) ja pyörrytys on voimakkaimmillaan ja tietenkin se outo tunne kävellessä.. Olen suoraan sanottuna kuseessa ja niin.. henkisesti raskasta tämä...


Poissa harhakuva

    • Viestejä: 82
    • Karma: 3
    • Profiili
Jos ongelmia pakenee liikaa nii ne tulee vaa kahta kovemmin vastaan,mitä nopeemmin annat itelles aikaa käsitellä ongelman loppuun sitä nopeemmin paranet. Sienissä on joillaki lähes mahotonta sivuuttaa ongelmat,ainaki omalla kohalla ne ongelmat helpottaa jos vaa annan itelleni aikaa käsitellä ne asiat jotka vaivaa ja voi olla että potkii päin näköö mutta se siinä on tarkotuski. Sun kohallas se paniikkikohtaus+aika voimakas annos sieniä laukas muita sivuoireita mutta mä luulen kuten muutama muuki täällä että menee luutavasti ohi ajan kanssa. Mutta kuitenki toivon sulle pikaista paranemista :)


Poissa Lähiötonttu

    • Viestejä: 117
    • Karma: 12
    • Profiili
Jos ongelmia pakenee liikaa nii ne tulee vaa kahta kovemmin vastaan,mitä nopeemmin annat itelles aikaa käsitellä ongelman loppuun sitä nopeemmin paranet. Sienissä on joillaki lähes mahotonta sivuuttaa ongelmat,ainaki omalla kohalla ne ongelmat helpottaa jos vaa annan itelleni aikaa käsitellä ne asiat jotka vaivaa ja voi olla että potkii päin näköö mutta se siinä on tarkotuski. Sun kohallas se paniikkikohtaus+aika voimakas annos sieniä laukas muita sivuoireita mutta mä luulen kuten muutama muuki täällä että menee luutavasti ohi ajan kanssa. Mutta kuitenki toivon sulle pikaista paranemista :)

Samaa mieltä. Joku pitkä kävelylenkki voi antaa tilaisuuden käsitellä asioita. Tuo koneella jumittelu ja asioiden välttely todennäköisesti vain pahentaa tilannetta kun elimistö menee siitä solmuun ja ne vaikeat tunteet mylläävät siellä tarkkaavaisuuden ulkopuolella. Jos olet niin suuntautunut niin ihan tuntemuksien ja ajatuksien kirjoittaminen päiväkirjaan voi auttaa ja jos osaat niin voit vaikka piirrellä että mitä tunsit ja tunnet. Tämä jälkityö on aika tärkeä osa trippailua varsinkin jos sinulla on joitain taakkoja entuudesta jotka ovat nousseet pintaan. Minusta tuo kotona jumittaminen koneella on aika huono idea.

SSRI:n aloitusoireet luultavasti vain lisäisivät ahdistusta ja niiden varsinainen vaikutus alkaa vasta 6vk päästä. Jos haluat kuitenkin sen aloittaa niin aloita ainakin mahdollisimman pienellä annoksella. Pilko tabletti pienempiin osiin. 2,5mg korkeintaan. Riippuu metaboliasta ja aika monesta muustakin asiasta että miten reagoit aineeseen.

Voi hyvin.