Eli nimimerkkini mukaisesti olen syvällisempää sorttia oleva henkilö. Olen aiemmin kokenut "uskonollisia" kokemuksia ihan ilman mitään sieniä, alkoholia tai mitään muutakaan. Kokemuksia on useampia, osa jo kaukaa lapsuudesta. Yksi ihan tuore aikuisiältä on näistä sienikokemuksista tuttua yhteenkuuluvuuden tunnetta kaiken kanssa keskellä kaunista kesäpäivää kauniin joen varressa kävellesäni. Yhtäkkiä minut valtasi hieno tunne siitä, että tiesin jotakuinkin että olen osa jotain suurempaa, ja kaikki murheeni hävisivät kokemuksen jälkeen tai tarkemmin sanottuna huoleni tuntuivat olemattoman pieniltä. Lisäksi kaikki luonto ja muu ympärillä tuntui jotenkin erityisen hienolta selittämättömällä tavalla. Tietynlainen euforia
Tuon tämän tapauksen esille, koska mielestäni se on samankaltainen, kuin mitä jotkut ihmiset ovat saaneet sieniä käyttämällä (olen lukenut kokemuksia).
Voiko suippolakki-sienistä olla haittaa tai vahinkoa mielelle yleisesti ottaen? Minulla on taipuvaisuutta "erikoisiin" kokemuksiin elämäni varrelta, joten pohdin onko se riski vai mahdollisuus, kun sienistä puhutaan. Onko olemassa mitään "riskiryhmää" jota voisi tunnistaa tällaisesta persoonasta? Eli onko mielenterveyteni uhattuna jos kokeilen sieniä? . Olen ehkä kokeillut kerran "heinän" polttamista, mutta epäilen sitäkin, koska en tuntenut mitään vaikutusta (olin tosin alkoholin vaikutuksen alaisena).
Minua ei yleensä ottaen kiehdo saada pönttöäni mahdollisimman sekaisin keinolla millä hyvänsä, vaan jos luonnosta löytyvä aine mahdollistaa lukemieni kuvailujen kaltaiset kokemukset, ei se missään määrin voi olla pahasta tai väärin. Minua siis kiinnostaa sienien kokeileminen nimenomaan "ymmärtämisen" kaltaisten kokemusten takia.
Eli voiko sienistä tulla hulluksi? Kannabiksessahan väitetään olevan tällaisia riskejä, mutta enpä ainakaan itse huomannut koko vaikutusta ollenkaan (jos sitä nyt sitten siinä edes oli)