Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Tilaus, posti ja tulli

Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
Näin ihan fiilispohjalta sanoisin, että tullimiehissä herättänee vähiten epäilyksiä, jos toimit mahdollisimman rehellisesti, eli kerrot, mitä lähetys sisältää, maksat alvit ja tarvittaessa annat jotain lisäselvitystä itiöiden laillisesta käyttötarkoituksesta. Hyvä varmaan olisi, jos kuuluisit vaikka Suomen sieniseuraan, niin olisi tarvittaessa vaikka ihan näyttöäkin harrastuneisuudesta. Siellähän ne itiöitä pällistelevät mikroskooppeineen.

Vissiin psilosybiinisienistäkään ei taida olla laittomia muut kuin Psilocybe-suvun sienet. Voi toki olla myös, että muistan väärin, mutta vaikea uskoa, että muut sienet on niin hyvin tunnettuja, että niistä mitään kauheaa tapahtuisi. Varsinkaan jos tosiaan aikoo vaan tutkia niitä mikroskoopilla. Kivahan se on varmaan vertailla vähän erilaisten sienten itiöitä ihan vaikka vaihteluna näille kotoisille sienille. 

Muokkaus: Tarkistin! Laki puhuu ainoastaan "psilosybe-sienistä" ilman sen kummempia määrittelyjä.


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Huumausainelain liite II (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2008/20080543) sisältää tosiaan psilosiinin ja psilosybiinin sekä "psilocybe-sienet"; vaikea sanoa, voitaisiinko lain silti tulkita tarkoittavan myös panaeolusta.


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Huumausainelain liite II (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2008/20080543) sisältää tosiaan psilosiinin ja psilosybiinin sekä "psilocybe-sienet"
Itseasiassa se on vieläkin "Psilosybe-sienet", mikä on aika hulvatonta. Koska nimitys on kursiivissa, voidaan sen tulkita viittaavan nimenomaan tiettyyn sienisukuun.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Greatmaster

    • Viestejä: 110
    • Karma: 4
    • Profiili
Olen yrittänyt hommata Panaeoluksen itiöitä. Kun ei tunne ketään jolta sellaisia löytyy, niin olen yrittänyt turvautua ihan näihin itiöitä myyviin kaupallisiin yrityksiin. Eurooppalaiset firmat eivät tunnu toimittavan suomeen, kun tullin kanssa on ollut liikaa ongelmia. Lopulta löysin Amerikoista firman, joka suostui kauppoihin ja minulle sellaisen lähettämään. Nyt lähetys on sitten tietenkin jäänyt tulliin ja tullista pyydellään tulliselvitystä koskien mahdollista verojen maksua, koska kauppa maksoi yli 22e.

Onko kellään kokemuksia tai muuten tietoa kuinka toimia? Uskallanko vain reteesti ilmoittaa tullinhaluamat tiedot, siitä että lähetys sisältää sienen itiöitä ja olen valmis maksamaan mahdolliset verot? Tiedän kyllä että itiöprintit periaatteessa ovat ihan laillisia, koska eivät sisällä mitään huumaavaksi luokiteltavia aineita, mutta hieman mietityttää että mitä siitä seuraa jos lähetys aukaistaan ja todetaan huumaavan sienen itiöprintiksi. Minkalaisilla näytöillä tai epäilyksillä suoritetaan kotietsintöjä? Printti on toki tarkoitettu mikroskooppisiin tutkimuksiin, mutta...
Ilmoitin tullille lähetyksen sisältävän sienen itiöitä ja todistukseksi lähetin tilausvahvistuksen. Pian tuli ilmoitus, että lähetys on vapautettu tullista ja veroja ei tarvitse maksaa, koska tuotteen arvo alittaa tuon 22 euron rajan ( lähetyskuluja ei lasketa mukaan ). Tänään paketti saapui postilaatikkooni. Tulli ei ollut avannut sitä.
Ei ole Jumalaa, joka määräisi hyvän. Voin tehdä pahaa sinulle ja silti se voi olla minulle hyvä. - Ja päinvastoin.


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Olen yrittänyt hommata Panaeoluksen itiöitä. Kun ei tunne ketään jolta sellaisia löytyy, niin olen yrittänyt turvautua ihan näihin itiöitä myyviin kaupallisiin yrityksiin. Eurooppalaiset firmat eivät tunnu toimittavan suomeen, kun tullin kanssa on ollut liikaa ongelmia. Lopulta löysin Amerikoista firman, joka suostui kauppoihin ja minulle sellaisen lähettämään. Nyt lähetys on sitten tietenkin jäänyt tulliin ja tullista pyydellään tulliselvitystä koskien mahdollista verojen maksua, koska kauppa maksoi yli 22e.

Onko kellään kokemuksia tai muuten tietoa kuinka toimia? Uskallanko vain reteesti ilmoittaa tullinhaluamat tiedot, siitä että lähetys sisältää sienen itiöitä ja olen valmis maksamaan mahdolliset verot? Tiedän kyllä että itiöprintit periaatteessa ovat ihan laillisia, koska eivät sisällä mitään huumaavaksi luokiteltavia aineita, mutta hieman mietityttää että mitä siitä seuraa jos lähetys aukaistaan ja todetaan huumaavan sienen itiöprintiksi. Minkalaisilla näytöillä tai epäilyksillä suoritetaan kotietsintöjä? Printti on toki tarkoitettu mikroskooppisiin tutkimuksiin, mutta...
Ilmoitin tullille lähetyksen sisältävän sienen itiöitä ja todistukseksi lähetin tilausvahvistuksen. Pian tuli ilmoitus, että lähetys on vapautettu tullista ja veroja ei tarvitse maksaa, koska tuotteen arvo alittaa tuon 22 euron rajan ( lähetyskuluja ei lasketa mukaan ). Tänään paketti saapui postilaatikkooni. Tulli ei ollut avannut sitä.
Kiitos jatkoraportoinnista. Huojentavaa kuulla, että tuosta ei tullut ns. paskaa niskaan ja itiötkin on saaneet säilyä käyttökelpoisina. Juurikin asiallinen ja asianmukainen käytös ilman turhia kuumotuksia lienee tässä se fiksuin tapa menetellä.

Onnea näytteen parissa tapahtuviin tutkimuksiin. ;)
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Tähän yhteyteen vielä sellainen huomautus, että tullilla on kyseenalainen maine kannabiksen siemenien tilaajista tehdyistä rekistereistä. http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tulli-piti-rekisteria-kannabiksen-siementen-tilaajista/2336546

Eli siinä mielessä kannattaa olla tarkkana, mitä tavaraa kodissaan pitää ja millaista toimintaa harrastaa. Tämä varoitus on toki hieman turha, kun kerran tieteellisestä mielenkiinnosta oli itiöt hankittu.
Psykoosi se siellä vain surisee.