Olen yrittänyt hommata Panaeoluksen itiöitä. Kun ei tunne ketään jolta sellaisia löytyy, niin olen yrittänyt turvautua ihan näihin itiöitä myyviin kaupallisiin yrityksiin. Eurooppalaiset firmat eivät tunnu toimittavan suomeen, kun tullin kanssa on ollut liikaa ongelmia. Lopulta löysin Amerikoista firman, joka suostui kauppoihin ja minulle sellaisen lähettämään. Nyt lähetys on sitten tietenkin jäänyt tulliin ja tullista pyydellään tulliselvitystä koskien mahdollista verojen maksua, koska kauppa maksoi yli 22e.
Onko kellään kokemuksia tai muuten tietoa kuinka toimia? Uskallanko vain reteesti ilmoittaa tullinhaluamat tiedot, siitä että lähetys sisältää sienen itiöitä ja olen valmis maksamaan mahdolliset verot? Tiedän kyllä että itiöprintit periaatteessa ovat ihan laillisia, koska eivät sisällä mitään huumaavaksi luokiteltavia aineita, mutta hieman mietityttää että mitä siitä seuraa jos lähetys aukaistaan ja todetaan huumaavan sienen itiöprintiksi. Minkalaisilla näytöillä tai epäilyksillä suoritetaan kotietsintöjä? Printti on toki tarkoitettu mikroskooppisiin tutkimuksiin, mutta...