Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Superfoodit

Poissa Dopamiiniorava

    • Viestejä: 80
    • Karma: 9
    • Profiili
No se menisi liian vakavaksi jos vain nielisit siemeniä :D

Mitenniin :D:D:D ilosta hommaa. Juu takas asiaan.

Kellään muulla kokemuksia macasta? Itse kokeilin keväällä, ja välitön vaikutus oli alakerran kaverin aivotoiminnan räjähdysmäinen lisääntyminen. Energisyyden pitäisi lisääntyä pitemmällä aikavälillä, mutta en tahtonut niellä enää lisää koska maca on aika voimakkaan makuista. Samaa voisin sanoa myös nokkosen juuresta näiden halujen lisääntymisen suhteen. Sen lisäksi juuri aiheutti vesiputousmaisen virtsaamiskokemuksen. Kokeilkaa ihmeessä jos mielenkiinto heräsi, ilmaista ja joka paikassa kasvaa.


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Toi hampun meneminen iloisesti suolistosta läpi vähän herättää kysymyksiä imeytyvyydestä..
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Toi hampun meneminen iloisesti suolistosta läpi vähän herättää kysymyksiä imeytyvyydestä..
Kaikki niin kova kuorinen menee elimistöstä läpi. Siksi suosittelin sitä murskaamista, jotta se paljon mainostettu, puhuttu ja kiistelty rasvahappokoostumus pääsee vaikuttamaan.

Kellään muulla kokemuksia macasta?

Muutama vuosi sitten mussitin sitä aika innolla. Itsekkin olen huomannut sillä olevan eniten/huomattavammin vaikutusta stondikseen ja seksuaaliseen innokkuuteen.

Jotenkin mulla mennyt maku näistä superfoodeista. Osittain ihan tämä käsitteen hehkuttaminen on vienyt innostustani pois. Edelleen keittelen pakuriteetä ja suosin raakakaakaota, mutta en osaa tai jaksa olla kauhean fanaattinen jokaisesta uudesta jauheesta joka ilmestyy ekokaupan hyllyyn prameassa paketissa. Taidan kuitenkin alkaa pian kuurittamaan taas macaa, sillä jotenkin (juuri tämä todistaa sitä, että ainakin mun kohdalla nää toimii niin kuin odotan, varmaan jotain placeboa) se on boostannut mun innostusta rajussa bodausharrastuksessa.


Poissa Dopamiiniorava

    • Viestejä: 80
    • Karma: 9
    • Profiili
Toi hampun meneminen iloisesti suolistosta läpi vähän herättää kysymyksiä imeytyvyydestä..
Kaikki niin kova kuorinen menee elimistöstä läpi. Siksi suosittelin sitä murskaamista, jotta se paljon mainostettu, puhuttu ja kiistelty rasvahappokoostumus pääsee vaikuttamaan.

Kellään muulla kokemuksia macasta?


Muutama vuosi sitten mussitin sitä aika innolla. Itsekkin olen huomannut sillä olevan eniten/huomattavammin vaikutusta stondikseen ja seksuaaliseen innokkuuteen.

Jotenkin mulla mennyt maku näistä superfoodeista. Osittain ihan tämä käsitteen hehkuttaminen on vienyt innostustani pois. Edelleen keittelen pakuriteetä ja suosin raakakaakaota, mutta en osaa tai jaksa olla kauhean fanaattinen jokaisesta uudesta jauheesta joka ilmestyy ekokaupan hyllyyn prameassa paketissa. Taidan kuitenkin alkaa pian kuurittamaan taas macaa, sillä jotenkin (juuri tämä todistaa sitä, että ainakin mun kohdalla nää toimii niin kuin odotan, varmaan jotain placeboa) se on boostannut mun innostusta rajussa bodausharrastuksessa.

Hoho itse olen niinkin kieroon kasvanut, että kun porukka puistelee eri ilmiöiden edessä päätään hypen takia, se innostaa minua olemaan massassa mukana jos siinä on jotain hyvääkin, koska jos ärsyynnyn ja missaan jotakin mielenkiintoista ja tärkeää negatiivisen tunnetilan takia se alkaa harmittamaan lisää. Mutta en sano että suhtautuisit järjettömästi asiaan, ei kukaan jaksa innostua koko ajan. Itse innostun aina muutaman kuukauden välein johonkin ruoka-aineeseen, ja testin jälkeen joko lisään aineen ruokavaliooni tai sitten en. Maca tyssäsi hintansa ja parempien vaihtoehtojen vuoksi. Jonain päivänä olen varmaan itsekin jo intoni loppuun käyttänyt, ja pakuritee ja jotkut muut ovat vakiintuneet.

Onko maca boostannut energisellä vaikutuksella vai peräti hormonaalisesti?



Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Onko maca boostannut energisellä vaikutuksella vai peräti hormonaalisesti?

Mä en osaa sanoa tosta hormonaalisesta.
Energisellä näistä kahdesta.


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Onkos muuten jotain erityisen hyviä paikkoja mistä näitä kannattaa nykyään tilailla? Onko laaduissa eroja?
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa Dopamiiniorava

    • Viestejä: 80
    • Karma: 9
    • Profiili
Onkos muuten jotain erityisen hyviä paikkoja mistä näitä kannattaa nykyään tilailla? Onko laaduissa eroja?

En ole koskaan tilannut mistään. Ostanut olen punnitse & säästä-kaupasta, josta ainakin hamppua ja macaa tuoksunsa ja maun perusteella saa laadukkaana. Suurempia määriä on hyvä varmaan tilata netistä, mutta suuria määriä tilaakseen pitää syntyä jonkinmoinen motivaatio käyttää pitkäaikaisesti testin jälkeen.

Jos on mahdollisuus käydä jossain metsässä, pakurikääpää ja mustikoita saa ilmaiseksi ja luomuna. Mainittu kauppa löytyy ainakin useimmista suuremmista kaupungeista ja joistakin muistakin.

Asiasta kukkaruukkuun, seuraava kokeilu on kyllä ehdottomasti raaka kaakao :)


Poissa FluX

    • Viestejä: 206
    • Karma: 11
    • Profiili
Kaapista löytyy tällä hetkellä ainakin Macaa, raakakaakaoo, spiruliinaa, mustikkaa, mustaherukkaa, pinaattia(oli joidenkin mukaan superfuudi - oon kyl lukenut että tuore hampunlehti ja nokkonen olisi ravinnearvoiltaan tehokkaampia, siks voiskin sanoa että myös tuoretta hampunlehteä löytyy koska laitan irtoilevat aurinkolehdet vihersmoothien sekaan tai leivän päälle..), hamppuöljyä sekä jauhoa, ashwaghandaa, pakuriklimppiä (ja joku random merilevä setti mitä tuskin superfuudiksi kutsutaan ...?)
Ja trendikäs stevia mikä nyt on vain makeutusaine.

Gojin popsimisen oon jättäny, koska tykkään enemmän mustikasta ja mieluusti tuoreena ja jos haluaa tuoretta Gojia niin se varmaankin pitäisi kasvattaa itse..
(Löysin kerran jostain taimikaupasta Gojia 16€/taimi.)

Maca sopii mielestäni kahviin ja myös pakuria ja raakakaakaota laitan välillä kahvin sekaan. Muita paitsi kaakaota oikeestaan vaan smoothieihin salaatin (ja kaiken muun vihreän), kananmunan, hedelmien jne mitä ikinä keksii sekaan... Porkkana ei mielestäni ole hyvän makuinen smuuthieissa, appelsiinimehua laitan joka kerta jos on.

Suolana käytän prosessoimatonta merisuolaa. Makeutukseen steviaa tai hunajaa.

http://www.superfoodit.com/abc.html

http://www.keventajat.fi/hyvinvointi/ruoka/superruokaa
...


Poissa harhakuva

    • Viestejä: 82
    • Karma: 3
    • Profiili
No muutaman kerran jälkeen tuntuu et huulissa vähä polttaa ja eikä saa unta kovin helposti,en sit siiä johtuuko muusta mutta epäilen. Päivisin olen kyllä pirteempi ku normaalisti vaikka se uni jääki vähä vähille,viimeks toissapäivänä valvoin koko yön vaikka yritin nukahtamis lääkkeellä saada unta mutta en saanu ja kuitenki tuntu et olis nukkunu ihan hyvät unet ? aika outo sivuvaikutus...

täytyy vissii lopettaa koko hifistely ja siirtyy vaa ihan normaaliin terveelliseen ruokaan ja jättää nää överi foodit muille,saa kai sitä terveyttä ilman noita älyttömii ravintoarvoja sisältäviä tuotteita,Kokeilen nyt kuitenki vielä jonku aikaa jos vaikka keho tottuu paremmin noihin. katsotaan miten käy?


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
En ole myöskään nähnyt, että goji olisi hintaansa nähden mitenkään kotimaisia parempi. Pistin kuitenkin kasvin mökille kasvamaan tänä vuonna, mutta puutarha forumilla väittivät, ettei kuitenkaan ehdi tuottaa satoa suomen kesässä vaikka kasvaakin ihan hyvin.
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa krishnabaudelaire

    • Viestejä: 127
    • Karma: 11
    • Profiili
"Superfoodit" on ainakin mulle ollut tosi hyvä juttu!
Oon nyt käyttäny niitä about 4kk ja olo on mitä mainioin  :)
Eron huomaa virkeystilassa ja ihon kunnossa + tutut ovat sanoneet, että
näytät 10-vuotta nuoremmalta  ;D
Eli en käytä yhtään enempää, enkä vähempää, kuin smoothie jokainen aamu
(säännölliseti!), johon tulee tavaraa seuraavasti:
2rkl Macaa (Healthforce)
2rkl Spirulinaa (Healthforce)
1rkl Lesitiiniä (Healthforce)
2-4rkl Kookosöljyä (Dr. Goerg)
1 Banaani, 1 Omena, 1 Päärynä.
Blenderissä hurauttaa muutaman minuutin ja AVOT!
Kaupoista itse suosin edullisinta ja parasta: http://www.iherb.com/
Kaikki oleva vetää puoleensa sitä, mitä itse säteilee.
Kaikki ideat toteutuvat. Teot aiheuttavat seurauksia.


Poissa krishnabaudelaire

    • Viestejä: 127
    • Karma: 11
    • Profiili
Niin ja hyvä infopaketti löytyy täältä:
http://www.superfoodit.com/
Kaikki oleva vetää puoleensa sitä, mitä itse säteilee.
Kaikki ideat toteutuvat. Teot aiheuttavat seurauksia.