Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Itiön kookoskuitusubstraatti

Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Kiitti tuosta.

Itse en oo ainakaan keksinyt mitään syytä miksi siirtyisin bionovasta jonkin toisen valmistajan kookokseen. Tämä on edullista ja toimii.


Poissa Healing soul

    • Viestejä: 58
    • Karma: 9
    • Profiili
Tein tuolla humyn ohjeella yhteensä reilun 2litraa substraattia. Sekaan laitoin sitten kolonisoituneet maissit.Jotain 7vrk ollut nyt ja kun katsoin vuokaan 4-5vrk:n kohdalla oli jo täysin rihmaston peitossa. Annan olla vielä 3-4vrk ja sitten terraan. Minulla on käytössä star coco harkko ja siinä on trichodermaa mukana ja ei ole ainakaaan minulla haitannut menoa ollenkaa. Cocon ja verkku/kahvi seoksen pastoroin kattilassa huolella noin 75 asteessa. Voiko tuo trichoderma olla joku riski rihmastolle ja pysyykö se edes hengissä tuon pastoroinnin jälkeen. Kahvi oli mulla kerran keitettyä ja juotua sit sen kuivatin ja säilöin rasiaan odottamaan.

Mun silmään tuo homma näyttää hyvälle kun todella voimakasta on ollut rihmaston kasvu ja melko vaivatonta tuo bulkin valmistuskin. Suosittelen ihan aloittelioillekkin vaikka ekana kasvualustana.  :)


Poissa Ranki

    • Viestejä: 55
    • Karma: 7
  • Näe kokonaisuus.
    • Profiili
Samalla reseptillä mennään. Inokuloitu pf tek kakuilla jotka tehty itiöistä ruiskulla.
Kahvi käytettyä purua. Pieniä "palloja" pirusti, joista osa saa ruskeata päälleen, muutama erittäin iso tatti, mutta pinnit ei vasn kasva , kolmas flush menossa. Olosuhteet on aiemmissa kasvatuksissa olleet samat, ja satoa on tullut kivasti.
Mikä mättää. Ja siis kaksi bulkkia tehty, joista toinen sai vermis kerroksen, ja toinen ei, mutta kumpikaan ei mitään kovin isoja satoja ole tuottaneet. :/
Noviisieni veikkaili että kannan eristäminen parantaisi satoisuutta..


Poissa kokematonkonkari

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Noinko tuota tietynmerkkistä kookoskuitua kannattaa alkaa ulkomailta tilaamaan kun kotimaasta
löytyy jokaisesta terraariotarvikkeita myyvästä verkkokaupasta jo valmiiksi steriilejä kuivattuva
kookosharkkoja, hamppuhaketta, kookosturvetta ja puulastuja laidasta laitaan.
Mikään noista ei homehdu terraarioissa joissa kosteus jatkuvasti 60-80 astetta.