Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Itiön kookoskuitusubstraatti

Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Kasvatustilat tyhjäksi ja perusteellinen siivous on todennäköisesti tarpeen. Kloritella ensin ja sitten pesuaineella.
Kloriten sekoitussuhteesta ei olekaan ollut täällä vielä puhetta? Olikos se jotain 5ml / litra vettä? Miksi pesuaineella vielä päälle, eikö klorite hoida kaiken?

Kloriten jäämät pitää huuhdella pois joko vedellä tai mieluumminen pesuaineella.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Syy taisi olla enempi kalkissa. Kun lopetin sen käytön niin ei ole ollut enää ongelmia. Minkä takia sitä suositellaan, kun se ei toimi?
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Syy taisi olla enempi kalkissa. Kun lopetin sen käytön niin ei ole ollut enää ongelmia. Minkä takia sitä suositellaan, kun se ei toimi?

Väärä aine. Kalkkia käytetään katekerroksiin nostamaan ph:ta, ei kasvualustaan. Kipsiä taas toissijaisiin kasvualustoihin ravinteeksi. Kipsiä käytetään myös ruokasienipuolella, se auttaa ph:n pitämisessä paikallaan ja auttaa itiöemien muodostamisessa.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Kappas väärä sana tuli lukihäiriöisenä laitettua. Niin siis kipsiä tarkoitin. Olin kyllä aikaisemminkin tainnut huomata tämän..
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa FluX

    • Viestejä: 206
    • Karma: 11
    • Profiili
ei kipsin mitään kontaminaatioita pitäisi aiheuttaa..
...


mats

  • Vieras
Ihanko tosissaan niitä kakkuja uskaltaa laittaa tehosekottimeen? Pelottaa ajatus että koko homma murenee käsiin kun rihmastot saavat isän kädestä :D


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
Kyllä uskaltaa. Mielummin ehkä murskaisin hieman karkeajakoisemmaksi, jos rihmastolla menee enemmän "hukkaan" ravinteita itsensä korjaamiseen. (mutu)
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


Poissa Skeeba

    • Viestejä: 15
    • Karma: 1
    • Profiili
Käytättekö tuoretta kahvia substraattiin vai keitättekö ensin sumpit?


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
Kahvi pitää huuhdella huolellisesti ennen lisäystä. (käsittääkseni)
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Kyllä tuoreella kahvillakin toimii. Kun en itse käytä kahvi niin en ole jaksanut leikkiä sen kanssa mitenkään ihmeellisemmin. Mutta tämä voisi tosiaan olla suoremmin sanottu oppaissa jos sillä on väliä.

Tuossa edellä, kun olin epäillyt kipsin aiheuttavan ongelmia, niin selvisi, että painekattilan venttiili oli oli löystynyt eikä pitänyt painetta kunnolla. Kummasti huonosterilointi ilmeni vasta ensimmäisen flushin ehteydessä kontaminaationa.
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Käytättekö tuoretta kahvia substraattiin vai keitättekö ensin sumpit?

Olen ymmärtänyt, että kahvin keittäminen puruista ainakin kerran on tärkeää. Tuo kannattaisi tosiaan olla selkeästi kerrottuna ohjeissa. Ehkä kookoskuitusubstraatista voisi tehdä uudenkin ohjeen, kun "Itiö"-nimimerkki ei enää vaikuta täällä kuitenkaan.


Poissa Skeeba

    • Viestejä: 15
    • Karma: 1
    • Profiili
Näin olen käsittänyt, mutta päätinpä vielä varmistaa :)
Kiitos.


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Ok. Vanha ketju,
mutta nämä kasvatusohjeet ovat tälläisiä
lainopillisia tauluja jotka seisovat tukevasti.

Shroomeryssä oli selkeää ja kannustavaa juttua myös kahvista

tässä


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Törmäsin lemmikkitarvikeliikkeessä tälläiseen kookoskuituun. Rutkasti kalliimpaa kuin esim. bionova, mutta lukeehan tuossa kyljessä Eco ja on jännän värisiä elukoita printattu.

Suuren Maailman Voorumeilla osa kehuu hirvittävästi, mutta en oikein keksi, että mikä se ratkaiseva ero tähän, jota itse käytän huonekasvien ja ruokasienten kasvatukseen.
Luultavasti kyseessä on vain normaali jenkkihenkinen nettihypetys.. eli mitään ratkaisevaa eroa ei ole - vain valmistaja ja markkinointi.

Silti.

Kertokaa, jos teillä on jotain kerrottavaa tästä.


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Ei siinä bionovassakaan mitään erikoista pitäisi olla, olen kysynyt sitä suoraan valmistajalta. Tässä vastaus:

Lainaus
Hi,

No, our coco coir is not treated at all, besides washing.
No fungicides no pesticides, no trichoderma.

Best regards,

Waldemar Boot
BIO NOVA bv
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison