Hei kaikille sienten kasvatuksen kanssa ahkeroiville! Minulla olisi ehkä hieman tyhmän kuuloinen kysymys mutta haluaisin varmistua, toivottavasti on oikea paikka kysymiseen. Aijon kokeilla maissijyvillä kasvatukseen. Voisiko joku minua valaista, kun Pf-kakut ovat valmiita (tai minun tapauksessa yksi pf-kakku kokeiluksi yksi vain) niin noin parin viikon päästä, toivottavasti oikein rihmastoituneen kakun siirtäminen kasvatusalustaan, onnistuuko siirtäminen paremmin nesteytyksen jälkeen vai tarvitseeko tätä vaihetta välttämättä? Teen mykoligin oppaan mukaan ja Matyaksen maissijyvien kasvatusperiaatteella. Laitan pf-kakun läpinäkyvään säilytyslaatikkoon kasvamaan, minkälainen kasvatusalusta toimii teidän mielestä parhaiten? Anteeksi näin sekalaiset kysymykseni, ja sienisanastoon en pahemmin ole perehtynyt, niin toivottavasti artikuloinnistani saa jotain selvää. Yritän vielä parhaani mukaan lukea mykoligia ja kiinnostuin tästä Matyaksen toiminnasta maissijyvistä Pf-kakkujen tekoon. Tiivistetyt kysymykset olisivat, minkäläinen kasvatusalusta olisi toimiva sienten kasvatukseen? Tuleeko minun Pf-kakun rihmastoiduttua, nesteyttää mykologin oppaan mukaan vai voinko vaan siirtää astiasta kasvatusaluustaan, tähän läpinäkyvàän säilytyslaatikkoon? Kannattaako minun ensikokeiluna tehdä yksi vai mielummin kaksi Pf-kakku kokeilua, onko sillä väliä kasvaako kasvualustalla yksi vai kaksi kakkua? KIITOS vastauksesta näin etukäteen jos joku jaksaa minua valaista ja tarvittaessa oikoa!