Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

"Kusen nouseminen päähän" sienissä

Poissa MK-Ultra

    • Viestejä: 19
    • Karma: 0
    • Profiili
Tällaiseen ilmiöön olen törmännyt joskus. En aina mutta toistuvasti. Käyttäydyn jotenkin mulkusti (joitain) ihmisiä kohtaan hetkestä riippuen. Kuin kokkelipäissä saavutettu itsetunto mutta lisättynä selkeällä vittumaisuudella. Ylimielinen asenne.  :-X
En harrasta moista koskaan noin muutoin.  :o

Kokemuksia tästä?


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Ei ole ihan noin räikeästi koskaan tullut esille, ainoastaan korkea ylpeyden tunne itsestään kun tiedän että olen saavuttanut hienoja asioita :)

Kaveri veti kyl pahan..

"tipahin hetkeks suunnattomaan tyhjiöön
mutta tulin takaisin tajutessani että maailmankaikkeus pyörii mun ympärillä"

Karma kiertämään jos olin avuksi!


Rainbowshroom

  • Vieras
"tipahin hetkeks suunnattomaan tyhjiöön
mutta tulin takaisin tajutessani että maailmankaikkeus pyörii mun ympärillä"

Gaah, mul on tullu samanlaisii tuntemuksia, viime tripin jälkeen kuvittelin et kaikki muut ihmiset on vaan mun mielikuvituksen tuotetta samoin ku ympäröivä maailmaki  :-[ Tosi pelottavaa sinäänsä jos se tunne jäis pidemmäks aikaa päälle. Arvostaisin vinkkejä siihen miten tosta fiiliksestä pääsis eroon, ettei enään uusiuituis  :D


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Gaah, mul on tullu samanlaisii tuntemuksia, viime tripin jälkeen kuvittelin et kaikki muut ihmiset on vaan mun mielikuvituksen tuotetta samoin ku ympäröivä maailmaki
Solipsistinen looppi. Toisinaan suurimman apoteoosin hetkellä tuntuu siltä, että alusta loppuun asti kaikki olemassaolo on johdatellut juuri minua oivaltamaan tämän, ergo maailmankaikkeus on mielikuvitusta. Tai kyky ymmärtää ympäristön toimintaa on niin perustavanlaatuisesti hämärtynyt, että leivänpaahtimet tuntuu henkilöiltä ja henkilöt kodinkoneilta.

En osaa oikein kertoa mitään vinkkejä tuohon liittyen. Kannattaa käyttää tervettä järkeä ja opetella karkoittamaan turhat ajatukset hersyvällä naurulla (banish with laughter). Mä tykkään ottaa noi ajatukset huomioon ja miettiä, että minkä vuoksi mun kokemuskenttä tulkitsee itseään kulloisenakin hetkenä tuolla tavalla.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Heleppo

    • Viestejä: 63
    • Karma: 13
  • Oonpa aika körny.
    • Profiili
Hmm, mielenkiintoista. Äkkiseltään kun omia kokemuksiani käyn läpi, niin enpä juuri ylimielisyyttä ole tuntenut muita kohtaan (enkä kohdannut sitä sienissä olevassa henkilössä), joskin huvittunutta mielenkiintoa kyllä.

Itsekkääksi joku taisi kuvailla psykedeelien luonnetta minulle, millä kai tarkoitetaan sitä "omiin maailmoihinsa" heittäytymistä, tripillä kun tuo sosiaalinen puoli monesti on toissijaista. Tietenkin sen voi tulkita itseriittoisuudeksi, ylimielisyydeksi...

Ylipäätään tuosta pissapäisyydestä tuli minulle mieleen vain sienten mahdolliset vaikutukset jälkeenpäin: "Minäpä käytän tällaisia mielen työkaluja, kun te vain tuhoatte aivojanne liuottimella."


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Ylipäätään tuosta pissapäisyydestä tuli minulle mieleen vain sienten mahdolliset vaikutukset jälkeenpäin: "Minäpä käytän tällaisia mielen työkaluja, kun te vain tuhoatte aivojanne liuottimella."

Eikö teillä ole tullut tuota koskaan vaikutusten aikana? Olen ottanut pieniä annoksia muutaman kerran ennen sellaista tilannetta, missä on ollut humalassa koheltavia ihmisiä. Olen kokenut edellämainitun kusipäisyyden vahvastikin, tosin toisinaan myös pelkkää lämpöä ja kiinnostusta muita kohtaan. Oloni on tuntunut kusipäiseltä myös kun olen ollut yksinään ja olen miettinyt tripillä, vahvistavatko sienet minun kusipäisiä luonteenpiirteitäni. Onneksi monet tripillä kelatut jutut paljastuvat selvinpäin joko liioitelluiksi tai suoranaisiksi harhoiksi. Ei sillä, ettenkö olisi.
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa Tattila

    • Viestejä: 67
    • Karma: 3
    • Profiili
Ehkäpä sienet paljastaa pimeän puolesi, jota koetat arkielämässä peittää tietoisesti taikka epätietoisesti :o
Psykedeelit-elämä, Dissosiatiivit-kuolema.


Poissa VXA

    • Viestejä: 26
    • Karma: 4
    • Profiili
Ylipäätään tuosta pissapäisyydestä tuli minulle mieleen vain sienten mahdolliset vaikutukset jälkeenpäin: "Minäpä käytän tällaisia mielen työkaluja, kun te vain tuhoatte aivojanne liuottimella."

Eikö teillä ole tullut tuota koskaan vaikutusten aikana? Olen ottanut pieniä annoksia muutaman kerran ennen sellaista tilannetta, missä on ollut humalassa koheltavia ihmisiä. Olen kokenut edellämainitun kusipäisyyden vahvastikin, tosin toisinaan myös pelkkää lämpöä ja kiinnostusta muita kohtaan. Oloni on tuntunut kusipäiseltä myös kun olen ollut yksinään ja olen miettinyt tripillä, vahvistavatko sienet minun kusipäisiä luonteenpiirteitäni. Onneksi monet tripillä kelatut jutut paljastuvat selvinpäin joko liioitelluiksi tai suoranaisiksi harhoiksi. Ei sillä, ettenkö olisi osittain.

Uutena vuotena liikkuessani kaupungilla jotain tuollaista kyllä. Kelasin että "haha, te ootte ihan jurris, mä vaan seuraan teiän meuhkaamista vierestä, höhlät". Samalla matkalla tulin kelanneeksi sitten omaa hieman ylimielistä ajattelua liittyen joihinkin asioihin, ei pelkästään päihdevalintoihin. Tajusin etten itse ole sen parempi, ja vaikka olisinkin niin miksi minun pitäisi kuitenkaan olla ylimielinen.


Poissa Heleppo

    • Viestejä: 63
    • Karma: 13
  • Oonpa aika körny.
    • Profiili
Ahaa, ehkä olen välttynyt moisilta ajatuksilta, koska en tosiaan, kuten nyt huomaan, ole ikinä ollut sienissä alkoholista humaltuneiden ihmisten seurassa. Aina joko yksin tai siten, että seuralainen on itsekin sienissä tai selvinpäin.



Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Oon lainannut tätä jo monenmoneen paikkaan, mutta musta tää on aina vaan hykerryttävä:
"On se kumma juttu että samalla kun tajunta laajenee, vanne [pään ympärillä] kiristyy."

Vaan sekin on ohimenevää. Ihan tervettäkin välillä upottautua kusipäisyyteensä ja hajota siihen.


iggyvihreä

  • Vieras
Mä en oo välttämättä itsessäni sitä pannut merkille, mutta olen kyllä huomannut että jotkut ihmiset muuttuvat ihan kummallisiksi sienten vaikutusten alaisena. Joidenkin kanssa tuntuu olevan täysin samalla aaltopituudella aina sienikerrasta toiseen. Ja jotkut taas muuttuvat todella vaikeasti samaistuttavilta ja saattavat muuttua persoonina todella erilaiseksi. Esim mulla on hyvä ystävä jonka kanssa on kahdestaan sienissä tosi hauskaa ja tuntuu löytyvän aina vahva huumoriyhteys etc, mutta jos olemme porukalla niin hän on täysin eri ihminen. Paljon pätemistä ja ylimielisyyttä. Kummallista. Jotkut taas ovat persooniltaan luotettavia kuin varaosat, mikä on ihanaa. :) Monta muutakin tyyppiä tiedän joiden kanssa en tykkää syödä sieniä, koska he rupevat joko öykkäröimään tai puhumaan todella epämiellyttävistä asioista, lähes aina. Onko kukaan huomannut tälläistä?


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
No, sienet tuovat pintaan, painottavat, erilaisia puolia persoonallisuudesta kuin normaalisti, ja toisaalta sienissä myös havainnoi ympärillä olevien ihmisten toimintaa normaalista poikkeavalla tavoilla. Onko mikään ihme, että sosiaaliset kuviot ilmentyvät arkisesta poikkeavalla tavalla?

Ihmisillä on yllään eri naamiot eri sosiaalisissa tilanteissa ihan selvinkin päin. Miksipä ei psykedeeleissäkin?


Poissa Axnst4r

    • Viestejä: 9
    • Karma: 0
    • Profiili
Itselläni ei sieniä syödessä ole tullut vastaavanlaisia tuntemuksia. Yleensä sitä ymmärtää paremmin maailmaa ja tuntee yhteenkuuluvuutta kaikkeen. Tosin en kyllä ole ihmisten seurassa napsinut sieniä. Voi olla, että itsellenikin nousisi kusi päähän mikäli kännisten ihmisten kanssa joutuisi olemaan samaan aikaan.

DXM:ää kun on ottanut niin siitä minulle tulee sellainen olo, et kaikki pyörii minun ympärilläni. Tai ainakin tuli monesti, sen takia en oikein tykkääkään siitä. Vituttaa pyöriä aina samassa paikassa ja olevinaan tajuta, et minun ympärilläni maailma pyörii.


Poissa MK-Ultra

    • Viestejä: 19
    • Karma: 0
    • Profiili
Tähän topikkiin hieman höllästi liittyen olen huomannut omanarvontunteen selkeää lisääntymistä. Olen luonteeltani aika joo-joo-mies, enkä helposti sano vastaan kellekään ja ajoittain minua on jopa pienissä määrin käytetty hyväksi tämän takia. Pari päivää sitten nauttineena baarissa ollessani huomasin taas selvän aggressiivisuuden lisääntymisen.  Positiivisella tavalla. Nostin esim. minua kusettaneen mulkvistin ryntteistä seinäään ja näytin missä kaapin paikka on. Tuntui helvetin hyvältä.  :D
Muutenkin osasin olla kovana ja sanoa "ei" silloin kuin tarve oli.  8)
Jämäkästi.