Itse en ole ennen pitänyt liikunnasta juuri lainkaan.
Veikkaan sen johtuneen siitä, että ala- ja yläasteella, sekä lukiossa on ollut pakollsita koululiikuntaa, mikä ei mielestäni missään nimessä kuuluisi kouluun (varsinkaan akateemiseen opiskeluun valmistavaan lukioon). Kun liikunta on vituttanut koulussa, ei sitä ole tullut harrastettua vapaa-ajallakaan.
Viime vuonna päädyin sitten kokeilemaan geokätköilyä ja hetken päästä saatoinkin jo kulkea pyörällä 20km - 50km lenkkejä purkkien perässä. Sen myötä innostuin enemmänkin pyöräilemisestä ja viime kesänä kuljin suuren osan kesätyömatkoista pyörällä ja kesän aikana mittariin kertyikin yli 1000km.
Muutama viikko sitten päätin toteuttaa jo kauan mielessä muhineen ajatuksen ja menin seinäkiipeilyn alkeiskurssille. Olen yleisestikin pitänyt kiipeilystä puissa, kallioilla ja milloin missäkin. Seinillä kiipeily osoittautui todella mukavaksi puuhaksi ja huomasin jopa pärjääväni siinä yllättävänkin hyvin siihen nähden, että olen todella lyhyt (~160cm) ja että en liiku paljoakaan. Sen verran k.o lajista innostuin, että päädyin ostamaan jokseenkin hintavat kiipeilyvaljaat ja kiipeilytossut jo seuraavalla viikolla ja nyt olisi tavoitteena käydä kiipeilemässä vähintään 2 kertaa viikossa. Ajattelin, että sen kerran kun jostain lajista innostuu niin on sama vähän panostaa ja tehdä asiat kerralla kunnolla.
Muutaman kaverinkin sain houkuteltua kokeilemaan ja vaikuttaa siltä, että kiipeilyseurasta ei tule olemaan puutetta