Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Suippumadonlakkihavainnot 2014!

Poissa Soppa

    • Viestejä: 7
    • Karma: 3
    • Profiili
Lahden seutuvilla tänään havaittu muutamia. Suurin osa pieniä alkuja mutta muutama isompikin oli joukossa.


Poissa Sienestäjä91

    • Viestejä: 9
    • Karma: 4
    • Profiili
Keski-Suomesta 2 tunnin seikkailun jälkeen 181 tattia

peltoalueelta joka on umpeenkasvanut ja paljon niitä ruohotuppoja missä ne tykkää piileskellä :) tosin satoi 2 päivää putkeen





laitan kuvaa myös pellosta jahka käyn siellä seuraavan kerran :3


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Keski-Suomesta 2 tunnin seikkailun jälkeen 181 tattia
No nyt voidaan jo turvallisesti julistaa kausi avatuksi. Loistavaa työtä. Ja tervetuloa foorumille.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Sienestäjä91

    • Viestejä: 9
    • Karma: 4
    • Profiili
elis vähän jatkoo tohon aikasempaan postaukseen paikasta :)

peltoa


paljon ruoho mättäitä :P


muutama silokki


nelisenkymmentä lähti taas mukaan


elis kyllä kantsii käydä jo kattelemas 200+ jo kuivumas :)



Poissa TNrg

    • Viestejä: 37
    • Karma: 1
    • Profiili
elis kyllä kantsii käydä jo kattelemas 200+ jo kuivumas :)


Kröhöm, niin... nimimerkillä tänä syksynä löytynyt 3 kpl toistaiseksi ja viime syksynä 7 kpl :D Kyllä jotkut vaan on onnekkaita...

Löytänyt jo 2 erittäin lupaavan näköistä spottia, joista en löytänyt yhtäkään silokkia  ::) Varmaan täällä PK-seudulla on vielä liian lämmintä.


Poissa jarski2009

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
 
Onko Lahdesta kukaan löytänyt viellä? Ite olen saksalaa haravoinnut tuloksetta 3 päivää ja aloittelija rupeaa turhautumaan. Hyviä spotteja olen löytänyt muutaman, mitkä vastaa hyvin täältä löytyviä kuvia ja vinkkejä, mutta sieniä en löydä. Kokeneempi sienestys kaveri olisi hieno joskus löytää seuraksi.

ite oon pyöriny ympäri tonttilaa joitakin kertoja eikä ole yhtäkään löytyny. tosin oon itekkin ihan alottelija ja vähän liian happamalta ja ravinteettomalta vaikuttaa toi maaperä täälläpäin


Poissa DMM62

    • Viestejä: 64
    • Karma: 6
  • ''When the going gets weird, the weird turn pro''
    • Profiili
Onko Lahdesta kukaan löytänyt viellä? Ite olen saksalaa haravoinnut tuloksetta 3 päivää ja aloittelija rupeaa turhautumaan. Hyviä spotteja olen löytänyt muutaman, mitkä vastaa hyvin täältä löytyviä kuvia ja vinkkejä, mutta sieniä en löydä. Kokeneempi sienestys kaveri olisi hieno joskus löytää seuraksi.

ite oon pyöriny ympäri tonttilaa joitakin kertoja eikä ole yhtäkään löytyny. tosin oon itekkin ihan alottelija ja vähän liian happamalta ja ravinteettomalta vaikuttaa toi maaperä täälläpäin

Eipä siellä tonttilassa juurikaan ole edes mitään mistä löytäs. Aivan väärää maastoa.


Poissa ConneX

    • Viestejä: 17
    • Karma: 2
    • Profiili
Sienestäjä91 Ei kannata kuivata minkää paperisen päällä, lähtee tehoo iha vitusti ku se imee itteensä nesteen.
Lautasen päälle vaa. Ja pkseudult löyty vaikispotilt 15min etsinnän jälkee 1kpl. Ei auta ku venailla.


Poissa Kosminen Nauraja

    • Viestejä: 374
    • Karma: 111
  • Narkkinointipäällikkö
    • Profiili
Sienestäjä91 Ei kannata kuivata minkää paperisen päällä, lähtee tehoo iha vitusti ku se imee itteensä nesteen.
Lautasen päälle vaa.

Ai se vaikuttaa tehoihinkin? Ärsyttävintä on kuitenkin se että herkkusienet takertuvat todella ikävästi sanomalehtipaperiin.
Aeonilta opittu Nistipirkka-vinkki: käytä sanomalehtipaperin sijaan leivinpaperia. Sekin imee pikkuisen kosteutta mutta ei repeile eikä takerru.
Printtiversio Taika -oppaasta on tilattavissa Tajunta -kaupasta.
Kaikki pdf-kieliversiot nyt Magiska Molekyler Wikissä


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Ei kannata kuivata minkää paperisen päällä, lähtee tehoo iha vitusti ku se imee itteensä nesteen.

Millä perusteella alkaloidipitoisuudet kärsisivät yhtään sen enempää nesteen haihtuessa pelkän ilman sijaan osittain myös paperiin? Johonkinhan se kosteus poistuu joka tapauksessa.


Poissa Kosminen Nauraja

    • Viestejä: 374
    • Karma: 111
  • Narkkinointipäällikkö
    • Profiili
Millä perusteella alkaloidipitoisuudet kärsisivät yhtään sen enempää nesteen haihtuessa pelkän ilman sijaan osittain myös paperiin? Johonkinhan se kosteus poistuu joka tapauksessa.

Psilos*iini on vesiliukoista joten voisihan sitä ajatella että paperiin imeytyvän nesteen mukana sienestä kulkeutuu pois myös aktiivisia ainesosia. Tilanne on erilainen silloin kun neste haihtuu sienestä suoraan ilmaan.

Kuulostaa kyllä hyvin teoreettiselta ja marginaaliselta ilmiöltä. En ole havainnut korrelaatiota herkkusienten kuivauksessa käytetyn alusmateriaalin ja lopputuotteen visuaalisten ominaisuuksien välillä. Tuotahan voisi joku innokas vaikka testata syömällä sen paperimassan. Kannattaa ehkä kuitenkin käyttää puhdasta imupaperia sanomalehtipaperin sijaan :D
Printtiversio Taika -oppaasta on tilattavissa Tajunta -kaupasta.
Kaikki pdf-kieliversiot nyt Magiska Molekyler Wikissä


Poissa TNrg

    • Viestejä: 37
    • Karma: 1
    • Profiili
Tuotahan voisi joku innokas vaikka testata syömällä sen paperimassan. Kannattaa ehkä kuitenkin käyttää puhdasta imupaperia sanomalehtipaperin sijaan :D

Kuinka monta kiloa paperimassaa vastaa yhtä grammaa kuivaa suippumadonlakkia?  :D


Poissa pezze91

    • Viestejä: 9
    • Karma: 0
    • Profiili
Viime viikolla löysin Imatralta n. 10 kpl. En toisin ole vielä paremmalla spotilla käynyt. :)


Poissa velho

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 221
    • Karma: 90
    • Profiili
Pohjois-savossa löytyi parinkymmenen minuutin metsätiellä tallustelun tuloksena 142 kipaletta ja vauvat jätettiin kasvamaan. :)


Poissa Sienestäjä91

    • Viestejä: 9
    • Karma: 4
    • Profiili
joo eli samal pellolla ku aikaisemminki :)

siellä ne piileskelee tutuissa tupoissa




joskuslöytää näitä forever alone ja vähän kummallisista kohdista


200-250 löyty 2 tunnin seikkailun aikana
laitoin päälimmäiseksi vähän oudon näkösiä tatteja mikähä tauti niitä riivaa :D


et jos joku osaa sanoa tässä parempi kuva monessa oli tollasta mustaa seassa


muutamat kasvo savessa eikä lähellä ollut muuta kasvillisuutta ja monet oli sellasissa piikikkäissä puskissa pitää ens kerralla niistä kuvia ottaa :)