Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Sekalaisia kysymyksiä kasvattamisesta

Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Kyllä parikymmentä astetta olisi syytä olla.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa JPR

    • Viestejä: 64
    • Karma: 9
    • Profiili
Ok, koitetaan keksiä siis jokin muu paikka.
En usko ihmeisiin, vaan oletan niiden tapahtuvan.


Poissa kamikami

    • Viestejä: 118
    • Karma: 45
    • Profiili
Itel oli tuollaisissa lämmöissä terra vaiheessa aikoinaan. Kanta tuntu sopeutuvan kylmempään ku kokoajan tuli nopeemmin/enemmän. Myös kakut tuottaa lämpöä, muutenkin sienet syksyn juttui yleensä ja osa paikoista missä kylmähköä et ite suosittelen kokeilua tai lämpömattoa. Alhainen länpö kans hyvä pöpöjä vastaan mitä ilma täynnä vielä pitkään


Poissa Tapahtumahorisontti

    • Viestejä: 17
    • Karma: 0
    • Profiili
Heitetään nyt tänne jos jotakuta kiinnostaa. Huutokaupassa olisi edullisesti laboratoriolaatuinen inkubaattori. Tekeekö tällä mitään mykologiaharrastuksessa.

https://huutokaupat.com/893999


Poissa koomane

    • Viestejä: 6
    • Karma: 0
    • Profiili
Yo psykonautit sekä muut oliot! Mä en snaijaa oikee noite vähiä ohjeita, enkä uskalla luottaa minun britteihin niin hyvin et ois varma onnistuminen. Voisko skriivaa mulle ihan alusta (kasvatusalusta > muovilaatikkoo kasvamaan), se ois enemmä ku bonarii!

Ois siisti tavata ihmisiä, jolla on tarpeeksi korkea sietokyky mun kysymyksillä. Kun saatan kysellä kaiken maailman syyt ja miksei sitä jne. Mulla on periaatteessa kaikki muut paitsi pari esinettä, jotka käyn huomenna kaupoista hakemassa. :) Nyt tarvitsisi nopeesti neuvoja, että miten tämä harrastus alotettaisiin.

Vihreen kasvatus on menettäny mulle jo glomourinsa ja haluan kokeilla jotain uutta. o/

Hyvää kesää, koomane!


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Moneen sellaiseen "miksei tämän asemesta tätä" -kysymykseen on olemassa geneerinen vastaus: koska tekniikat on käytännössä kokeiltu ja useat kerrat hyväksi havaittu. Voi tietysti etsiä omia vielä tuottoisampia/suoraviivaisempia/halvempia/... tekniikoita, mutta niiden löytäminen itse kokeilemalla on harrastuksen alkuvaiheessa epätodennäköistä.

Hullu mykologi on niin hyvä opas, ettei kukaan varmaan lonkalta kirjoita hetkessä parempaa. Kompromissi yksinkertaisuuden ja kattavuuden välillä on taito- ja kokemuslaji niin kuin sienten kasvatuskin on.

https://psilosybiini.info/Hullu%20mykologi%20v1.71.pdf

Kaikki tieto on jo internetissä helposti saatavilla ja tämän foorumin chätissä voit kysellä täsmäohjeita. Varma onnistuminen on utopiaa, mutta suurella todennäköisyydellä saat ainakin jotain satoa, jos perehdyt aiheeseen tarpeeksi.

Tervetuloa foorumille
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa koomane

    • Viestejä: 6
    • Karma: 0
    • Profiili
Oon ton lukassu itse pariin otteeseen ja frendin kansa kerra. Ei selvinny nii siks pommitelen tänne kysymyksiä :)


Poissa koomane

    • Viestejä: 6
    • Karma: 0
    • Profiili
Hoi alottelija kyselee!

Tarviiko popparikakkuihin tehä itiöruiskut, jos täytyy miten? En snaijannu sitä teko-ohjetta. Vai voinko rapsuttaa itiöitä mun kakkuun ja ravistella?

Miten mä täytän kokonaisen ikeaboksin kasvualustalle? Teen nii monta kakkua kun se vaatii?


Mitä poppareita mä ostan?!

Kiitos jo etukäteen, tarvisin nopeesti vastauksia koska projekti lähtee tällä viikolla käyntiin.


Poissa Luontokuvaaja

    • Viestejä: 17
    • Karma: 0
    • Profiili
Kannattaa katsoa Matiaksen maissi tek ohjeet näiltä foorumeilta, yksityiskohtasesti selitetty mitä pitää tehdä.


Poissa Coustou

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Eli tekki kakkuni puskee pinnejä lasin sisällä, vaikka kolonisoitunut vasta 3/4 osaa??


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Ovatko kakut varmasti aivan pimeässä? Sininen valo aktivoi rihmaston tuottamaan itiöemiä, ks. topic Valon määrä ja lämpötila
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Coustou

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Suurimmaksi osaksi ollut täysin pimeässä mutta peittelempä vielä tarkemmin... kiitän 👌


Poissa cakeisalie

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Voisko joku kokeneempi sienitutkija varmistaa, että kuvassa oleva lajike on B+?
Kiitos jo etukäteen.

https://imgur.com/a/po5y0tQ


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Cubensikselta näyttää äkkiseltään, strainista ei voi mitenkään sanoa mitään.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa vescuu

    • Viestejä: 36
    • Karma: 0
    • Profiili
Ohjeessa oli että puhdista alkoholilla laatikko mutta kun ei ole saatavilla vahvaa alkoa ja en viittis ostaa kun ei muuta käyttöä niin käviskö tämä siihen https://www.berner.fi/pro/tuote/virkon/