Olin tulossa kysymään, että voiko muovipurkkeja käyttää Pf-tek kasvatuksessa mutta niitähän mm. tuo SporeWonder myy eli voi? Eikö porukoilla vain ole niitä vai onko muovissa jokin miinuspuoli kun niistä ei kukaan puhu tai käytä?
Kaikki muovit ei kestä korkeita lämpötiloja. Ks.
PP5, painekeittimen kestävät muoviastiat. Itse oon ainakin kuumotellu, ettei vahingossa rupeais muovi sulamaan kattilaan. Sen takia lasipurkki on monille helpompi valinta.
Nuo sporewonderin muovipurkit toimii varmasti hyvin, mutta jos pf-tek:iä haluaa kokeilla, niin tavalliset juomalasit folio-kannella toimii ihan hyvin.
Ikeasta saa sellaisia uuninkestäviä erikokoisia lasivuokia tai "säilytyspurkkeja", joissa on paikoilleen napsautettava metallikansi ja silikonitiiviste.
Ilmeisesti näitä?: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00112540/ muuten tosi ideaaleja (lasia, kansi tiivisteellä, koko) mutta tuo hemmetin harmaa härpäke kyljessä mietityttää. Meillä on noita kotona jo valmiiksi ja kyllä siitä suunnilleen näkee läpi. Homekasvuston bonggaaminen kyllä saattaa olla hankalaa. Mitä mieltä olette?
Taisin itekin katella noita joskus. Päädyin siihen, että juomalasit toimii pf-tekissä tarpeeksi hyvin ja normi hillopurkit jyvien kanssa kasvattelussa. Toi sumennus tuossa keskellä ei ole hyvä ja nuo lasipurkit vois olla hieman isompiakin.
Niin ja kolmanneksi meillä on kämppä täynnä eri elintarvikkeista jääneitä lasipurkkeja mutta niissä on enemmän tai vähemmän "olkapäät".
Ei toimi pf-tek:ssä, mutta jyvien käytössä kyllä.