Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Tinnitus

Poissa Hallusinaatio

    • Viestejä: 32
    • Karma: 4
    • Profiili
Onko täällä muita tinnituksesta kärsiviä kanssaihmisiä?
Jos on niin miten teillä vaikuttaa päihteet tinnitukseen?

Itselläni sienet ja kannabis saa aikaan usein tinnituksen voimistumisen. Sienistä tosin ei ole vielä useampia käyttökokemuksia, mutta silloinkin sitä oli havaittavissa. Pilvessä taas usein tinnitus saattaa korostua ja tuntuu kuin olisi jossain tärinäkoneessa, korvat soi ja taajuus vain pienenee. Tätä en kuitenkaan hirveän epämiellyttäväksi tunne vaan hiljalleen se alkaa katoamaan.


Poissa Silo-P

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 267
    • Karma: 25
    • Profiili
Itse en tinnityksestä kärsi niin paljoa että häiritsisi, mutta kerrompa erään kokemuksen tänne nyt kun tuli mieleen.
Eräs kerta kun olin reiveissä ja Psilocybe Cubensista nauttineena... noh itse pippaloista en kerro sen enempää :D mut keikan jälkeen saavuimme kaverille ja melkeen heti menimme nukkumaan. Uni ei tietenkään tullut hetkeen koska sienet vaikuttivat yhä hieman ja korvissa soi häiritsevästi. Hetken kuluttua sain muodostettua tästä tinnityksestä uskokaa tai älkää konemusaa, psytrancea jonka melodioita aivoni jotenkin tuottivat. Siinä mietinkin itsekseni, että olisi mahtavaa jos saisin jotenkin kytkettyä kaiuttimet aivoihini niin voisin jakaa sen musan muille. Mut se musiikki mitä kuulin, oli aivan aidon kuuloista ja en ole kyseisiä kipaleita koskaan aiemmin kuullut, koska olivat omien aivojen tuotoksia ;)

Onko muilla koskaan ollut samanlaisia kokemuksia? Kukaan kavereistani ei ainakaan ole törmännyt moiseen, enkä ole kuullut/lukenut mistään.
''Nauti siitä mistä eniten sä pidät!''


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
Korvissa on vinkunut jo kohta 13 vuotta. En oikein kykene enää huomaamaan edes koko asiaa, kun olen niin tottunut siihen. Välillä on tosin ollut jotain häröjä episodeja, jolloin vasemmassa korvassa on kuulunut sellaista kahden eri taajuuden välillä vaihtelevaa ääntä. Onneksi se on sittemmin häipynyt kokonaan pois. Päihteet eivät ole vaikuttaneet tinnitukseen vaikka kuulenkin kohtalaisen usein kaikenlaista olematonta. Silo-P:n kuvailemat kokemukset kuulostavat myös hyvin tutuilta.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


Poissa Soul Driven Cadillac

    • Viestejä: 11
    • Karma: 2
    • Profiili
Mullakin tulee kohta kymmenes vuosi täyteen tinnitusta. Alkuun hirveältä tuntuneen vaivan kanssa on kyllä oppinut elämään hyvin. Pyrin kuitenkin välttämään ns. täydellistä hiljaisuutta, jolloin tinnitus saattaa edelleen tuntua ärsyttävältä. Toisaalta silloin ärsyttävin juttu tuntuu olevan se, että en kykene kokemaan sitä hiljaisuutta täydellisenä, vaan mukana on aina se piippaus. Harvoin tämäkään on mikään ongelma, sillä kaupungissa asuessa todellinen hiljaisuus on jopa yllättävän harvinaista.

Olin viime syksynä ulkoilemassa noin kymmenen silokin voimin. Oli rauhallinen syysilta. Kävelin erään luonnonsuojelualueen polulla, ja kuuntelin kaukana olevasta merestä syntyviä ääniä. Yhtäkkiä havahduin siihen, että ainoa asia mitä korvani vastaanottivat, oli tuo meren liplatus. Eli ei tinnitusta, vain meren ääni ja hiljaisuutta. Etenkin tuo hiljaisuus painui mun mieleen. Se tuntui kerrankin kokonaiselta. Yleensä kun ajattelen tinnitusta, niin samalla myös kuulen sen. Nyt pystyin ajattelemaan sitä ja hieman jopa yritin saada sitä kuulumaan, mutta hiljaisuus vain jatkui. Tämä kaikki kesti varmaan alle minuutin, jonka jälkeen tinnitus hiljalleen kuului taas.

En tuossa tilanteessa kuitenkaan missään vaiheessa kuvitellut, että olin saanut jonkun ihmeparantumisen. Se sai mut kuitenkin toiveikkaammaksi. Onko kenelläkään kokemuksia tinnituksen hoitamisesta esim. akupunktiolla tai lääkkeillä? Mulla tämä on melusta aiheutunut ja jo pitkään kestänyt, joten parannusta ei nykylääketieteen keinoin ole saatavilla. Niin ne ainakin väittää. Akupunktiota tekis melkein mieli kokeilla.


Poissa Lähiötonttu

    • Viestejä: 117
    • Karma: 12
    • Profiili
En tuossa tilanteessa kuitenkaan missään vaiheessa kuvitellut, että olin saanut jonkun ihmeparantumisen. Se sai mut kuitenkin toiveikkaammaksi. Onko kenelläkään kokemuksia tinnituksen hoitamisesta esim. akupunktiolla tai lääkkeillä? Mulla tämä on melusta aiheutunut ja jo pitkään kestänyt, joten parannusta ei nykylääketieteen keinoin ole saatavilla. Niin ne ainakin väittää. Akupunktiota tekis melkein mieli kokeilla.

Itsekin reivasin ahkerasti nuorempana ja tinnitys siitä muistona. Ihan lohdutukseks voin sanoa että se tinnitus laskee kyllä ajan kanssa tai ainakin sen kanssa oppii elämään, jos ei uutta ärsykettä joka sitä vahvistaisi ei tule. Huomasin tämän kun olin humalassa bileissä ilman tulppia niin tinnitys palasi selkeästi korkeammalla tasolle. Luultavasti se tästä taas laskee, mutta opimpahan jotain. Itse olen käyttänyt viimeiset monta vuotta noita EAR:n "kuusia" korvantulppina, joiden syvyyttä korvissa voi säädellä siten että kipuraja ei ylity ja on muutenkin mukavaa. Maksavat noin kolmekymppi joka on pikku hinta siitä että bileiden jälkee ei tarvitse kuunnella sitä ulinaa, eikä toisaalta tarvi tunkea myöskään sitä vaahtomuovipaloja korviinsa. Humalassa kannattaa vältellä kovempia ääniä sillä korvassa on lihas joka säätelee korvaan pääsevää ääntä ja humalassa tämänkin lihaksen koordinointi heikkenee jollon vahinkoa tulee helpommin.

Tämmöset siis, pitää tosin intternettistä tilata tai musiikkikauppaan vaivautua:




Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
En oikein tiedä onko itselläni varsinaista tinnitusta, mutta ainakin "veren kohina" kuuluu todella voimakaana hiljaisuuden vallitessa. Johtunee siitä, että kuuntelen musiikkia sopivan kovalla, jotta kuulen kaiken tarvittavan. ;)

Aika ajoin toinen korva menee vain yhtäkkiä lukkoon ja alkaa järkyttävä vinkuminen, joka alkaa todella voimakkaana ja feidaantuu pois n. 30 sekunnin päästä, jolloin korva aukeaa uudelleen. ::)

Kännissä kuuluu aivan järkyttävää piippausta varsinkin kun alkaa nukkumaan, todella ärsyttävää, mutta onneksi alkoholin vaikutus helpottaa unensaannissa. Muissa todellisuudentiloissa, joita olen kokenut, ei ainakaan mitään radikaalisti normaalista poikkeavaa tinituksen suhteen.

Todella cool toi Silo-P:n psytancen tekeminen kuulostaa upealta! Niinkuin Asa sanoi: "Mun päässä maaginen mikseri." ;)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Mandrake

    • Viestejä: 9
    • Karma: 2
    • Profiili
Itse olen huomannut, että oma tinnitukseni vähenee terapeuttisen sieniannoksen jälkeen reilusti, jopa ihan kokonaan pariksi päiväksi.

( Terapeuttinen annos: Syön sieniä masennukseen n. 0.2g silokkeja joka toinen viikko)


Poissa Sheeep

    • Viestejä: 7
    • Karma: 0
    • Profiili
Itellä alko tinnitus flunssan jälkeen jotain pari kk sitten. Aluksi pelotti ihan sikana mutta meni viikko niin en enää jaksanut kiinnittää asiaan huomiota. Välillä hiljaisuudessakaan en kuule koko ääntä ellen oikeen rupee etsimään :)


Poissa VXA

    • Viestejä: 26
    • Karma: 4
    • Profiili
Joo, tätä on nykyään aina. Ei sitä yleensä huomaa. Johtuu siitä että korvassa on liikaa vaikkua, no joo, saattaa siinä olla kanssa kovien äänien aiheuttama pysyvä häiriö lisäksi.

No, vaikkujen imurointi terveysasemalla auttas tietty. Voisha sitä, vaik onki vähä tuskaisaa. Ja ne vaikut tulis takas kyllä. Mun korvakäytävä vaan tuottaa sitä niin reteesti.

Kännissä tinnittää sitten ihan vitusti.


Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
Kuus vuotta tinnitusta takana. Alkoi yhdestä keikasta ilman korvatulppia kaiuttimen vieressä. Huomasin kyllä, että korviin sattuu, mutta en välittänyt siitä, koska joukkohurmos, musiikki ja ihmisten huumaava tuoksu!
Ainahan sitä keikkojen jälkeen on korvat soineet, mutta sillä kerralla se ei sitten loppunutkaan. Harmittaa kyllä nuoruuden typeryys.
Onhan tähän vaivaan tottunut, vaikka sitä ei olisi silloin uskonut, mutta edelleen harmittaa kyllä, sillä täysi hiljaisuus oli joskus tosi nautittavaa ja rauhoittavaa. Nykyään siitä ei voi enää nauttia, kun se iänikuinen vinkuna korvissa saa hiljaisuuden muuttumaan pelkäksi kimeäksi ääneksi ja tuntuu niinkuin mitään muuta ei olisi olemassakaan.

Kaikenlaisia rohdoksia olen tähän kokeilut, mutta eihän sitä mikään auta. Toivotaan, että aika parantaa jossain vaiheessa tämän.

Sanovat, että maahumalatee auttaisi melun aiheuttamaan tinnitukseen, mutta sitä en ole ikinä kokeillut.