Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

KKK-ongelma (Kakun Kolonisoitumattomat Kohdat)

Vieras · 4 · 1850

Ylirihmasto

  • Vieras
Vaikuttaa siltä, että osa kakkuni kohdista ei suostu kolonisoitumaan. Nämä kohdat ovat tekstuuriltaan smoothimpia, mahdollisesti liian tiiviitä jotta rihmaston valta voisi ulottua niihin.

Mitä tällaisessa tilanteessa voisi tehdä? Kakut kontaminoitunevat jos tuollaisten ei-kolonisoituneiden kohtien antaa olla huoneilmassa.

Kannattaako vaan raaputtaa kaikki ei-rihmasto pois hanskalaatikon sisällä? Saattaa olla tyhmä kysymys mutta olen hieman väsynyt.



Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Kauanko ovat olleet pysähdyksissä? Voit koittaa pelastaa kakun leikkaamalla kolonisoitumattoman kohdan pois ennen kasvatustilaan siirtämistä.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Ylirihmasto

  • Vieras
Kuukausi on mennyt inokuloinnista, ei pitäisi sen suhteen olla häikkää vaikka jotkut kakut ovat kolonisoituneet toisia huomattavasti hitaammin eli rihmasto ei välttämättä ole kaikissa terveimmästä päästä.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Kuukausi on mennyt inokuloinnista, ei pitäisi sen suhteen olla häikkää vaikka jotkut kakut ovat kolonisoituneet toisia huomattavasti hitaammin eli rihmasto ei välttämättä ole kaikissa terveimmästä päästä.
Kuva olisi havainnollistava. Tuleeko lasiin sellainen "kieli ikkunaan" -ilmiö (kasvualusta painuu lasiin tiiviisti kiinni)? Useasti olen saanut onnistuneita tuloksia kun olen leikannut kolonioitumattomat kohdat pois. Toimii siis niinkin, mutta voit myös kokeilla kolauttaa kasvualustan irti lasin pohjasta niin, että sitä voi heilutella steriilin lasin sisällä. Tällä tavalla lasin sisällä olevien kaasujen pitäisi hieman päästä liikkumaan ja kakun pitäisi jatkaa kolonisoitumista hieman nopeammin ellei kasvualusta ole liian tiivis (ts. kostea).
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.