Nyäpikkä, mä reagoin samoin ku Shiron, ja tekee nyt mieleni sanoa ihan suoraan, että halukkuudestasi selittää kaikki tuon yksittäisen asian kautta välittyy mulle pakkomielteisiä, jopa psykoottisia vaikutelmia.
En siis sano, etteikö merkittävää juutalaisten eugeniikkaprojektia olisi olemassa. Sanon, että musta mikä tahansa tosi yksinkertainen selitys ja pyrkimys selittää kyseisellä selityksellä kaikki monimutkaisessa maailmassa on epäilyttävää, ja että musta se voima millä sä oot menny naimisiin ton meemistön kanssa tuntuu arveluttavalta.
Ihan hyvin voi olla, että juutalaisten eugeniikkaprojekti on ulottunut vähän kaikkialle. No, maailmassa on kuitenkin miljoona muutakin ilmiötä, jotka ulottuvat vähän kaikkialle. Yksikään niistä ei kuitenkaan ole tämänhetkisen maailmantilanteen yksiselitteinen alkusyy, sillä ilmiöt muodostavat maailman yhdessä.
Relaa vähän.
Itse aiheeseen: Vetoaminen ihmisoikeuteen ois ihan hyvä argumentti, jos ihmisiä keskimäärin kiinnostais muiden ihmisoikeuksien toteutuminen. Käytännössä suurta osaa ihmisistä ei kuitenkaan kiinnosta. Vaikka esim. mulle kävis ihan kernaasti, että homopareilla ois samat oikeudet ku heteropareillakin, ni emmä käytännössä ihan kauheesti oo sen asian eteen tehny/tekemässä. Jos kysytään niin kerron kantani, saatan joskus blogatakin aiheesta, mutta en mä oo niitä ihmisiä, jotka tosi aktiivisesti kyseistä asiaa vie eteenpäin. Enkä usko, että pelkin ihmisoikeusargumentein ois koskaan kyetty turvaamaan homoille edes sitä yhteiskunnallista asemaa, joka niillä nyt on. (Yh, tuntupa inhalta sanoa "niillä".)