Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

poor man's podi

Poissa Claudi0

    • Viestejä: 26
    • Karma: 0
    • Profiili
Ensimmäistä PMP:täni rakentelen ja kysyisin kokeneempien neuvoa seuraavaan: Mille tasolle sijoittaa reiät poistuvalle ilmalle? Terran ylä, kesi vai alaosaan?

Hiilidioksidin ollessa ilmaa raskaampaa olettaisin sen poistuvan tehokkaimmin terran alaosaan sijoitetuista reijistä. Mutta pääseekö raitisilma tällöin kiertämään tasaisesti myöskin ylempänä terraa, vai poistuuko ikään kuin "suorinta reittiä pihalle". Vai onko poistoreikien sijoittelulla edes niin merkitystä.


Poissa Tattila

    • Viestejä: 67
    • Karma: 3
    • Profiili
Laitappas siihen keskelle aivan perliitin tai lecasoran tai mitä ainetta nyt käytätkään yläpuolelle. Siitä haihtuu parhaiten hiilidioksidi eikä happea katoa niin paljon. Eivät ne omasta mielestäni aivan pakollisia ole ne reiät, mutta itse olen aina laittanut ja hyvin toiminut, joten suosittelen porailemaan. Ei se ilma heti poistu, kun on se kompressori mutta jos tuntuu tuulettuvan liikaa niin peität vain ne reiät.
Psykedeelit-elämä, Dissosiatiivit-kuolema.


Poissa Claudi0

    • Viestejä: 26
    • Karma: 0
    • Profiili
Suoritin homman nyt seuraavalla tavalla. Porasin shotgun- tyyliin terraan aluksi reilusti reikiä ja laitoin ilmapumpun porisemaan ja jäin odottelemaan mihin lukemaan kosteusmittarini pysähtyy. Ensimmäisellä kerralla se jäi 75% lukemaan. Sitten aloin peittää reikiä aina muutamittain ja jääden välissä aina odottamaan mihin lukemaan kosteusmittarini pysähtyy. Ilmankosteus siis nousi jokaisen reikien peittelyn jälkeen ja peitin reikiä lisää sitä mukaa. Aloin peittämään reikiä ylhäältä alaspäin, ja vuorokauden kuluessa 3. tai 4. peittelyn jälkeen mittarini näytti 95%

Eli ainakin teoriassa ilmanvaihdon pitäisi nyt olla maksimissaan mitä tuohon terraan vaan saa jotta ilmankosteus vielä pysyy optimaalisena. Tänään saan kakut terraan, niin katotaan sitten mitää asukkaat ite on mieltä.  :)


Poissa Tattila

    • Viestejä: 67
    • Karma: 3
    • Profiili
Joo no toihan kuulostaa aika ovelalta taktiikalta ja sitä voi sit joskus käyttää shotguninaki  ;) Mut mut joo ihan hyvältä vaikuttaa ja jos tuntuu, että ilma ei kierrä nii on helppo availla niit teippei ja sit voi vaik suihkutella vedellä jos kuivuu.  ;D Kyllä niiden sienien pitäisi tommosta rakastaa vähän vaan kun tarkkailet niitä ja juttelet niille  :-\ Hyvää onnea kasvatteluun ja hyviä flusheja. Postaileppa tänne sitten kun sienet alkaa kasvamaan...
Psykedeelit-elämä, Dissosiatiivit-kuolema.


Poissa Claudi0

    • Viestejä: 26
    • Karma: 0
    • Profiili
Kyllä näin juuri. Ilman pitäs kyl kiertää nyt ihan riittävästi mut sumuttelen sit vaan jos näyttää kuivalta.

Oon myöskin nostanu kasvualustat n. 5cm ylemmäs omalle ritilätasolleen irti lecasorasta. Näin sora ei peity kasvualustojen alle ja vettä pääsee haihtumaan vapaasti maksimaalisesti koko pohjan pinta-alalta huolimatta siitä vaikka terra olisi ammuttu täyteen kasvualustoja, ja sehän on.  :D Eli enemmän haihduttavaa pinta-alaa = enemmän kosteutta = Mahdollista lisätä ilmanvaihtoa.

...Ainakin teoriassa. Katotaan nyt mitä tatit on mieltä. Nehän tän homman parhaiten tietää.


Nyt terrassa olevat kasvualustat on ollu jääkaapissa säilössä 28.11 asti, niin tuleepahan nähtyä sekin miten hyvin kestävät moista. Ainakin päällisin puolin vaikuttivat loistokuntoisilta, mitä nyt hiukan hailakalle bruisingille oli muutama menny mutta muuten ei säilönnästä näkyny mitään merkkejä. Raikas sienimäinen tuoksukin oli tallella.


Poissa Claudi0

    • Viestejä: 26
    • Karma: 0
    • Profiili
Dodiin! Postailenpa ensimmäisiä tuloksia ensimmäisestä PMP kyhäelmästäni.

Pohjana n. 50l kirkasmuovinen säilytysloota, jossa pohjalla lecasoraa ja vettä jonne pieni 80l/h ilmapumppu puhaltaa 24/7.
Ilma siis vaihtuu n. 1,5 kertaa tunnissa, minkä pitäs olla enemmän ku tarpeeks verraten shotganiin jota täälläkin on suositeltu tuulettamaan sen 3-5 krt päivässä.

Maksimoidakseni riittävän ilmankosteuden olen nostanut kasvualustat kokonaan irti lecasorasta omalla tasolleen, niin että vettä pääsee haihtumaan täydeltä pohjapinta-alalta. Verraten ensimmäiseen shotgun-kasvatteluuni on tähän asti homma ollut paljon huolettomampaa. Sen siaan että tarttis stressata tuuletteluista, oon vaan silloin tällöin suihkuttanu vähän vettä jotta seinämät pysyvät kosteana.

Tässä taiteellinen Paint-luonnostelu kyhäelmäsäni. :D
[smg id=2074]
Ja tässä ensimmäiset näkyvät tulokset. Kyseiset kasvualustat ovat olleet 2kk jääkaapissa säilössä, josta ne nostettiin suoraan dunkattavaks jonka jälkeen terraan. :)
[smg id=2078][smg id=2079]


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
(PS: JAHAS! Homma katkeski sit tähän kun en nähtävästi osaakkaan liittää kuvia postaukseeni. Kuvat ilmestyy heti kun oon opiskellu homman :(.)
Ohje kuvien lähettämiseen keskustelupalstalle.


Poissa Claudi0

    • Viestejä: 26
    • Karma: 0
    • Profiili
(PS: JAHAS! Homma katkeski sit tähän kun en nähtävästi osaakkaan liittää kuvia postaukseeni. Kuvat ilmestyy heti kun oon opiskellu homman :(.)
Ohje kuvien lähettämiseen keskustelupalstalle.

Jes! Homma hoiddettu!  :)