Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Semilanceata-tee

Poissa Nuttu

    • Viestejä: 28
    • Karma: 0
    • Profiili
Hei, haluaisiko joku antaa vinkkejä teen valmistamiseen. Minulla on 180kpl eri kokoista semiä, niistä olisi tarkoitus tehdä viidelle hengelle hyvää toimivaa kotimaista teetä.
"Joo ei se kovin lyhyt matka ollu, ainakaan mun pään sisällä."


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
En ole usealle hengelle ikinä sieniteetä laittanut mutta perusreseptini mukaan se menisi näin:

1. Sienet saksilla tms. välineellä sopivan pieneksi silpuksi
2. Sitruunamehua päälle sopiva määrä. Pientä sekoittelua ja vartiksi odottamaan
3. Valmista teetä tämän seoksen päälle sopiva määrä että saadaan 5 annosta
4. Kuppeihin. Sienimössön voisi tässä vaiheessa siilata erilleen jos halutaan.
5. Teet juodaan ja halukkaat voivat pureskella, märehtiä suussaan tai nielaista sienimössöä.

Pitäisi varmaan kokeilla muillakin teelaaduilla, miten esim. rooibos, ruusunmarja tai minttu sopisivat sienten makumaailmaan.


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
Mulla on sellanen fiilis et toi rooibos vois sopia aika hyvinkin. Tuli tänään just ostettua paketti pitkästä aikaa :) Pitänee kokeilla seuraavalla kerralla ja tehdä myös kaikkien teehifistelyiden mukaan ettei tule kitkerää
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Mulla on sellanen fiilis et toi rooibos vois sopia aika hyvinkin. Tuli tänään just ostettua paketti pitkästä aikaa :) Pitänee kokeilla seuraavalla kerralla ja tehdä myös kaikkien teehifistelyiden mukaan ettei tule kitkerää
Kitkeryys teen makuun tulee usein myös cubensiksista, silokit ovat suhteellisen neutraalin makuisia, tai sitten niissä on hivenen maan (mullan+syksyn) makua, luonnonläheistä. :)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Lähiötonttu

    • Viestejä: 117
    • Karma: 12
    • Profiili
En ole usealle hengelle ikinä sieniteetä laittanut mutta perusreseptini mukaan se menisi näin:

1. Sienet saksilla tms. välineellä sopivan pieneksi silpuksi
2. Sitruunamehua päälle sopiva määrä. Pientä sekoittelua ja vartiksi odottamaan
3. Valmista teetä tämän seoksen päälle sopiva määrä että saadaan 5 annosta
4. Kuppeihin. Sienimössön voisi tässä vaiheessa siilata erilleen jos halutaan.
5. Teet juodaan ja halukkaat voivat pureskella, märehtiä suussaan tai nielaista sienimössöä.

Pitäisi varmaan kokeilla muillakin teelaaduilla, miten esim. rooibos, ruusunmarja tai minttu sopisivat sienten makumaailmaan.

Itse olen koittanut useammalla tavalla saada tuosta sieniteestä miellyttävän makuista, rooibos toimii ihan ok, mutta nyt olen päätynyt tähän reseptiin:

1) Tatit pieninä paloina mixeriin, sauvasekoittimen oma astia on kiva tai sitten ne kaposet astiat joita saa urheiluliikkeistä lähinnä palautusjuomien nauttimieen.
2) Sitruunamehua sekaan jonkin verran, suurinpiirtein sen verran että tatit kostuvat. Tämän jälkeen sen verran lisää vettä että kastuvat ihan kunnolla ja muhivat happamassa ympäristössä, jonkin aikaa, pari minuuttia riittänee.
3) Lämmintä vettä vedenkeittimisestä sen verran kuin ajattelee että on mukava juoda.
4) Sauavasekoittimella surr-rrurr kunnes mixerissä on tasaista nestettä.
4.1)Tässä kohtaa voi pari minuuttia odottaa jos malttaa
5) Neste kitusiin.

Ei maistu erityisen hyvältä, mutta ei kyllä erityisen pahaltakaan eikä ero loppujenlopuksi ole kovin iso noihin roiibos jne virityksiin. Sitruuna ja nesteinen muoto mahdollistavat sen että sienet nousevat nopeasti, mutta luonnollisesti myös laskevan nopeammin, mistä voi olla hyötyä tietyissä tilanteissa, kuten vaikka jos joutuu matkailemana vähän myöhemmin päivällä, mutta haluaa kuitenkin ihmisten aikoihin nukkumaan. Tällä reseptillä se sienille ominainen rakenne ei pääse häiritsemään herkimpiäkään. Jos ylimääräisellä kikkailuilla saavutetaan lisäarvoa niin mielestäni se liittyy lähinnä tunnelmointiin eikä niinkään lopputuloksen esteettisiin piirteisiin.

huom. makukokemuksen lähinnä cubensiksista.


Poissa kasipallo

    • Viestejä: 40
    • Karma: 2
    • Profiili
Olettekos kokeilleet syödä ihan pelkästään sieniä ilman mitään lisukkeita? Maistuu pähkinälle ja menee alas.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Olettekos kokeilleet syödä ihan pelkästään sieniä ilman mitään lisukkeita? Maistuu pähkinälle ja menee alas.
Semilanceata huomattavasti helpomman makuinen kuin Cubensis. Cubensikset kitkerämpiä ja karvaita, johtunee pitkälti kotikasvattamisesta..
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa harhakuva

    • Viestejä: 82
    • Karma: 3
    • Profiili
Ihan pakko nostatella tätä ketjua!

Itelle monien sienien maku on liian voimakas ja vähä etova ja lähinnä noiden reunuskirjohelttojen takia olen alkanu juomaan sieniteetä koska niitä pitää syödä enemmän,elikkä mun respa on se et:

1.Saksi tuoreet/kuivat sienet jossain astiassa mahdollisimman pieneks silpuks. (voit käyttää myös jotain sekotinta/blenderiä (ei sil oo niin kauheeta merkitystä)
2.Kasta sienet sitruunan mehulla,silleen että sienet on kastunu lähes kokonaan (auttaa vaikuttavien aineiden imeytymistä kehoon)
3.Kiehauta vettä sen verran ku luulet tarvitsevas,älä kuitenkaan kaada ihan suoraan kiehuvaa vettä sienien päälle vaan anna sen jäähtyä hetken aikaa,voit puhallella vaikka nopeuttaaksesi jäähtymisprosessia (liian kuuma vesi tuhoaa vaikuttavia aineita)
4.Kaada kuuma/semikuuma vesi astiaan johon silppusit sienet ja anna sen olla n.20-30 minuuttia ja suodata tee ja nauti.
5.Toista vaiheet 3 ja 4 tai syö jäljelle jäänyt sienimössö niin ei jää mitään hukkaan,hyvää ja turvallista matkaa ;)



Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Hienon kuuloisia reseptejä ihmisillä. Omani on reilusti ghettoisempi, eikä kokemusta muutenkaan ole kuin muutamasta mukillisesta. Ja nekin cubensiksia.

Sienet pikkusilpuksi vapaalla metodilla.
Sienisilppu mukiin.
Teepussi/irtoteehässäkkä sienten päälle (itse olen käyttänyt joka kerta vihreää earl greytä, koska se     on lempparini yleensä ottaenkin).
Kuumaa vettä sekaan.
Annetaan muhia kymmenisen minuuttia, missä ajassa kuivatkin sienet ovat pehmenneet mukavasti.
Tee naamariin, sienisilppu hörpitään mukana hissukseen.

En ole pitänyt huurumadonlakkeja lainkaan kitkerinä, tai muuten pahan makuisina, mutta mikäli näin jonkun mielestä on ja silokit ovat helpomman makuisia, toiminee resepti hyvin niidenkin kanssa.
Ehkäpä pääsen itse kokeilemaan semiteetäkin tänä syksynä :)
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Jaakoppi

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Itsekkin kokeilin aika ghetto meiningillä:
1g cubensista silputtuna pieneksi
Sitruuna mehua vähän päälle ja outtelua ehkä 5 min
Sitte melkein kiehuvaa vettä ja tee pussi päälle ja odottelua n. 10min
Suodatin sienimössön kahvisuodatin pussin läpi ja puristelin sienet kuivaksi ja nakkasin roskiin.

Odotukset ei ollu kovat pienestä määrästä, lyhyestä haudutuksesta ja siitä etten syöny sieniä, mutta kylläpä kuitenki toimivat todella mukavasti!

Onko kellään kokemusta että miten tuommonen valmis tee säilyy? Suljetussa pullossa tietenki.

Itse sienet oli varmaan kolme vuotta vanhoja, kuivia ja lasipurkissa pimeässä säilöttyjä. Että ne ainakin on säilyny tosi hyvin vaikka ei oo pakastettukaan.


Poissa greta

    • Viestejä: 63
    • Karma: 0
    • Profiili
Onko kellään kokemusta että miten tuommonen valmis tee säilyy? Suljetussa pullossa tietenki.

Omaa kokemusta ei ole, mutta esim. vihreän teen kerrotaan säilyvän jääkaapissa 3 - 5 päivää, ja pakastimessa 6 - 8 kuukautta.
Liuoksessa oleva psilocybiini ei kuitenkaan siedä valoa, joten säilytysastian tulee olla sen mukainen!

Kokeile ihmeessä ja kerro sitten tulokset!  :)