Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Sienet talteen.

Poissa Sienipappis

    • Viestejä: 5
    • Karma: 2
    • Profiili
Pappis jakaa nyt helpon tavan nauttia luonnon antimista, myös talven ollessa pahinmillaan. Kerää sato olkoonkin luonnosta taikka omasta pikku laatikosta. Kuivaa sienet sanomalehden taikka talouspaperin päällä ja kun on valmista.
Unohda minigrip pussukat tai tuppelvaaran lootat kauppaan, unohda myös suola-kikkailut. Turhaa tommonen säätäminen  O:-)

Käy lähimmässä sivassa ostamassa http://www.vitaplex.fi/?p=products-multivitamin   Älä heitä sisältöä pois, kokeile vaikka laittaa tee-pussukan sijaan yksi tapletti. Vitamiinien pois heitto on typerää, mutta arvaattekin mitä käyttöä on tuolle tyhjälle putkilolle ja kun ravistatte korkkia, tajuatte miksi ei tarvitse tuskailla kosteuden/ilman kanssa. Sitten vaan sato putkiloissa pakkaseen odottamaan myöhempää käyttöä.
 




Poissa kasipallo

    • Viestejä: 40
    • Karma: 2
    • Profiili
Oletko itse kokeillut tätä ja todennut toimivaksi?


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Ihan potentiaalinen idea,
mutta,
tuo muovitötsykkä ei taida olla kovin ilmatiivis, kun se on kerran avattu,
ja toisekseen,
se pitäisi olla sullottu ihan täyteen mainitsemiasi sieniä, jotta tämä tiiviys auttaisi niitä säilymään.

Harmiksi en usko, että tämä syrjäyttää suosittujen minigrippien + silicageelien/suolojen käyttöä.
Tai jos, mielestäsi, niin miksi?

Korjaa jos olen väärässä, sillä en ole tätä ideaasi ikinä kokeillut.
Jos siis olet kokeillut.


Poissa Sienipappis

    • Viestejä: 5
    • Karma: 2
    • Profiili
Ei ole idean asteella vaan käytännölliseksi todettu asia. Sattuvat olemaan noi putkilöt ilmatiiviitä astioita, joissa toi korkin sisältämä "luultavammin merisuola" imasee sen mahdollisen kosteuden itseensä. Itse korkkin voi avata lähes niin monta kertaa kuin itse sen haluaa. Se on kuin tulppa joka sisältää suolan valmiiksi.
Kyseiset muovitötsykkät ovat paljon ilmatiiviitä kuin paraskin minigrip-pussi jonka löydät.

Ei tarvitse olla sullottu täyteen, vaikka jää vajaaksi, sama ilmatiiveys saavutetaan. Toki säilöttävä materiaali kannattaa olla mahdollisimman kuivaa. Eikä jätellä juuria korkin väliin.


ps. korkin voi "ladata" yksinkertaisesti, altistamalla sen muutamaksi tunniksi saunan lämpöön. Suolakiteet hauhduttavat kosteuden, joten korkki on jälleen käyttövalmis.


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Ja miksei samantien prässäisi sieniä tableteiksi?



Vieressä neljännestaalan kolikko (leveys 2,4 cm). Painoa 1,7 grammaa.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Sienipappis

    • Viestejä: 5
    • Karma: 2
    • Profiili
Tuohan vaikuttaa kokeilemisen arvoiselta asialta. Hieno vinkki oAo ;)

Pikkusen gelatiinia mukaan, niin ei lainkaan mahdoton toteuttaa sopivan kokoisia "annos" partikkeleita.



Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Tatit saa olla yhteydessä hapen kanssa jos vain ovat kylmässä säilössä, jos aiot lämpimässä säilyttää niin silloin mieluiten hapettomassa tilassa.
Karma kiertämään jos olin avuksi!