Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Aloittelijoiden suippumadonlakkikysymykset tänne!

Vieras · 351 · 164981

Poissa Lpee

    • Viestejä: 27
    • Karma: -15
    • Profiili
Onhan se totta. Mutta itse tykkään paljon luonnosta ja katsella mitä sieltä löytyy.


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Onhan se totta. Mutta itse tykkään paljon luonnosta ja katsella mitä sieltä löytyy.
Eli mikä on ongelma siinä ihan itse katsomaan menemisessä, jos kerran vielä tykkään luonnossa palloilla?
Sinulle on nyt jo useamman (selvästikin itseäsi asiantuntevamman) tyypin toimesta vastattu, että melko epätodennäköistä on vielä vähäistä suurempia silokkiesiintymiä löytää. Jonkun paikallisen 30 päivän sään litterointisi ei muuta asiaa mihinkään.
Nyt on hyvää aikaa päntätä sitä kuvausopasta, niin ei tarvitse kysyä aivan jokaista asiaa erikseen kauden oikeasti alkaessa ja sitten mahdollisesti vielä länkyttää vastaajille vastaan.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Lpee

    • Viestejä: 27
    • Karma: -15
    • Profiili
Juu sori. Oon aika vilkas sairauden takia ja ajattelin vaan ensin täältä kysellä ennen kuin itse menen. Ei se tänne kirjoittaminen kovin vaivalloista ole.


Poissa velho

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 221
    • Karma: 90
    • Profiili
Vaikka eri sienilajien esiintymiselle on keskimääräiset optimaaliset kasvuolosuhteet, ne eivät kuitenkaan ole orjalliset. Luonnosta löytyy paljon paikkoja, joissa nämä optimiolosuhteet saattavat toteutua ns. off-season. Ainoa tapa löytää sieniä on tosiaan lähteä itse sinne luontoon pyörimään ja etsimään näitä mahdollisia optimiolosuhteiden omaavia paikkoja. Suippumadonlakin esiintymiselle optimaaliset olosuhteet on yölämpötilojen tippuessa alle +10 astetta pysyvästi, sekä päivälämpötilojen ollessa maksimissaan siellä +15 asteen tienoilla. Kausi kestää pysyviin yöpakkasiin ja maan jäätymiseen saakka.
Eli jos tuota ns. optimaalisten olosuhteiden ohjenuoraa haluaa yrittää seurata näin off-season, parhaimmat mahdollisuudet törmätä suippumadonlakkeihin lienee paikoissa jotka ovat varjossa koko vuorokauden ajan. Sen myötä kosteus ei pääse haihtumaan alueelta yhtä helposti kun paahteisessa paikassa. Eli tämän myötä avoimille pelloille tuskin kannattaa tähän vuodenaikaan lähteä pyörimään suippumadonlakkien toivossa. Onnea matkaan!



Poissa Diogenes

    • Viestejä: 143
    • Karma: 16
    • Profiili
Onhan se totta. Mutta itse tykkään paljon luonnosta ja katsella mitä sieltä löytyy.

Parempi että tässä vaiheessa kesää käy lähinnä etsimässä otolliselta vaikuttavia kasvupaikkoja kuin että lähtee etsimään varsinaisia silokkeja. Sitten syssymmällä käy ne kasvupaikat läpi.
The awareness of luminous emptiness in all things is the radiant dawn of the stainless peace.


Poissa Lpee

    • Viestejä: 27
    • Karma: -15
    • Profiili
Aloittelevana kyselen että sitten kun silokkeja on hyvä aika mennä etsimään niin miten helposti niitä löytää ilman vakio spottia. Osaan kuitenkin tunnistaa hyviä paikoja.


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
No siis... Hyviltä paikoilta löytyy hyvin silokkeja, siksi ne on hyviä silokkipaikkoja. Ei kai hyvän paikan tarvitse olla vakiospotti?
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Lpee

    • Viestejä: 27
    • Karma: -15
    • Profiili
No ei, mutta kun en ole aiemmin etsiny, nii en tiedä oikeen miten paljon sitä esiintyy.


Poissa jkt666

    • Viestejä: 52
    • Karma: 9
    • Profiili
Ihan alkuun neuvon että otat kuvia sienistä ja "hyvistä" kasvupaikoista ennen kun alat niitä popsimaan. Täällä on ihmisiä jotka neuvoo ja opastaa oikealle tielle.


Poissa Lpee

    • Viestejä: 27
    • Karma: -15
    • Profiili
Niin on ja olen myös katsellut kasvupaikkoja ja suippumadonlakin kuvia jo vuoden täällä. Minulle suurempi ongelma on löytää silokki kuin tunnistaa se.


Poissa finjavel

    • Viestejä: 5
    • Karma: 5
    • Profiili
Niin on ja olen myös katsellut kasvupaikkoja ja suippumadonlakin kuvia jo vuoden täällä. Minulle suurempi ongelma on löytää silokki kuin tunnistaa se.

Suosittelen sitten vielä kerran lukemaan TAIKA-oppaan. Siihen kun on laitettu KAIKKI oleellinen tieto miten, mistä ja milloin niitä löytää.   


Poissa Salasalamanteri

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Vietin tänään useamman tunnin eri nurmialueilla, niityillä, metsiköissä ja vanhoilla pelloilla, mutta saldona 0 suippua. Mielestäni paikat vaikuttivat lupaavilta ja tutkin tarkasti ties kuinka monta heinätupsua. Missäköhän vika? Käsittääkseni niitä pitäisi jo tähän aikaan löytyä


Poissa keksimonsteri

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 52
    • Karma: 24
    • Profiili
Vietin tänään useamman tunnin eri nurmialueilla, niityillä, metsiköissä ja vanhoilla pelloilla, mutta saldona 0 suippua. Mielestäni paikat vaikuttivat lupaavilta ja tutkin tarkasti ties kuinka monta heinätupsua. Missäköhän vika? Käsittääkseni niitä pitäisi jo tähän aikaan löytyä

Monesti lupaavan näköisiltä paikoilta ei löydy ainuttakaan sientä saatika sitten suippumadonlakkia. Toisinaan niitä tulee vastaan ku sitä vähiten odottaisi. Harrastuksen alkuaikoina on aivan normaalia, että usean tunnin etsintöjen jälkeen ei löydä suippumadonlakkeja.
Etelässä kausi on aika lailla vasta lähtökuopissa.


Poissa Diogenes

    • Viestejä: 143
    • Karma: 16
    • Profiili
Vietin tänään useamman tunnin eri nurmialueilla, niityillä, metsiköissä ja vanhoilla pelloilla, mutta saldona 0 suippua. Mielestäni paikat vaikuttivat lupaavilta ja tutkin tarkasti ties kuinka monta heinätupsua. Missäköhän vika? Käsittääkseni niitä pitäisi jo tähän aikaan löytyä

Joskus alueet jotka vaikuttavat otollisilta voivat olla liian ravinneköyhiä/kuivia. Joskus itiöt eivät vain ole koskaan löytäneet paikalle. Hankalin osa tätä harrastusta on spottien löytäminen.
The awareness of luminous emptiness in all things is the radiant dawn of the stainless peace.