Mikroannostelusta löytyy varmaankin jo oma topiikki mutta kirjoitetaanpas tähän pikaisesti.
Mikroannoksina pidetään siis määriä jotka ovat alle kynnysannoksen. Tarkoittaen että tunnet juuri ja juuri sienten vaikuttavan, mutta et nouse ylös normaalista tajunnan tilastasi. Sopiva annos löytyy itse testaamalla, mutta esim silokeista puhuttaessa jo 0,1g annos kuivattuna voi olla riittävä tai jopa liikaa.
Jotkut kutsuvat psilosybiinin mikroannosta "psykedeeliseksi kahviksi", ja minun mielestäni se kuvaa sitä melko hyvin. Koska vaikutus on ikäänkuin piristävä, mutta se ei ole niin yksinkertainen kuin kofeiinin tai muiden stimulanttien vaikutus. En esimerkiksi jaksaisi näpyttää tietokoneen äärellä yhtä innokkaasti microdosen voimin kuin mitä jaksaisin esim kahvikupposen jälkeen. Mutta taas ulkoilu ja liikunta sopii yleensä microdosen kanssa loistavasti yhteen. Silti microdose voi nostaa esim luovuutta tuossa ensimmäisessä esimerkissä. Kannattaa vähän siis testailla itse millaisen vaikutuksen itsellesi saat ja miettiä sitten miten sen voit parhaiten päiviisi yhdistää. Voit siis esimerkiksi ottaa vaikka yhden mikroannoksen ollessasi lenkillä. Se voi kohottaa lenkkeilystä/ulkoilustasi saatavaa hyvää oloa monin kertaisesti normaaliin verrattuna. Ja voit sitten sillä hyvällä energialla jatkaa päivääsi paremmin mielin. Mikroannostelu toimii myös hyvin meditoinnin kanssa. Ja sen voi yhdistää myös syvällisempään musiikin kuunteluun. Ja tähän lopuksi vielä että mielestäni mikroannostelu toimii yleensä parhaiten kun sen yhdistää johonkin aktiviteettiin. Se ei ole välttämättä hyvä valinta esim sellaiseen hetkeen jossa oleskelee tylsistyneenä paikallaan ja kaipaa siihen jotain virikettä.
Ensimmäisiä trippejä koskevaa valmistelua ja annosten pohdintaa löytyy varmasti tältä foorumilta jo valmiiksi. Älä lähde ensimmäiselle tripillesi aivan summan mutikassa