Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Ensimmäinen sienikokemus (Psilocybe Semilanctea)

Poissa foobar

    • Viestejä: 37
    • Karma: 1
    • Profiili
Hei Ystäväni, tai siis, oikeammin minulle tuntemattomat taikasienistä kiinnostuneet henkilöt.  Söin tänään ensimmäistä kertaa elämässäni psilocybe semilanctea-taikasieniä, jotka tunnetaan myös suippumadonlakkeina tai  silokkeina. Tarkoitukseni on kirjoittaa tämä teksti tajunnanvirtana, lähinnä ajatusteni selkeyttämiseksi. Jaan tämän kuitenkin myös teidän kanssanne, jos jotakuta kiinnostaa.

Olen ollut taikasienistä kiinnostunut jo pidemmän aikaa, ja tänä syksynä päätin lähteä ensimmäistä kertaa itsekin sienimetsälle. Tuntien, jotka lasketaan varmaan jo kymmenissä, uurastukseni tuotti hiljalleen tulosta, ja syksyn aikana olin saanut kasaan reilu 100 silokkia.
Tarkoitukseni oli syödä sienet ja lähteä ensimmäiselle tripilleni vasta joskus tulevaisuudessa, mutta kun minulle tänään koulupäivän aikana selvisi, että kaverini lähtee tänä iltana muualle, sen sijaan että viettäisi aikaa kanssani, niin päätinkin kokeilla sieniä jo tänään. Ei muuta kun kotimatkalla kauppaan ostamaan sitruuna, ja kotona valmistelut nopeasti käyntiin.
Kello 15:00 puristin sitruunan, ja etsin 25 semiä. (Annostuksesta kiinnostuneille: painoa minulla on noin 80kg.) 10kpl oli edellisenä päivänä kerättyjä, yön yli sanomalehden päällä kuivuneita, ja loput 15 kpl oli aiemmin kerättyjä ja kuivattuja sieniä. Aloitin ottamalla lakit irti ensimmäisistä sienistä, ja heitin ne sitruunamehun joukkoon. Jalat taas leikkelin saksilla lyhyiksi, ja laitoin lakkien jatkoksi. Aloitin sienten ”nauttimisen” saman tien, vaikka nauttiminen on tässä tapauksessa erittäin kyseenalainen ilmaisu! En pidä sienistä, ja tämäkään kerta ei tehnyt poikkeusta. Kirpeä sitruunamehu maistui jo itsessään suhteellisen hirveältä, ja sienet eivät ainakaan parantaneet makua. Sen lisäksi jalat tarttuivat kiinni suuhuni, ja hainkin avuksi mehulasillisen ja sokeria. Jatkoin sienten pilkkomista samaan malliin, ja kohta loputkin sienet olivat sitruunamehussa. Tyhjensin lasin mahdollisimman nopeasti, ja noin 15:20 tehtävä oli suoritettu.

Sitten menin koneelle istumaan, ja surffailin netissä lukien vielä viime hetken vinkkejä sekä tehden soittolistaa valmiiksi.  Kaverini soitti aika pian tämän jälkeen, ja juttelimme parikymmentä minuuttia. Olo oli vielä normaali.
15:50 kirjoitin koneelleni merkinnän:  ”jännä olo”. Melko nopeasti olo palasi kuitenkin normaaliksi, joten osittain saattoi olla kyse placebo-efektistä.
Kuuntelin psy-trancea, ja musiikki kuulosti ehkä hieman paremmalta kuin normaalisti.
16:20 lähdin käymään vessassa, ja koneelle palattua kirjoitin merkinnän: WHAT THE FUCK? Seisomaan noustessani olin nimittäin huomannut, että olo ei ole enää aivan normaali.
Hieman nälkäisenä söin sekä Ranskalaisia pastilleja että Pihlajia (aka Kettukarkkeja), ja ne tuntuivat suussa jotenkin jännemmiltä kuin normaalisti. Aivan kuin suuni maku- ja tuntoaisti olisivat parantuneet.
Tästä innostuneena laitoin musiikkia kovemmalle, ja menin sängylleni fiilistelemään. Musiikki aiheutti kehossani tunteen, joka oli sanoinkuvaamaton! Jos kuitenkin yritän kuvata tunnettani karkeasti, niin se oli aivan kuin lävitseni olisi mennyt nopeaan tahtiin värähteleviä lämpimiä aaltoja. Kattoon katsellessani näytti myös hiukan siltä, että eräs varjo olisi liikkunut hiukan musiikin tahtiin.
16:30 koin trippini parhaan hetken: katselin tapettia, ja yh’t äkkiä se näytti olevan täynnä yksinkertaisesti piirrettyjen eläinten kuvia!!! Tapetin kuvion epämääräiset viivat olivat siis muodostaneen kuvia. Tämä sai silmäni rävähtämään auki, ja eläimet katosivat siihen. Tästä innostuneena yritin saada eläimiä takaisin, ja kovalla yrittämisellä viivat elivät hieman ja muodostivat jotain muita kuvioita, mutta eivät enää mitään muuta yhtä selkeää.
Silmiä kiinni pitäessäni en visuaaleja nähnyt, vaikka yritin. Tai jos tarkkoja ollaan, niin pariin otteeseen saatoin nähdä joitain epämääräisiä sinisiä salamanmallisia kuvioita, mutta ne olivat hyvin heikkoja, ja eivät välttämättä johtuneet sienistä.
Tässä kohtaa alkoi harmittamaan, sillä alkoi tulla selväksi, että trippi ei tästä enää nouse, vaan päinvastoin vaikutukset alkoivat jo hiipumaan. Tunnin-parin kuluttua oli oli käytännössä täysin normaali (musiikki kuulosti edelleen jännältä, jos pimensin huoneen, suljin silmäni ja keskityin, mutta valoisammissa huoneissa käyminen palautti heti todellisuuteen.) Mielessä oli koko ajan, että annos oli liian pieni, mutta en uskaltanut lähteä syömään lisää sieniä, sillä monet olivat varoittaneet, että se ei ole aivan helppoa ja siinä on riskinsä. Kuuntelin siis musiikkia ja yritin nauttia siitän niin hyvin kuin pysyin.

Vaikka trippini periaatteessa oliki ainoastaan positiivinen, niin sen jälkeen olin pettynyt. Olin odottanut enemmän. Vaikutusten kesto oli hyvin lyhyt, enkä missään vaiheessa päässyt irti todellisuudesta. Ajatukset olivat selkeitä ja loogisia koko ajan, ja vaikka yritin pimentää huonetta ja makoilla sängyssä ja uppoutua musiikkiin ja tuijottaa näkemiäni muotoja, niin mitään erityistä ei tapahtunut. Peiliin katsominenkin oli normaalia. Oikeastaan kaikkea, paitsi musiikin aiheuttamia tuntemuksia sen yhden puolituntisen aikana, voisin pitää itsesuggestion avulla saavutettuina asioina. (Tietenkin sienillä oli vaikutusta, mutta hyvin, hyvin lievää.)
Olisin halunnut kokea jotain uutta, jotain suurta ja käänteentekevää. Olisin halunnut vapauttaa mieleni ja tutustua täysin uuteen maailmaan. Olisin halunnut nauraa, nähdä vaaleanpunaisia yksisarvisia sekä kokea uppoavani sänkyyni. Tällä kertaa tämä kaikki jäi saavuttamatta, mutta ainakin opin monta asiaa sienistä.

Ensi kerralla aion ottaa huomattavasti suuremman annoksen. Ensi kerralla ei tarvitse jännittää, että sienet aiheuttaisivat pahaa oloa, vaikka tällä kertaa olinkin varannut ämpärin käden ulottuville. Ensi kerralla tiedän, että vaikutukset eivät kestä kovin pitkään, ja aion tripata pimeämmässä ja hieman väsyneempänä. Siten koitan helpottaa arjesta irti pääsemistä. Enkä kuumota turhaan bad tripistä. Ja facebookkaaminen ei ehkä kannata varsinkaan nousuissa, sillä se pitää vähän turhan tiukasti kiinni todellisuudessa... Onneksi sentään pidin kaikki viestimet suljettuina.

Trippi kuitenkin innosti sen verran, että nyt illalla oli pakko vielä lähteä etsimään sieniä. Valitettavasti en löytänyt mitään, ja se hieman harmittaa. Sääli, jos seuraavan vuoden aikana en pääse kuin parille tripille.

Kommentit ovat tervetulleita, sekä myös vinkit, joilla sienten ”nauttimisesta” saisi miellyttävämpää. :)


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Teeppä "Nyäpikkä-special":

T-1h juot 2,5DL mustaa viinimarjamehutiivistettä (MAOi)
T-30min muistat käydä paskalla.
T-15min 39 silokkia saksilla nipsnaps mukin pohjalle ja sitruunamehuun likoamaan. Keitä teetä.
T-3 min lisää teet silokkiliemeen.
T0 Juo!

ja sitten.. "nauti" matkasta (kestää ehkä 10h + parin päivän jälkihehkut) ja tänne raporttia perään.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Tarkennan hieman Nyäpikkän vinkkiä vielä: Mustaherukkamehu ei ole siis oikeasti MAO-inhibiittori, eli ei tarvitse pelätä syömistä tai serotoniinisyndroomaa mustaherukkamehun kanssa. :) Vanhan foorumin keskustelu "gummihuascasta".

Kuulostaa kivalta matkalta kaikkinensa. Mitään yliluonnollisia olentoja ei kannata odottaa kuin vain TODELLA suurilla annoksilla. Hyvin harvat ovat raportoineet niistä silmät auki. Silmät kiinni olentojen kaltaisia astraaliavaruuden mömmeröitä saattaa tullakin visiitille. Mutta sienet kyllä näyttävät vielä kuinka kaunis maailma voi oikeasti olla. Oma vinkkini: käy luonnossa ja tutki kasveja makroetäisyydeltä. ;)

Ja niin, psykedeelejä on useampiakin jos niitä DMT-tonttuja haluat nähdä. ;)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Teeppä "Nyäpikkä-special":
--
39 silokkia saksilla nipsnaps mukin pohjalle ja sitruunamehuun likoamaan. Keitä teetä.

--
ja sitten.. "nauti" matkasta (kestää ehkä 10h + parin päivän jälkihehkut) ja tänne raporttia perään.

Aina tarkka määrästä :)


Poissa foobar

    • Viestejä: 37
    • Karma: 1
    • Profiili

"nauti" matkasta (kestää ehkä 10h + parin päivän jälkihehkut) ja tänne raporttia perään.
No nyt kuulostaa jo hurjalta, varsinkin kun "nauti" on laitettu lainausmerkkeihin. :D
Seuraava trippi saisi olla tosiaan olla selvästi verran voimakkaampi, ja "huippu" saisi kestää vähän enemmän kuin sen puolisen tuntia, mutta ehkä annosta kannattaisi nostaa kuitenkin hieman maltillisemmin? :D ;o

Kuinka paljon tuo mustaviinimarjamehu siis tehostaa vaikutuksia? Eli riittäisiköhän se jo yksistään tavoitteiden saavuttamiseen, vai otanko vain rohkeasti enemmän sieniäkin..?

Luonnossa oli tarkoitus käydä jo tällä ensimmäisellä tripillä, mutta mielenkiintoiset vaikutukset tosiaan loppuivat hyvin nopeasti, joten en enään kokenut ulos lähtemistä kovin hyödylliseksi... :/

Joka tapauksessa: kiitos Klonkulle ja Nyäpikälle vinkeistä! :)


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Kestivätkö vaikutukset sinulla todellakin vain kaksi tuntia? Vai hieman pidenpään? Toi vaikuttais jo todella lyhyeltä ajalta, kun sitruunamehumuussinakin olen alimmillaan kuullut sen laskeneen neljään. En toisaalta keksi, mikä olisi vinossa, jos kaikki sienet ovat oikeita etkä ole hirveästi ennen matkaa syönyt. Silloin voisi olla, että tattien vaikutus olisi pieni, koska hirveän suurta määrää vaikuttavia aineita ei ehtisi imeytyä elimistöön.

Toisaalta aktiviteetit vaikuttavat paljon kokemukseen ja sen kestoon. Jos vain tietää, että lähtee kylille näkemään kaveria kolmen tunnin päästä, niin kyllä mieli kevyemmät setit vaan pakottaa alas, että keho saadaan toimimaan. Kone on kuuleman mukaan monilla sellainen tekijä, joka vähentää psykedelian tehoja (ei mikään univeraali fakta, monet vaan sanoneet).

Kiitos jakamisesta, ajatuksia herättävää  :).

P.S: Kyllähän tosta gummihuascasta on kirjoitettu ns. cheese-effect juttuja, joka tosi isoilla määrillä tulisi. Mutta ei kyl ole mikään liiallisen kuumottelun paikka missään nimessä. Linkkinä myös tämän foorumin topicci marjamehusta ja MAO-I:sta: Psilosybiinisienet MAO-estäjien kanssa käytettynä
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa foobar

    • Viestejä: 37
    • Karma: 1
    • Profiili
Kestivätkö vaikutukset sinulla todellakin vain kaksi tuntia? Vai hieman pidenpään? Toi vaikuttais jo todella lyhyeltä ajalta, kun sitruunamehumuussinakin olen alimmillaan kuullut sen laskeneen neljään. En toisaalta keksi, mikä olisi vinossa, jos kaikki sienet ovat oikeita etkä ole hirveästi ennen matkaa syönyt. Silloin voisi olla, että tattien vaikutus olisi pieni, koska hirveän suurta määrää vaikuttavia aineita ei ehtisi imeytyä elimistöön.
Mielenkiintoiset vaikutukset kestivät tosiaan sen ~30 min, ja selvästi havaittavat vaikutukset juurikin jotain kahden tunnin luokkaa.
Päivän aikana olin syönyt suhteellisen normaalisti, mutta aloittaessani semien nauttimisen olin nälissäni. Kouluruuasta oli aikaa muutama tunti, ja mäkkärin euron juustosta ehkä kaksi tuntia. Sienten jälkeen söin keksejä+karkkeja energiantarpeeni tyydyttämiseksi, mutta en kuitenkaan mitään hurjaa määrää. Olisikohan tämä vaikuttanut heikkoihin vaikutuksiin?

En ole vielä ehtinyt lähteä seuraavalle matkalleni, mutta toivoisin, että sopiva hetki koittaa parin viikon sisällä. Silloin kokeilen Nyäpikän vinkkejä, juon mustaviinimarjamehua ja keitän jonkinlaisen teen. :) Koska en tunne viinimarjamehun boostaavaa vaikutusta, niin yritän nostaa annosta maltillisesti: tarkoitukseni on syödä 30-35 normaalikokoista sientä. Ajattelin jakaa annoksen tyyliin ~20 sitruunamehun kanssa, ~10 sellaisenaan. Olisikohan tässä mitään järkeä? :D


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Viinimarjamehun efektiivinen kerroin on mulla ehkä luokkaa 2. Eli oloihin pääsee normaalin sienidosen puolikkaalla ja sieltä paluu kestää pidempään. Kenties oudoin kokemus oli se kun esim. vasen jalka kuumotti ja hikoili ja oikea kylki ja käsi hytisi samalla kylmästä. Ja nää lämpövyöhykkeet vielä seilas ympäri kehoa. Vedä siinä sitten tuijottavista silmämunista koostuvaa vilttiä päälle.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
...
Vedä siinä sitten tuijottavista silmämunista koostuvaa vilttiä päälle.
Illan naurut. :D

Lainaus käyttäjältä: foobar
Mielenkiintoiset vaikutukset kestivät tosiaan sen ~30 min, ja selvästi havaittavat vaikutukset juurikin jotain kahden tunnin luokkaa.
Päivän aikana olin syönyt suhteellisen normaalisti, mutta aloittaessani semien nauttimisen olin nälissäni. Kouluruuasta oli aikaa muutama tunti, ja mäkkärin euron juustosta ehkä kaksi tuntia. Sienten jälkeen söin keksejä+karkkeja energiantarpeeni tyydyttämiseksi, mutta en kuitenkaan mitään hurjaa määrää. Olisikohan tämä vaikuttanut heikkoihin vaikutuksiin?

Koska en tunne viinimarjamehun boostaavaa vaikutusta, niin yritän nostaa annosta maltillisesti: tarkoitukseni on syödä 30-35 normaalikokoista sientä. Ajattelin jakaa annoksen tyyliin ~20 sitruunamehun kanssa, ~10 sellaisenaan. Olisikohan tässä mitään järkeä?
Vaikutukset saa hyvin helposti pois päältä jos haluaa, ja jos annos on vielä hallittavissamäärin pieni. Aistiärsykkeitä kannattaa pitää yllä koko tripin ajan, ja muutenkin säilyttää se fiilis ja mielenkiinto trippiä kohtaan. Esim. lautaspupillit säilyy kyllä sen kuutisen tuntia, vaikka trippi sinänsä loppuu. Helposti sen saa takaisinkin, kunhan vain antaa sen tulla. ;) Kyllähän kaikki ruokakin tietysti vaikuttaa sienten imeytymiseen. Itselläkin kokemusta 4 grammasta cubensista+herkkuja melkein heti päälle -> sienet ei nouse juuri ollenkaan ja vaikutus loppuu liian aikaisin/jää puoleen ja laskut alkaa. Paasto kaikkein paras. Jotain kevyttä keittoa, josta saa energiaa ja massun tyytyväiseksi.

Sitruunamehun sitruunahappo hajottaa psilosybiinin jo valmiiksi psilosiiniksi, minkä elimistö tekisi muutoin itse, joten näin nousut tulevat nopeammin. Eli kiiiiiiihdytys tuntuu! Ja sitruunahappo+sienet on siinäkin mielessä mukavampi, että kun nousut tulee nopeammin, se tarkoittaa sitä, että vaikutukset ovat huipussaan nopeammin ja kun trippi on korkeimmillaan, voit syödä jos se enää kiinnostaa! :D
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa foobar

    • Viestejä: 37
    • Karma: 1
    • Profiili
ja sitten.. "nauti" matkasta (kestää ehkä 10h + parin päivän jälkihehkut) ja tänne raporttia perään.
Nonniin! Käväisin sitten toisella tripilläni.
[setting]Nyt kiinnitin huomiota syömisiini jo aamusta alkaen; ei mitään vaikeasti sulavaa, ja kouluruuan jälkeen en syönyt muuta kuin yhden karkin huijatakseni pahimman nälän pois. Pari tuntia ennen sienten syömistä aloin juomaan Pirkka-mustaherukkamehutiivistettä (90% täysmehua), ja sitä upposi ainakin 3dl. Alun perin tarkoitus oli syödä 35 sientä (joista 5 melko pienikokoisia), jotka jaoin suhteella 25:10 kahteen eri shottilasiin. Isomman satsin päälle kaadoin sitruunamehua, ja pienempi satsi sai kelvata sellaisenaan. Keitin teen, ja kaadoin sitä molempien satsien päälle. Kello oli noin kuusi.
Kun sienet olivat olleet teessä noin 3min, niin aloitin juomisen. Tällä kertaa sienet upposivat huomattavasti edelliskertaa helpommin, sillä olin todellakin pilkkonut ne pieniksi, ja tee oli helppo kulauttaa kurkusta alas.
Kun sienet oli syöty, niin mieleeni tuli vielä ajatus ”no otetaan nyt vielä 4, Nyäpikän takia!”. Tällä kertaa en nimittäin halunnut vajareita. Kaivoin siis jemmasta vielä 4 pientä sientä, pilkoin ne ja kulautin mustaherukkamehun kanssa alas.  Yhteensä otin siis 39 sientä. [/setting]

Jo puolen tunnin päästä aloin tuntemaan vaikutuksia. Menin sängylle makoilemaan, ja suljin silmäni. Huone tuntui pyörivän rauhallisesti, ja näin selkeitä kolmiulotteisia fraktaaleja, jotka välkkyivät musiikin tahtiin. Ja sienet nousivat yhä! Pian olinkin siinä pisteessä, että ei tarvinnut enää miettiä, että mitkä vaikutukset ovat todellisia ja mitkä vain itse kuviteltuja. Seinien ja peittojen kuviot elivät, kaikki muodot näkökentässäni kaareutuivat, silmät kiinni näkyvät kuviot olivat täysin selviä… Ja kaikki näytti todella kauniilta!

Pyörin sängyllä, ja olo oli todella hyvä, mutta myös hyvin erikoinen. En hahmottanut raajojani, tuntui ikään kuin siltä että kädet olisivat olleet kyynärnivelistä poikki ja jatkuneet jossain muualla, ikään kuin tyhjästä. Ja pystyin silti liikuttamaan niitä. :D Sängyllä pyöriminen ja käsien heiluttelu tuntuikin hyvin hauskalta.

Ehkä mielenkiintoisin kokemus oli kuitenkin ajattelutavan muuttuminen. Tuntui siltä, että tajuntaani tavallisesti dominoiva osa olisi kuollut, ja suhtauduin kaikkeen tyynen rauhallisesti. Toisaalta en välittänyt mistään, vaan niin sanotusti tyydyin kohtalooni. Ja olin hyvin iloinen kaikesta siitä, mitä minulla oli. Tämä johti siihen, että lähdin sateesta ja ukkosesta huolimatta ulos, kun sitä kerran oli täällä suositeltu. Ja en joutunut pettymään! Pimeä luonto oli todellakin hyvin kaunis. Harhailin hetken päättömästi eräällä aukiolla vain siksi, että se tuntui mukavalta. Tajusin, että missään ei ole mitään järkeä, joten mitäpä sillä väliä, vaikka näyttäisinkin ulkopuolisen silmään aineissa olevalta. Lopulta päädyin rantaan, kauniin musiikin soidessa korvissani, sateen ropistessa ja pimeydessä. Istuuduin, ja eämä tuntui sillä hetkellä todella hyvältä. Sitten jossain välähti, ja hetken päästä kuulin mahtavan ukkosenjyrähdyksen. Ymmärsin luonnon mahdin. Siinä jonkun aikaa ukkosta ihailtuani ajattelin, että olisi varmaan parasta lähteä sisään lämpimään. Lähdin kuitenkin erästä pusikkoa kohti, koska se näytti niin kiehtovalta. Äkkiä olinkin lähes eksyneenä lähimetsäni pusikkoon. En kuitenkaan missään vaiheessa joutunut minkäänlaiseen paniikkiin, vaan ajattelin koko ajan, että näin on hyvä. Onneksi onnistuin rämpimään kotiini, ja ovella koin tripin ainoan ”huonon” hetken: katsoin päälläni olevia vaatteita, ja uudet housuni olivat kaiken maailman puskista irronneen paskan peitossa. :D Mieleni dominoiva osuus meinasi suuttua minulle, mutta sienten vaikutuksesta koko tilanne alkoi huvittamaan minua. En osannut selittää itselleni, että miksi MINUN pitäisi suuttua ITSELLENI. :D Ja tätä dilemmaa mietin vielä useasti trippini aikana. :D

Mutta siirryin siis sisälle, ja vaihdoin kuivat vaatteet päälleni. Trippi oli jo hieman hiipumassa, joten pimensin taas huoneeni, laitoin psy-trancea soimaan ja menin taas sängylle makoilemaan. Mietin maailman kaoottisuutta, ristiriitaisuutta ja järjettömyyttä, ja tajusin, että en itse voi vaikuttaa oikeastaan mihinkään. Mutta olin silti hyvin, hyvin rauhallinen.

Hiljalleen alkoi väsyttämään, ja kävin keittiössä syömässä kevyen illallisen. (Tripin aikana olin syönyt erimakuisia karkketa, jotka olin huolella valinnut Candy Kingiltä aiemmin samana päivänä. Josta muuten tulikin mieleeni: Kun aloin napsimaan karkkeja (tällä kertaa odotin, että nousut olisivat ohi, ennen kuin uskalsin syödä mitään), niin otin pussin käteeni ja katsoin sisään. Ja näky pimeässä, tietokoneen valojen valaisemassa huoneessa oli mahtava. :D Hohtava Candy King-hahmo tuijotti minua pussin kyljestä mielipuolinen virne kasvoillaan! :D Minulla oli hauskaa. Ja, kuten olin arvannut, niin KIRPEÄN pääkallokarkin syöminen sienissä tuntui räjäyttävältä! :D) Kävin nukkumaan, kun trippi oli kestänyt  ~viisi ja puoli tuntia. Siinä vaiheessa oloni oli jo sen verran normaali ja väsynyt, että nukkuminen ei tuottanut vaikeuksia.

Tällä kertaa olin hyvin tyytyväinen matkaani. Kovimpien vaikutusten aikainen maailman eläminen, kaoottisuus ja kauneus oli hieno, mutta myös silmiä avaava kokemus. Myös ajattelun muutosten kokeminen oli ollut toiveissani, ja nyt se toteutui. Nyt ymmärrän, millaisia vaikutuksia huumeilla (tai ainakin sienillä) voi olla. Annos oli juuri sopiva yksin tapahtuvaa ”viihdekäyttöä” ajatellen.  Muiden ihmisten kanssa olisin halunnut olla vain siinä tapauksessa, että hekin olisivat olleet vastaavassa tilassa. Tilanne pysyi kuitenkin koko ajan hallinnassani, kun ei ollut pakko tehdä mitään. Suurempaa annosta olisi kyllä mielenkiintoista kokeilla joskus, jos kokemus olisi vaikka jollain tapaa terapeuttinen. Jospa sienet vain riittäisivät… ”Bilekäyttöä” ajatellen taas nykyinen annos olisi ollut selvästi liian suuri. 

Vaikka olen käynyt ahkerasti sienestämässä, niin ensimmäisen trippini jälkeen löytynyt sato on ollut onnettoman heikkoa. Parhaimmallakin reissulla taisi löytyä vain yhdeksän sientä, ja normaalisti 1-3. Parilla viime kerralla en löytänyt mitään, ja olenkin myöntänyt itselleni, että kausi taitaa olla ohi tältä vuodelta. Sääli. Onneksi varastojen pitäisi riittää vielä ainakin pariin-kolmeen trippiin, vahvuudesta riippuen. :)

Tulipa muten pitkä teksti, ainakin jos ottaa huomioon että tarkoitukseni oli kirjoittaa vain muutaman lauseen kuvaus kokemuksestani. :D Tälläkin kertaa kirjoitin lähinnä itseäni varten ja ajatuksia purkaakseni, mutta toivottavasti joku muukin saa tästä jotain irti. Vaikutuksien sijaan kuvailin suhteellisen paljon epäkiinnostavia käytännön asioita (annostus + ruokailut), sillä niistä on kohtuullisen vaikea löytää tietoa. 

Kommentit & muu keskustelu on jälleen tervetullutta. :)


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Ehkä mielenkiintoisin kokemus oli kuitenkin ajattelutavan muuttuminen. Tuntui siltä, että tajuntaani tavallisesti dominoiva osa olisi kuollut, ja suhtauduin kaikkeen tyynen rauhallisesti.
...
Mieleni dominoiva osuus meinasi suuttua minulle, mutta sienten vaikutuksesta koko tilanne alkoi huvittamaan minua. En osannut selittää itselleni, että miksi MINUN pitäisi suuttua ITSELLENI. :D Ja tätä dilemmaa mietin vielä useasti trippini aikana. :D
Erittäin tärkeä huomio! Juuri näitä ajattelumalleja tulisi soveltaa arjessa! Kiitos muistuttamisesta!  :)

Trippisi kuulosti oikein ihanalta ja antoisalta muutenkin. Olen onnellinen puolestasi. ^-^
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.