Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Suippumadonlakkien esiintyminen sähkölinjojen yhteydessä

Poissa somniax

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 1
    • Profiili
Voivatko sähkölinjat olla otollisia kasvupaikkoja silokeille, varsinkin semmoiset isommat voimalinjat. Nehän ovat usein jonkin verran niittymäisiä, toisinaan pajukon tai horsmikon peittämiä. Olen ymmärtänyt, että suippikset kasvavat mielellään edellämainittujen kasvien seurassa. Kosteudesta en kyllä mitään mene vannomaan, mutta luulisi, että hiukan kosteampia laikkuja löytyy sähkölinjoiltakin. Mitä arvelette? Onko kukaan löytänyt linjojen alta sieniä?


EDIT: Otsikkoa tarkennettu. -Matyas


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Yksi runsassatoisimmista tapaamistani silokkipaikoista on nimenomaan sähkölinjan alla. Hyvä, että aloitit tämän viestiketjun!


zacharias

  • Vieras
Kävin tänään työmatkalla huvikseen tarkastaan yhen syrjäsen sähkölinja pellon ja 10 minuutin kävelyn tuloksena spottasin pari aika nuutunutta ja jo mätää yksilöä. Tämä siis itä-uudellamaalla. Taitaa olla vähän aikasta mutta hyvä että löyty spotti tosta matkan varrelta.


Doup

  • Vieras
Minunkin vakiospotti sijaitsee sähkölinjojen alla ja aina on löytynyt riittävästi matkaa varten.  :)


Poissa krishnabaudelaire

    • Viestejä: 127
    • Karma: 11
    • Profiili
Sama täällä.
Sähkölinjat rokkaa  :D
Kaikki oleva vetää puoleensa sitä, mitä itse säteilee.
Kaikki ideat toteutuvat. Teot aiheuttavat seurauksia.


Poissa arrom

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
Täällä mun lähellä menee sähkölinjat tosta metän läpi, siinä alla on polkua mutta tosiaan menee metän läpi niin mietin kannattaisko käydä ryömimässä ne polut, vai onko mahoton yhtälö?



Poissa Toukka

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Täällä mun lähellä menee sähkölinjat tosta metän läpi, siinä alla on polkua mutta tosiaan menee metän läpi niin mietin kannattaisko käydä ryömimässä ne polut, vai onko mahoton yhtälö?

Itse löysin juuri hyvän spotin umpeen kasvaneelta käyttämättömältä metsätieltä. Kulkee keskellä metsää mutta tiellä kasvaa runsaasti heinää ja kosteammissa paikoissa paljon silokkeja. Eli jos sähkölinjan alla kasvaa paljon heinikkoa saattaa sieniäkin löytyä.


Poissa TNrg

    • Viestejä: 37
    • Karma: 1
    • Profiili
Yksi runsassatoisimmista tapaamistani silokkipaikoista on nimenomaan sähkölinjan alla.

Nyt tiedänkin missä käyn huomenna tsekkailemassa...  O:-)


Poissa arrom

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
Kävin kävelemäs ton lähi metän läpi kulkevan sähkölinjan, kyllä siellä sieniä näkyi muttei suippumadonlakkeja osunut silmään. Oli kyllä hyvä kuntoilu reitti, puolkilsaa suunnilleen pelkkää nousua ja kallioista maa perää.. Eikun uutta sähkölinja väylää ettimään.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Huomautettakoon kuitenkin, että läheskään kaikki sähkölinjaväylät eivät ole otollista kasvualuetta suippumadonlakille.


Poissa Relatiivi

    • Viestejä: 31
    • Karma: 2
    • Profiili
Näistäkin kasvupaikoista olisi hienoa saada kuvia tuonne media osastoon. En pikaisella vilkaisulla nähnyt yhtä ainoaa.