Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kasvatus P.C GT neuvoja vailla

Poissa damienthorn

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Hei kaikille mygologisteille!
Olen kasvattanut monet kerrat. Nyt on vuoden ollut taukoo, mutta on jääkaapissa GT:n LC (Hunajavesi)isossa ruiskussa jääkaapissa ja meinasin tänään aloitella proggist. Olen alkuaikoja lukuunottamatta käyttänyt substraattina aina popcornia ja sitten kumonnut kolonisoituneet folio vuokaan ja antanut korjata yhden päivän pimees. Sitten vermikuliitti casing-layeriks ja sumutellu kosteaksi ja laittanut takaisin pimeeseen ja odottanut että rihmasto puskee läpi sen jälkeen pikkuisen päälle vielä vermikuliittia ja sumuttelu -> Terraarioon. Olen saanut hyviä flusheja ja kloonaillutkin aikoinaan. Kysyn nyt täältä ideoita muihin substraatteihin ja tekniikoihin? Koska itse olen ton popcornin kaa tehny ja se niitten keittäminen on suomeksi sanottuna perseestä! (Varsinkin kun 10 pussia joudut keittää :'( )
E: Maissinjyvissä ei ole ravinteita paljon niin ajattelin kokeilla kauranjyviä


Poissa Lähiötonttu

    • Viestejä: 117
    • Karma: 12
    • Profiili
Hei kaikille mygologisteille!
Olen kasvattanut monet kerrat. Nyt on vuoden ollut taukoo, mutta on jääkaapissa GT:n LC (Hunajavesi)isossa ruiskussa jääkaapissa ja meinasin tänään aloitella proggist. Olen alkuaikoja lukuunottamatta käyttänyt substraattina aina popcornia ja sitten kumonnut kolonisoituneet folio vuokaan ja antanut korjata yhden päivän pimees. Sitten vermikuliitti casing-layeriks ja sumutellu kosteaksi ja laittanut takaisin pimeeseen ja odottanut että rihmasto puskee läpi sen jälkeen pikkuisen päälle vielä vermikuliittia ja sumuttelu -> Terraarioon. Olen saanut hyviä flusheja ja kloonaillutkin aikoinaan. Kysyn nyt täältä ideoita muihin substraatteihin ja tekniikoihin? Koska itse olen ton popcornin kaa tehny ja se niitten keittäminen on suomeksi sanottuna perseestä! (Varsinkin kun 10 pussia joudut keittää :'( )
E: Maissinjyvissä ei ole ravinteita paljon niin ajattelin kokeilla kauranjyviä

Oletko vielä fiilistellyt hullua mykologia? Siitä voisi saada innoitusta moneenkin suuntaan.

Itse keitin popparit painekattilalla. Noin tunnissa tuli valmista, sitten "kuivatus" ja sitten purkeissa sterilointi, nopeaa ja ihan toimivaa. Ruis tuntuisi olevan suosittu, ehkä himpun verran hankalampi kuin poppari sopivan kosteuden suhteen, mutta ei loppupeleissä mitenkään vaikea. Terveyshippikaupasta tuota saa reilulla eurolla kilo.