Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Tauot taikasienten käytössä

Äänestys

Kuinka paljon aikaa on kulunut viimeisimmästä taikasientenkäyttökerrastasi?

Viikko
22 (24.4%)
Kuukausi
18 (20%)
Muutama kuukausi
18 (20%)
Puoli vuotta
15 (16.7%)
Vuosi
5 (5.6%)
Enemmän kuin vuosi
12 (13.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 90

Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Tämän viestiketjun yläosassa on pienimuotoinen kysely, johon toivon vastauksia mahdollisimman monilta. Valitkaa vaihtoehto, joka osuu likimain lähimmäksi omaa tilannettanne. Itse kunkin on välillä hyvä miettiä mielessään, kuinka paljon päihteitä loppujenlopuksi kuluukaan. Olisi myös mukavaa kuulla selostuksia siitä, kuinka pitkiä taukoja sientenkäytössänne yleensä pidätte ja mistä syystä.





Itse olen ollut lähemmäs vuoden käyttämättä, joka taitaa olla toistaiseksi pisin taukoaika sienten käytön aloittamisen jälkeen. Tuntuu, että vasta näin pitkän tauottamisen jälkeen käytännöllisimmät vaikutukset pääsevät kunnolla esiin ja tripeiltä mukaan tarttunut turha hölynpöly alkaa häivyttäytyä oleellisempien asioiden tieltä. Vaikka olo ei ole ollut missään vaiheessa pidempiä aikoja sekava, niin selkeytyneisyys on lisääntynyt tauon aikana ja sientenkäytöstä kieltäytyminen on muutenkin tuntunut äärimmäisen hyödylliseltä.

Tämän syksyn suippumadonlakkisatoa tulen todennäköisesti maistelemaan, mutta tällä hetkellä mielenkiintoni koskee lähinnä pienempiä annoksia.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Sunnilleen parin kuukauden välein tulee itsellä maisteltua jos tattia vain on...keskimäärin. Toisaalta joskus taas tuntuu, että parina peräkkäisenä viikonloppunakin voisi tripahdella, joskus taas pitkä tauko on paikallaan. Itselläni tauon pituuden määrää yleensä se hyödyllinen informaatiomäärä, jonka mukaani tripiltä hankin. Kaikki saamani informaatio on ensin käytettävä hyödyksi ja saatettava käytäntöön, ennenkuin trippaan seuraavan kerran. Eli otan sieniä, kun tuntuu siltä, ja kun tarvitsen niitä. Luulisin, että porukka alkaa flippaamaan jos trippailee syvissä keloissa, eikä ehdi käsitellä jälkikäteen tripiltä saatuja juttuja ennenkuin trippaa uudelleen, ja hommaa uusia pohdittavia asioita mielenpäälle. Liikaa käsiteltävää pään sisällä jnejne..

Olen vihdoin ja viimein löytänyt sienien viihdekäytön. Aluksi olin sitä mieltä, että se ei voi olla mahdollista, mutta kyllä se jollaintapaa on. Nyt olen pari kertaa olen puoliviihdetripillä käynyt. Silloin en ole pohtinut mitään sen suurempaa, nauttinut vain näyistä ja fiiliksistä, vaikka aina sitä tulee pidettyä se hetki kun rauhoittuu miettimään elämää joltain kantilta tai huomaa vahingossa jotain uutta. Viihdetrippailua voisi ehkä harrastaakin muutamia kertoja jollaintapaa putkeen ilman, että "aivot alkavat tuntua lällyltä". :D

Sienten ottaminen vaatii yleensä myös aikataulutuksen sekä itseltä, että matkatovereilta. Budia voi polttaa periaatteessa mikä ilta vain, mutta trippailemaan jos lähdetään, niin siihen valmistaudutaan yleensä hyvissä ajoin ja hommataan aika ja paikka. Tämäkin vaikuttaa hyvin paljon siihen, miten usein sieniä tulee käytettyä. Toki myös sen hetkinen sienien saatavuus. Kasvattamisestakin on ihan hauska pitää taukoa ja keskittää voimiansa johonkin muuhun välillä. Kuumotus häviää. 8)

Omaa mieltään (ja sieniä) tulee kunnioittaa, jotta sienistä voi nauttia. Jos tuntuu, että nyt ei ole aika; älä ota! Jos tuntuu, että on aika; ota ja nauti niin paljon kuin vain voit! ;)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili

Tuntuu, että vasta näin pitkän tauottamisen jälkeen käytännöllisimmät vaikutukset pääsevät kunnolla esiin ja tripeiltä mukaan tarttunut turha hölynpöly alkaa häivyttäytyä oleellisempien asioiden tieltä. Vaikka olo ei ole ollut missään vaiheessa pidempiä aikoja sekava, niin selkeytyneisyys on lisääntynyt tauon aikana ja sientenkäytöstä kieltäytyminen on muutenkin tuntunut äärimmäisen hyödylliseltä.

Tosi hyviä pointteja Matyas! On vähän samalta tuntunut omalta kohdalta. Tuntuu siltä, että liiallinen sienten käyttäminen voi lisätä mun luontaista herkkyyttä liikaakin ja sitten tulee makseltua kauneudesta turhan suurta hintaa. Varsinkin kun tuntuu että positiiviset, silmiä aukovat vaikutukset ovat olleet jossain määrin säilyviä. Sen vuoksi ei tarvitse trippailla jatkuvasti (itselleni tämä jatkuvasti ehkä tarkoittaa kuukausittaista käyttöä). Viimeksi käytin sieniä huhtikuussa. Sitä edeltävä kerta oli vuoden vaihteessa. Nyt kun silokkikausi täällä "pohjoisessa" (Meri-Lappi) alkaa pikkuhiljaa, niin voi luonnon antimia taas hyödyntää. Varmaankin tulee kuuriluontoisesti muutaman kerran otettua ja sitten pitänen taukoa. Topikille <3


EDIT: Ja kyllä oma käyttönikin tavallaan viihteellistä on. Otan sieniä, koska pidän vaikutuksista. Sienten vaikutuksen alaisena näen kauniita näkyjä ja tunnen sellaista mystiikkaa, mihin on vaikeaa saada muuten kosketusta. Olen löytänyt matkoilta kauneutta, mikä säilyy myös vaikutusten lakattua, mutten usko, että sienistä löydän elämää suurempaa viisasten kiveä. Silmien aukaisijana ne tuntuvat olevan tehokkaita. "Todellisten" hyötyjen integroiminen arkielämän vaikutuspiiriin voi olla haasteellista.
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa noise

    • Viestejä: 5
    • Karma: 1
    • Profiili
Noin kuukauden välein tulee trippailtua. Usein tulee silti jätettyä väliin, vaikka sieniä olisikin suunnitellut syövänsä. Pelkkä ajatus sienitripistä ja niistä fiiliksistä riittää.


Ja kyllä oma käyttönikin tavallaan viihteellistä on. Otan sieniä, koska pidän vaikutuksista. Sienten vaikutuksen alaisena näen kauniita näkyjä ja tunnen sellaista mystiikkaa, mihin on vaikeaa saada muuten kosketusta. Olen löytänyt matkoilta kauneutta, mikä säilyy myös vaikutusten lakattua, mutten usko, että sienistä löydän elämää suurempaa viisasten kiveä. Silmien aukaisijana ne tuntuvat olevan tehokkaita. "Todellisten" hyötyjen integroiminen arkielämän vaikutuspiiriin voi olla haasteellista.

Tämä on kuin omasta suustani  :)


Poissa syväluoto

    • Viestejä: 135
    • Karma: 15
    • Profiili
Itse olen ollut lähemmäs vuoden käyttämättä, joka taitaa olla toistaiseksi pisin taukoaika sienten käytön aloittamisen jälkeen.
Oletko tuona aikana käyttänyt muita psykedeelejä?

Mulla on tällä hetkellä edellisestä sienitripistä puolisentoista viikkoa, sitä edellisestä kaksi ja puoli. Loppuvuoden 2010 ja kesän 2011 välissä oli noin puolen vuoden tauko. Aika epätasasesti tulee käytettyä pitkin vuotta, joten tilanne vaihtelee paljon enkä koe ton pollin kysymyksenasettelua itselleni kovin mielekkääksi. Talvella ei yleensä tee mieli ollenkaan mutta kesällä voi tulla otettua kerran kuukaudessa ja välillä tehdä mieli useamminkin mutta puitteet ei yleensä järjesty niin tiheään. Yksintrippailusta olen vuosien varrella ottanut kai enimmät jutut jo irti enkä koe tarvetta harrastaa sitä sienien kanssa niinkään usein kuin kerran vuodessa. Sosiaalinen trippailu sen sijaan tuntuu erittäin harjaannuttavalta laatuajalta ja olen onnekseni saanut tänä vuonna uuden trippikaverin joka on ottanut sieniä nyt kolmisen kertaa. Tuo kummasti fresseyttä omaankin trippailuun kun on tuore tyyppi messissä. Eli oikeastaan niin usein tulee nykyään sieniä otettua kun seuraa löytyy.

Muita psykedeelejäkin tulee otettua mutta ne on kai tarkoituksella jätetty kyselyn ulkopuolelle. Useimmiten käytän DMT:a polttamalla ja koenkin sen aika erilaisena juttuna kuin muut psykedeelit. Yleensä se on mulle sellainen nopea puhdistautuminen ja pysähtyminen, jonka voin tehdä vaikka kesken kiireisen viikon, eikä niinkään diippiä sukeltelua syvässä päässä. Businessman's lunch.
Tajunta laajenee niin paljon, että ennen pitkää sinne mahtuu muutakin kuin psykedeelit


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
Viime kerta oli eräs melko villi ilta edellisvuoden joulukuussa. Eli päälle 9kk. Fiilistelen Matyaksen aloituspostauksen havaintoa pitkillä aikaväleillä tapahtuvasta vaikutuksesta. Olen käyttänyt kannabista säännöllisen epäsäännöllisesti tänä aikana.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


Poissa syväluoto

    • Viestejä: 135
    • Karma: 15
    • Profiili
Ai niin tällänen tuli tuossa kans vastaan
Joe Rogan Live 08/03/11
http://www.ustream.tv/recorded/16414700

Kyseessä siis Joe Roganin podcasti, jossa on mukana joku sen kaveri, joka oli käynyt Perussa ayahuascaretriitillä. Kohdasta 21:00 eteenpäin tyyppi välittää shamaaneilta viestin että jos ayahuascaa ei aina ole saatavilla tai muuten mahdollisuutta juoda niin sienetkin käyvät ja niitä tulisi syödä joka toinen kuukausi resettaukseen ja jotta pysyy yhteydessä maahan jne.
Elämä Perussa ja vieläpä jossain viidakossa on varmasti aika erilaista kuin meillä täällä eikä toi varmastikkaan kaikille sovi mutta varmasti noilla parantajilla on ainakin kunnioitus kohdallaan. Tyyppejä on niin moneen lähtöön että mitään ajallisia määreitä tuskin kannattaa alkaa antamaan yleispäteväksi säännöksi.
Sienistä on puhuttu muissakin Roganin podcasteissa ja toi on mun mielestä ihan jees koska noi puhuu aiheesta varmaan jokseenkin ihan uudenlaiselle yleisölle ja vaikka toisinaan intoa on enemmän messissä kuin ekstaktia tietoa niin on noi kuitenkin aika jalat maassa asian kanssa ja uskon että saavat ainakin demonisointiohjelmointeja purettua. Mulla on pari kaveria innostuneet psykedeeleistä vasta Roganin podcastien kautta vaikka ovat pilveä poltelleet ja mun trippailua katelleet jo pidempään.
Tajunta laajenee niin paljon, että ennen pitkää sinne mahtuu muutakin kuin psykedeelit


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Itselläni sienten syönti ja kasvatus menevät aika pitkältä käsikädessä.

Tämä yhtälö taas menee syklissä.


Karkeasti ottaen nautin sieniä noin yhden tai kahden kuukauden välein, kun syklin innostusvaihe on päällä.

Viimekerrasta noin kuukausi.

Innostussykli lähtee liikkeelle kasvatuksesta jonka ohessa jo valmistan itseäni kanssaelolla matkailuun. Nyt päällä oleva sykli on kestänyt puolisen vuotta.
Ko. syklissäkin on tietenkin myös laveampaa ja intensiivisempää vaihetta.

Edeltävään sykliin oli taukoa n. 1.5 vuotta, jota edeltävään taas vuosi jota edeltävään n. vuosi. Turhan tarkkoja määreitä en tähän ota :)

Toki nämä syklit ovat laveita käsitteitä ja välillä voi tulla otettua jotakin ja muutakin, mutta taukoja irtioloa harrasteesta  on säännöllisesti.


Joskus olen nauttinut useampia kertoja kuussa, mutta en viikossa - muistaakseni.. ehkä jotakin pieniä annoksia alkuinnostuksissa.


Taikasieniharrastuksessani tauot ovat siis olennainen osa harrastusta.


Kuten muutkin kirjoittelijat ovat todenneet, niin muu elämänmeno rajoittaa (sieni-)trippailua, tähän asti se on tuntunut minusta hyvältä ja toimivalta yhtälöltä. Sienet antava kyllä aikaa, kun ne sitä vaativat ja, kun muu aika vaatii aikaa sieniltä, niin sieniltä opittua aikaa voi kuitenkin hyödyntää ja avartaa.


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Mulla oli yli 2 vuotta viimeisestä kunnollisesta tripistä. Viime kesänä nautin kerran hieman, mutta niin hieman, että vaikutuksia ei oikein edes huomannut. Nyt tauko kuitenkin päättyi viime lauantaina 3.2 gramman suippumadonlakkiannoksella. Oli sellainen trippi, että tuli erittäin lämpimät tunteet sitä kohtaan, että vaikutan juuri tällä forumilla netissä. Jäi sellainen olo, että otan seuraavalla kerralla hieman vielä enemmän ja ihan lähiaikoina.