Itse olen tripannut lähes aina illalla/yöllä, ja haaveilen usein aamulla heti herätessä trippaamisesta. Lähtee aivot käyntiin vauhdilla!
Illalla on tosissaan aika "vaarallista" trippailla siinä mielessä, että jos zippailet vaikkapa kaupungilla jossain puistossa ja puhut puille yhden kaverin kanssa kun kolmas kaveri tanssii keijutanssia kadulta löytämänsä mystisen kaljatölkin kanssa, niin hyvin äkkiä tulee poliisi kysymään, että "milläs asialla ne poijjaat täällä liikkuu". Päivällä tällainen pöljyily on lähes normaalia.
Älyttömiä kuumotuksia oon joskus saanut aikaan itselleni kun tripillä kävelin illalla pitkin perjantaista katua, jota täyttivät känniääliöt ja poliisiautot..
Mutta jotenkin mä diggaan yöstä varmaan sen takia, että sillon kaikki on niin mystistä. Valot on UPEITA ja varjot leikkivät puolipelottelevasti! Tunnelma on kokoajan mystisenjännittynyt ja yllätyksellinen. Tämä ei ole kuitenkaan mahdollista kesällä ellei tee itselleen keinotekoisesti hämärää tilaa sisätiloihin. Kesäilta on kuitenkin kuin päivä ja tunnelma tällöin on aina paljon pehmeämpi, helpompi ja hellempi. Huoleton.
Itse ajattelen: Pimeä = jännittävä ja mystinen trippi
Valoisa = helppo ja huoleton trippi
Ehkä kaikista hienointa valon kannalta on, jos ottaa sienet syksyllä iltapäivällä, jotta kokisi valoisan, hämärän ja pimeän (myös lämpimän, viileän ja kylmän). Trippi muuttaisi vähitellen luonnettaan huolettomuudesta mystisten ajatusten ääreen..