Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Trippaatko yöllä vai päivällä?

Poissa Heleppo

    • Viestejä: 63
    • Karma: 13
  • Oonpa aika körny.
    • Profiili
Tulipas tämmöinen kysymys mieleen. Psykedeelit ovat minulle suhteellisen uusi tuttavuus, ja kun eka kerran sienet pärähtivät oli kaunis syksyinen ilma ja ruskan värit leikkivät ulkona.. Johtuneeko tästä, että olen siitä lähtien nauttinut taikamaailman antimista lähes poikkeuksetta päiväsaikaan, kun kaikki ihanat kasvit tanssivat kaikissa väreissään.

Tämä pohdinta kumpusi viime tripistä, joka tapahtui yöllä. Yritin keskustella yön kanssa parisuhteestani (ehkä tämä vaatisi jo oman trippikertomuxensa) ja hieman sen onnistuikin... mutta parvekkeelta katsoessani yö vaikutti hyvin uhkaavalta...mutta myös kiehtovalta, pimeydessä uinui jotain suurta, mistä en uskaltanut ottaa selvää. Ja se oli kaukana päivätrippien hilpeydestä.

Muilla mitään ajatuxia aiheesta?


Poissa Heleppo

    • Viestejä: 63
    • Karma: 13
  • Oonpa aika körny.
    • Profiili
Lisäksi paastoaminen on helpompaa päivää/aamupäivää ajatellen. Iltapala väliin ja aamulla olet valmis!


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Voisi sanoa niin, että
päivällä on helpompaa/turvallisempaa/luontevampaa tripata yksin,
yöllä voi olla ihan ok, että on joku katsomassa perään ja seuraamassa syövereihin.

Tämä ei ole Totuus tai ainoa oikea vaihtari.


Sellaiset tottumukset, että aina trippaa päivällä ovat osittain tehty romutettaviksi.


Mutta ei tämäkään ole totuus.


Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
Aamu/aamupäivä lienee aika käytännöllinen. Helppoa olla syömättä ja illalla mahdollisesti pääsee jo aika helposti nukkumaan normaaliin aikaan.
Ei sillä, etteikö ajoittain olisi hauskaa ottaa happoa iltakymmeneltä ihan tavallisena keskiviikkona, kun seuraavana päivänä on koulua, mutta toki tällainen toiminta helposti hieman häiritsee normaalia arkea.
Itse olen pyrkinyt siihen, ettei trippaaminen ihmeemmin häiritsisi normaalia elämää. Itse kuitenkin olen kunniallisesti opiskellut ja pyrin muutenkin olemaan tunnollinen ja kunnollinen, niin kaikenmaailman yökukkuminen harvemmin tulee kohdallani kyseeseen.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Itse olen tripannut lähes aina illalla/yöllä, ja haaveilen usein aamulla heti herätessä trippaamisesta. Lähtee aivot käyntiin vauhdilla! :D Illalla on tosissaan aika "vaarallista" trippailla siinä mielessä, että jos zippailet vaikkapa kaupungilla jossain puistossa ja puhut puille yhden kaverin kanssa kun kolmas kaveri tanssii keijutanssia kadulta löytämänsä mystisen kaljatölkin kanssa, niin hyvin äkkiä tulee poliisi kysymään, että "milläs asialla ne poijjaat täällä liikkuu". Päivällä tällainen pöljyily on lähes normaalia. :D Älyttömiä kuumotuksia oon joskus saanut aikaan itselleni kun tripillä kävelin illalla pitkin perjantaista katua, jota täyttivät känniääliöt ja poliisiautot..

Mutta jotenkin mä diggaan yöstä varmaan sen takia, että sillon kaikki on niin mystistä. Valot on UPEITA ja varjot leikkivät puolipelottelevasti! Tunnelma on kokoajan mystisenjännittynyt ja yllätyksellinen. Tämä ei ole kuitenkaan mahdollista kesällä ellei tee itselleen keinotekoisesti hämärää tilaa sisätiloihin. Kesäilta on kuitenkin kuin päivä ja tunnelma tällöin on aina paljon pehmeämpi, helpompi ja hellempi. Huoleton.

Itse ajattelen: Pimeä = jännittävä ja mystinen trippi
                     Valoisa = helppo ja huoleton trippi

Ehkä kaikista hienointa valon kannalta on, jos ottaa sienet syksyllä iltapäivällä, jotta kokisi valoisan, hämärän ja pimeän (myös lämpimän, viileän ja kylmän). Trippi muuttaisi vähitellen luonnettaan huolettomuudesta mystisten ajatusten ääreen..
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa King Ink

    • Viestejä: 13
    • Karma: 1
    • Profiili
Pyrin ottamaan psykedeelit niin et on pari tuntia valosaa aikaa jäljellä. Tykkään hämärtymisestä, ja auringonlaskut on monesti ihan käsittämättömiä. Ulkona oleminen on päivällä mukavampaa, mutta jos muutenkin aikoo olla sisätiloissa, niin yöllä voi muokata koko settingin uusiks valaistuksen avulla. Talvella kun on vähän kokoajan pimeetä, niin sillä ei oo merkitystä ellei sit aamusta ota.

Tykkään valmistautua päivän matkoja varten, niin ei tuu aamulla otettua koskaan. Monesti venähtää vielä paljon pidemmälle alkuperäisestä suunnitelmasta, mut harvakseltaan otan muutenkaan ellei seuraavana päivänä oo tyhjää. Eikä valvominen nyt haittaa varsinaisesti.

Päiväl vai yöllä? Puoliksi.


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Ehkä eniten iltasella. Vaihtelee, joskus jopa aamulla 6-7 aikaan. Silloin saattaa olla tosin valvottu yö takana. Parhaat visuaalit ehkä tulee hämärässä iltasella. Yöllä on sitten kiva olla sisällä tunnelmavalaistuksessa.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa vekeboomboom

    • Viestejä: 25
    • Karma: 0
  • Pesukarhunkalunpesukammo
    • Profiili
tripit menee päiväl paremmin yöaikaa tehostaa a-vitamiini
boom biddy bye bye


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Vaihtelee. Ihan senkin mukaan, että mitä psykedeeliä tulee napattua. 2C-P:n, TMA-2:n ja AMT:n kaltaisilla aineilla aamupäivällä annosteleminen on lähes välttämättömyys, kun vaikutusajat on +12 tuntia (ja tykkään niitä ottaa oraalisesti), mutta sit taas esim. nenään otettu 2C-B tai 5-MeO-DALT sopii mihin vuorokaudenaikaan vaan, kun vaikutuksilla on kestoa maksimissaan pari tuntia.

Yks juttu, mikä vaikuttaa myös, on tietysti se, mihin olen menossa tai olenko menossa yhtään mihinkään; bileisiin on hyvä lähteä siinä vaiheessa, kun vaikutukset alkavat tasaantua (jolloin annostelun on parasta tapahtua iltapäivällä tai alkuillasta), mutta aurinkoisessa luontokohteessa on hyvä olla juuri nousujen aikana (jolloin otan annoksen luultavasti aamupäivällä). Ja jos jään kotiin haluten joogata ja keskittyä rauhassa, niin odotan ympäristön vilinän hiljenemistä (jolloin doussaan illalla).

Moni muukin asia tietysti vaikuttaa. Selkeät preferaatiot ovat kadonneet, kun oon nyt tripannut kuitenkin yli 300 kertaa, eikä joutilaana elämisen vuoksi ole mitään fiksattua vuorokausirytmiä.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher