Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Suippumadonlakkihavainnot 2011

Mädi · 165 · 69704

Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Osa sienistä oli kyllä minusta melko julman kokoisia verrattuna siihen, mitä olen tottunut näkemään.
[smg id=1035]
Onpas tosiaankin majesteetillinen näky. Mahtoivat olla hupaisan näköisiä, kun törmäsit niihin. Luulisi jo melkein toisen lajin edustajaksi tuolla varrella.
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Onpas tosiaankin majesteetillinen näky. Mahtoivat olla hupaisan näköisiä, kun törmäsit niihin. Luulisi jo melkein toisen lajin edustajaksi tuolla varrella.

Joo, isoimmat olivat kunnioitusta herättävän kokoisia. Osasta olivat lakit jo ihan auenneet ja silokin perinteinen kellomainen muoto oli saanut väistyä. Sitten oli sellaisia isoja lyhyellä tanakalla varrella varustettuja. Erittäin ryppyisiä ja kummallisen muotoiset lakit. Ne näyttivät jotenkin minun silmään erityisen vanhoilta ja "viisailta" ja se herätti minussa kummallisia ajatuksia. Jotenkin hyvin tuiman oloisia sieniä. Sorry offtopic...
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Meikäkin sai sienestyskauden avattua, vakiomestasta löytyi ehkä 150. Söinkin jonkun 15 paikan päällä, potkivat vähän turhankin hyvin kun korvissa alkoi suhisemaan. Löysin myös muutaman kookkaan yksilön, en tosin tommosta termospullohirmua.


Poissa räddy

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Osa sienistä oli kyllä minusta melko julman kokoisia verrattuna siihen, mitä olen tottunut näkemään.
[smg id=1035]
Onpas tosiaankin majesteetillinen näky. Mahtoivat olla hupaisan näköisiä, kun törmäsit niihin. Luulisi jo melkein toisen lajin edustajaksi tuolla varrella.

Itse myös löytänyt paljon järkyttävän isoja jopa isompia kuin tuo. harmi kun en kuvaa ottanut noh katsotaan jospa niitä vielä löytyisi :D


Poissa pöllö

    • Viestejä: 15
    • Karma: 1
    • Profiili
Tänään oli sitten se ensimmäisen sadonkorjuun aika. Kyllähän niitä löytyikin rutkasti yli odotusten, n. 100 yksilöä :)


Poissa suklaasammakko

    • Viestejä: 43
    • Karma: 17
    • Profiili
06 alueelta löytyi ensimmäiset hyvät ryppäät pari päivää sitten, itse poimin tunnin aikana hieman päälle 60g tuoreita, kaveri arveli määrän olevan yli parisataa. Noin 3/4 tuosta määrästä löytyi yhdeltä paikalta alle 20 minuutissa mutta sinne tuli joku kyttäämään vähän matkan päähän ja nähtiin parhaaksi lähteä muualle hakemaan. Suhteellisen paljon mädäntyneitäkin löytyi joten kaitpa sen kauden voisi nähdä alkaneeksi. :)


aaduska

  • Vieras
Onko 09-alueelta havaintoja? Kävin parilla spotilla torstaina, mutta en löytänyt muita kuin harmaakirjohelttoja..


Poissa Rain

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Onko 09-alueelta havaintoja? Kävin parilla spotilla torstaina, mutta en löytänyt muita kuin harmaakirjohelttoja..
Alkuviikon sateet antoivat hieman toivoa, mutta itseäni ei ainakaan onnistanut vielä. Kävin eilen tsekkaamassa yhden potentiaalisen spotin, mutta ei löytynyt. Vain muutamaa muuta sienilajia ja punkki, joka tarrautui tiukasti housunlahkeeseeni. Täytynee lähteä ensi viikolla uudelle retkelle, kun sääennusteetkin vaikuttavat lupaavilta.


Poissa ConneX

    • Viestejä: 17
    • Karma: 2
    • Profiili
Onko 09-alueelta havaintoja? Kävin parilla spotilla torstaina, mutta en löytänyt muita kuin harmaakirjohelttoja..
Tässä on kolme päivää putkee etitty silokkeja Espoosta ja aina löytynyt se 40kpl. Melko pienii on löytyny ja sitten ku ne on syöny ni on tullu kiva fiilis. Mutta nyt annan niiden kasvaa ja meen ettii lisää taas parin viikon päästä.


Kirka

  • Vieras
Moro kaikille Oulujärven rantamilta. Tänään löysin parinkymmenen minuutin metskaamisen tuloksena noin viitisenkymmentä puoliseivästettyä kaljupäätä. Täytyy tulevalla viikolla palata mestoille ihan ajan kanssa.


Poissa PalezQkkeli

    • Viestejä: 85
    • Karma: 7
  • Sage of Air
    • Profiili
Onko kukaan tehny Suippumadonlakki-löytöjä 03/Tampereen alueella?

Itse en ole vielä törmännyt. Odottelen kylmempiä kelejä..
Sitten se tapahtui. Se ääni. Kuin yhden olion kirkumisen ja karjumisen sekoitus alkoi hiljalleen voimistua pimeydessä.

"Onko epäonnistunut koe todella epäonnistunut, jos olet oppinut siitä jotain."


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Onko kukaan tehny Suippumadonlakki-löytöjä 03/Tampereen alueella?

Itse en ole vielä törmännyt. Odottelen kylmempiä kelejä..

On ilmoitettu havainnosta Pirkanmaalta.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa foobar

    • Viestejä: 37
    • Karma: 1
    • Profiili
Löysin Etelä-Karjalasta suippomadonlakkeja, tarkempaa raporttia http://www.taikasieni.net/smf/index.php?topic=281.msg8640#msg8640 . Maastossa oli myös mädäntyneitä ja kuivuneita yksilöitä, eli kausi on ilmeisesti alkanut jonkin aikaa sitten. :)


AGGen

  • Vieras
03 alueelta tänään löydetty ja ihan hyvän kokoisiakin ovat. ilmeisesti kasvelleet jo aikasemmin koska muutama mädäntynytkin löyty vaikka säähistorian keskilämpötila lähentelee 20c viimeviikolta. Kai ne jostai sit tietää et on syksy tulossa  :D


triplex

  • Vieras
Yksityisviestissä pyydeltiin että kertoilisin mistä tunnistusalueelle postaamani semit olivat kotoisin.
Noh, 20.8. löytyneet sienet ovat itäiseltä uudeltamaalta. Pellolta, kahden ojan välissä elelivät. Kesantona tuo pelto ollut.
Tyypillinen paikka kaiketi siis, tai ehkä hieman rehevämpi kuin suuressa osassa kuvia joita olen selaillut.
Myös lähettyviltä ~50m päässä (istutettu, nuori koivumetsäkaistale välissä) löytyi pari päivää myöhemmin muutama semi.
Tuo alue on toista vuotta kesantona olevaa hevoslaidunmaata.