Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

pienet sienet / WBS

Poissa Silakka

    • Viestejä: 67
    • Karma: 2
    • Profiili
Saattaako mahdollinen kuivuminen ennen pinnausta aiheuttaa kooltaan pieniä sieniä? Kuivuminen pääsi tapahtumaan yhtenä viikonloppuna kun en ollut kotona, vaan olin jättänyt terran kannen (liian) raolleen ja pöytätuulevin vaihtoi terran ilman 4 kertaa vuorokaudessa. Esim. [smg id=839] on kasvatettu WBS:istä ja pitäisi olla parempaa tavaraa kuin ennen käyttämäni popparit, mutta pieniä sieniä tällä menetelmällä näyttää tulevan.

Toinen samasta satsista tehty rasia näytti tältä. Mikäköhän tätä vaivaa? [smg id=837]

Kolmas erittäin vähän siemeniä sisältävä purkki teki satonsa huomattavan nopeasti muihin vuokiin verrattuna, silti pieniä. Tämän ehdin jo dunkata yön yli joten saa nähdä miten tuottaa lisää satoa. [smg id=835]

Taustalla näkyvä rätti on lisäämässä kosteutta. Kastelen sen lähes tippuvan märäksi parin päivän välein. Kosteusmittaria mulla ei ole, mutta seinät ja katto kerää että todella paljon. Muutenkin tuntuu että poppareilla saa tasaisempia satoja kuin näillä linnunsiemenillä. Neljännessä vuuassa on vasta pinnit pinnalla, noin 40 kpl. Kaikki vuuat ovat saaneet saman verran kostetutta, valoa ja tuuletusta ja lajina on Z-strain.

Onko muilla kokemuksia tai vinkkejä WBS:istä?

e: Tässä vielä kuva sadosta ennen kompostointia. Kuten näkyy suuri osa todella pieniä, mutta lukumäärä on varsin mukava. Painoa oli 254g. [smg id=840]


Poissa Silakka

    • Viestejä: 67
    • Karma: 2
    • Profiili
Otin eilen 3 printtiä ja voi jakaa ne halukkaille. Ehtona on lupaus pitää julkista kasvatuspäiväkirjaa tällä forumilla. Jos halukkaita on yli 3 niin suoritan arvonnan (ilman virallista poliisivalvojaa) tai otan lisää printtejä. Jos lupaat kuvia päiväkirjaan saat 2 arpalipuketta. YV:llä tavoittaa, aikaa ilmoittautua halukkaaksi on lauantaihin 21.5. kello 21 asti.


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Eipä nuo nyt niin pieniä ole, välillä on reilusti alle noiden kokoisia. Genetiikka on aina vähän arpapeliä ja lajikkeidenkin välillä on eroja.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Toinen samasta satsista tehty rasia näytti tältä. Mikäköhän tätä vaivaa? [smg id=837]
Tuulettelu puuttuu kasvutavasta päätellen ainakin. Kummallista ettei oo enempää pinnaillut kun on kerta sama substraattikin... Miten kasvatusolosuhteet poikkesivat hyväsatoisista vuoista??
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Silakka

    • Viestejä: 67
    • Karma: 2
    • Profiili
Tuulettelu puuttuu kasvutavasta päätellen ainakin. Kummallista ettei oo enempää pinnaillut kun on kerta sama substraattikin... Miten kasvatusolosuhteet poikkesivat hyväsatoisista vuoista??

Tuo hyvä vuoka oli tuon surkean vieressä samassa terraariossa eli olosuhteet olivat identtiset. Tässä toinen vuoka jossa kasvu erittäin epätasaista ja sitten osa noita mitättömän pieniä. [smg id=842]


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Tuo hyvä vuoka oli tuon surkean vieressä samassa terraariossa eli olosuhteet olivat identtiset. Tässä toinen vuoka jossa kasvu erittäin epätasaista ja sitten osa noita mitättömän pieniä. [smg id=842]
Jos uskallat niin nostappa vuoan sisältö ylös ja tsekkaa onko pohjalla liikaa kosteutta tai onko kakku imenyt itseensä niin paljon koskeutta, että se on mennyt löysäksi puuroksi, mikä kannattaa poistaa, sillä ennenpitkää se alkaa pukata hometta. Haju kertoo myös paljon. PF-tekillä oon joskus huomannu, että tulee tollasia vaikeanlaisesti kasvavia läpikuultavanoloisia, pienilakkisia sieniä, jotka halkovat jossainvaiheessa jalkansa, (ilmeisesti sen takia, että sieni saa liikaa kosteutta, tai jokin bakteeri estää sienen tervettä kasvua). Tällaiset kakut ovat olleetkin kokoajan kosketuksissa veden kanssa (eivät pääse näin kunnolla hengittämäänkään), tai kontaminoituneita... ja usein antaneet jo useamman flushin ja ovat ns. lopussa.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Silakka

    • Viestejä: 67
    • Karma: 2
    • Profiili
Kosteutta ei ollut liikaa, mutta reunoilta kasvoi paljon pieniä sieniä. Kiitos vinkistä, taidan silti luovuttaa tämän suhteen ja yrittää ensi kerralla paremmalla onnella.


Poissa Kukkis

    • Viestejä: 37
    • Karma: 0
  • Pinch of psychedelic
    • Profiili
Häh, miten sä voit löytää mitään vikaa tosta ekasta flushista. Tosi mukavaltahan toi näyttää, kerta tatteja on niin monia niin ei kannata odottaakkaan järin suuria tatteja :) Päiväkirja näyttää tooosi paljon mun kasvatuksilta, eka sato hyvin pitkälti tuon näkönen eli oikein onnistunut mut sit muut sadot vaan hyytyy. Nykyään elän uskossa että se johtuu liika kosteudesta mut eiköhän se täs kuukauden sisällä selviä kiikastaako siitä.


Poissa Silakka

    • Viestejä: 67
    • Karma: 2
    • Profiili
Määrä oli tosiaan varsin mukava, mutta kun olen tottunut poppareissa kasvattamaan ja niillä olen saanut poikkeuksetta suurempia niin siitä tämä ihmetys. btw seuraavat flushit olivat huomattavasti huonompia kuin ensimmäinen. En nyt tiedä pitäisikö seuraavan kerran kasvattaa jyvillä vai poppareilla. Ehkä koitan vielä jyvillä ja olen kertaluokkaa tarkempi tekemisieni kanssa niin eiköhän niilläkin kunnon satoja saa kompostin pohjalle.